Bombasa Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 For og bruke EDGE går da datatrafikken over GPRS? Jeg har bestilt en Qtek 8300 denne har EDGE og GPRS får jeg da EDGE fart eller får jeg GPRS fart? Hvordan fungerer dette? Er det noe jeg må konfigurere i telefonen for og få EDGE eller går dette av seg selv så lenge GPRS er konfigurert? Supert om noen kunne kommet med en forklaring på dette når telefonen har både GPRS og EDGE. Lenke til kommentar
rikardo Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 (endret) Er det bare gprs-dekning bruker den gprs, er det edge-dekning også, bruker den det. Mulig du kan overstyre, det vet jeg ikke. Om det er egne edge-oppsett vet jeg heller ikke. Endret 24. april 2006 av rikardo Lenke til kommentar
oddity Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Hei! Fikk min 8300 for et par uker siden Du får EDGE hastighet der det er dekning for det (i de fleste byene i Norge tror jeg, sjekk dekningskart hos telenor/netcom). Du trenger bare vanlige GPRS innstillinger så bruker telefonen EDGE av seg selv når det er tilgjengelig. Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 Takk for gode svar Prisen på EDGE den da samme som på GPRS? Eller er det egene EDGE priser? Lenke til kommentar
oddity Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Samme som GPRS. (Har i hvertfall aldri sett noe annet) Lenke til kommentar
mlan Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 For og bruke EDGE går da datatrafikken over GPRS? Jeg har bestilt en Qtek 8300 denne har EDGE og GPRS får jeg da EDGE fart eller får jeg GPRS fart? Hvordan fungerer dette? Er det noe jeg må konfigurere i telefonen for og få EDGE eller går dette av seg selv så lenge GPRS er konfigurert? Supert om noen kunne kommet med en forklaring på dette når telefonen har både GPRS og EDGE. 5978692[/snapback] EDGE er bare en videreutvikling av GPRS, og bruker de samme instillingene. Telefonen bruker automatisk EGDE der det er tilgjengelig. Vet ikke hvordan det er på Qtek, men de telefonene jeg har vært bori kan en ikke velge om en vil bruke EDGE eller GPRS. Telenor har EDGE dekning i hele Norge, mens Netcom holder på å bygge ut i sør og øst norge nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå