Nordlendingen Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Hei ! Har internett via tv kabelen. Bak modemet har jeg en enkel 3com ruter + 3 maskiner som deler linjen via ruteren. Alt er kablet, ikke noe er trådløst her. I det siste har jeg lagt merke til at lampen 'data' blinker som om jeg lastet opp eller ned, selv om alle maskinene er avslått. Det virker som om det er i ruteren noe foregår, for den blinker også. Har prøvd å trekke ut alt av ledninger, men det setter i gang igjen så fort alt er koblet på. Har spurt isp, men de sier bare 'dont worry be happy'. Har ikke merket noe redusert kapasitet, annet enn kanskje litt 'heng' når jeg skal inn på en ny side. Har scannet maskinen med f-secure + ad-aware uten noe grums funnet. Det jeg er redd for er at noen 'speiler' seg i min ruter og er på nett via min ip adresse. Har overhodet ikke greie på sånt, men om noen har tips om hvordan jeg kan finne ut hva pokker som foregår på min linje er jeg takknemlig for det. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Kan være mye rar trafikk. Sett opp en maskin som sitter å tar imot og leser alle pakkene, så finner du ut hva det er Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå