Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen starter ikke opp

Anbefalte innlegg

Pcen min sluttet å fungere. Den hang med svart skjerm der som windows-oppstarten skal være. Dvs rett etter minnetesten og der hvor den finner harddisk og cd-rom. Jeg trodde det var hardisken, ettersom det var feil på sektorer på denne. Men når jeg skiftet denne ut, så er det akkurat likt. Pcen står og henger. Jeg hører et kort pip idet jeg skrur den av. Men istedenfor å starte windows, står den med svart skjerm og diskettstasjonen står og lyser.

Har det noe å si at jeg innstallerte os'et på en annen pc? Jeg trodde jeg bare kunne sette i harddisken i denne, for den virket på den andre pcen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pcen min sluttet å fungere. Den hang med svart skjerm der som windows-oppstarten skal være. Dvs rett etter minnetesten og der hvor den finner harddisk og cd-rom. Jeg trodde det var hardisken, ettersom det var feil på sektorer på denne. Men når jeg skiftet denne ut, så er det akkurat likt. Pcen står og henger. Jeg hører et kort pip idet jeg skrur den av. Men istedenfor å starte windows, står den med svart skjerm og diskettstasjonen står og lyser.

Har det noe å si at jeg innstallerte os'et på en annen pc? Jeg trodde jeg bare kunne sette i harddisken i denne, for den virket på den andre pcen.

5977895[/snapback]

prøvd å ta ut strømmen og holde inne på knappen i ca et halvt minutt? prøvd med et annet skjermkort? hva med sikkerhets modus?

Lenke til kommentar
Nå har jeg satt i win xp-cden. Da får jeg Blå skjerm; Session3_initialization_failed

Pcen er hp pavillion 8670, og det følgte med recovery disk (win98). Går det ikke an å legge inn XP da?

5982960[/snapback]

kan fet legge inn xp. ingen kan stoppe deg. men sjekk om du har alt av driver og åsnt først bare sånn forsikerhetskyld. så må det sef være en lovlig versjon

Lenke til kommentar
Nå har jeg satt i win xp-cden. Da får jeg Blå skjerm; Session3_initialization_failed

Pcen er hp pavillion 8670, og det følgte med recovery disk (win98). Går det ikke an å legge inn XP da?

5982960[/snapback]

kan fet legge inn xp. ingen kan stoppe deg. men sjekk om du har alt av driver og åsnt først bare sånn forsikerhetskyld. så må det sef være en lovlig versjon

5990966[/snapback]

Har hatt dette problemet selv. Fikset det med å sette inn xp cd-en og la den laste ferdig til du kan velge hvilken oppgave du vil gjøre. Da trykker de -E for å reparere et problem. Da kommer du til et sted man kan skrive inn kommandoer. Da skriver du -FIXBOOT og trykker enter. og når du får spørsmål om du vil skrive en ny oppstartsmodul trykker du -J og enter. Gjør denne prosessen noen ganger for å være sikker. Etterpå kan det være greit å skrive -CHKDSK for å sjekke opp om den finner noen feil. Når du er ferdig skriver du exit og pc'n starter på nytt :thumbup: håper dett løser problemet ditt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...