Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva bør jeg oppgradere/bytteut nå?

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Hva synes dere jeg skal oppgradere/bytteut nå?

Lyd anlegg:

Headunit: Pioneer DEH-P7700MP 4x50W Mosfet (European 05mod.) :love:

http://www.pioneer.no/no/product_detail.js...nomy_id=430-458

Tweeter's: 2 1" Lightning Audio

Fronthøytalere: 2 6.5" Lightning Audio 225w max 75w rms

Bakhøytalere: 2 6x9 Orginale Chrysler (Oxford Studios) :love:

Forsterker: Boss Riot Rt1045 1600W 2ch (tilkoblet sub 2 10"ere)

Sub: 2 10" Ukjent Logo: 300W Blasters Made in U.S.A.

Takk for alle svar :thumbup:

Endret av Heineoen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

spilleren så grei, ut men alt det andre må bort :!:

Neida, når du tenker på å oppgradere, må du finne ut hva som plager deg mest :) Når jeg ser det du har tenker jeg 4 kanaler til høytalerene og nye høytalere.

Se nærmere på f.eks. morel og focal :)

Lenke til kommentar

Ja, hvis du liker lyden fra dem trenger du strengt tatt ikke å bytte dem ut da :)

Men det er bare ett problem :D Når du kjøper deg nytt frontsett og en 2 kanaler til å drive det frontsette, kommer det frontsette til å spille så høyt at du ikke kommer til å høre noe fra de 6*9 tommerene. Du kan stille ned forsterkeren slik at frontsette spiller like høyt som 6*9 tommerene, da skjer en av to ting eller kanskje begge :D Frontsette spiller ikke frontsette ikke så høyt som det kan, hvorfor ha nytt frontsett og forsterker da? :) Eller du ødelegger 6*9 tommerene fordi du vil prøve å få dem til å spille like høyt som frontsette:)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Åkey karer.. takk for all hjelpa..!

Det har skjedd noe merkelig med den ene høytaleren i frontsettet..

Den dirrer.. har drivi å gått over hele høytaleren og klint på rally teip her og der.. men får dt bare til å stoppe hvis jeg klemmer talespolen litt utover fra innsiden å dette ser dt ikke ut som jeg får til ved hjelp av teip..

Tips?

Er det bare å kjøpe nye med en gang?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123

Det du er minst fornøyd med; D

edit: Ville tippet subb`era

Endret av Slettet+987123
Lenke til kommentar

Ja, var det parret fra focal jeg tenkte på. Nå har det seg slik at jeg har ett par med jbl 606c GTO, og det er ikke noe jeg vil anbefale deg å kjøpe. Delefilteret på GTOene er så enkle å gjør ikke jobben sin i det hele tatt, jeg sliter med at lyden fra female vocal skjærer av meg ørene for så å vri kniven der hvor øret var.

Personlig om prisen var i det der området ville jeg heller valgt Focal :thumbup:

Endret av Defus
Lenke til kommentar

Takk! :)

Har Pioneer spiller å hadde vert litt kult å ha mer av dem for er veldig fornøyd med spilleren, hvordan er dem i forhold til de fra Focal tror dere?

http://www.iceaudio.no/index.php?func=vare...7f2598f3f663788

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1348

Ser de fra Pioneer har mye høyere max watt, er dette noe å bedømme etter?

Endret av Heineoen
Lenke til kommentar

Nei, egentlig ikke. For du ser at begge høyttaler settene gir 60 Watt nominell effekt, eller RMS. Egentlig bør man ikke gå etter watt i det hele tatt, men siden begge disse settene har det samme sir det ikke noe uansett. Eller det sier jo at Pioneer settet kan over en veldig kort tid tåle 200 og noe watt. Men siden du har høytalerene på spilleren kommer de aldri til å få så mye watt uansett. Det man skal se litt nærmere på er følsomhet.

Focal: Følsomhet (2.83V/1m): 92dB

Pioneer: Følsomhet (1W/1m) 91 dB

Det du vill er at høytalerene har så høy følsomhet som mulig, generelt sakt. Jo høyere følsomhet jo "lettere" er høytalerene å drive, veldig generelt sakt. Jalla prøvde å lære meg forskjellen på 1w/1m og den der nye 2.83V/1m, men jeg må dessverre innrømme at jeg ikke fulgte så godt med akkurat da, og dermed ikke husker forskjellen. Derfor må noen annen si noe om det.

Men jeg vil tro at det billigste focal settet er bedre enn Pioneer sitt, men for sikkerhetsskyld vent til noen andre har forklart forskjellen på følsomheten.

Lenke til kommentar
Focal: Følsomhet (2.83V/1m): 92 dB

Pioneer: Følsomhet (1W/1m) 91 dB

Det du vill er at høytalerene har så høy følsomhet som mulig, generelt sakt. Jo høyere følsomhet jo "lettere" er høytalerene å drive, veldig generelt sakt.

6207932[/snapback]

Oida..!

De jeg har hadde en følsomhet på 86 dB :ermm::scared:

http://www4.shopping.com/xPF-Lightning_Audio_Bolt_B1_65C

Ville ikke mine da suge hardt i forhold?

Endret av Heineoen
Lenke til kommentar

Du vil helt klart merke at uansett hvilken av de settene du velger, at de vil kunne gi høyere lyd "lettere" enn de du hadde ja.

Foresten, nå du snakker om frontsett til 1500 kr, prøv å se litt på Peerless frontsettene. Har ikke hørt dem selv, men det er noen rundt omkring på forumet her som sier at de skal fungere bra.

http://www.mamut.com/dynabel/

du skulle finne dem der.

Lenke til kommentar
Ser ut som Peerless frontsettene er i størelse 6" (16cm) og jeg trenger 6.5" (17cm)

Er det mindre bass på en frontsett med høyere følsomhet?

Er det LA Bolt settet jeg hadde mye dårligere en de fra Focal?

6212200[/snapback]

1. Om det skulle bety så mye eller om det er en liten "feil" i det som er skrevet vet jeg ikke, men kan jo late en liten adapterplate i værste fall. Jeg regner med at det går bra!

2. Nej! Det er lettere å drive for en forsterker.

3. Jepp

Mvh Tony

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...