Asaf_p Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Pcen min sluttet å fungere. Den hang med svart skjerm der som windows-oppstarten skal være. Dvs rett etter minnetesten og der hvor den finner harddisk og cd-rom. Jeg trodde det var hardisken, ettersom det var feil på sektorer på denne. Men når jeg skiftet denne ut, så er det akkurat likt. Pcen står og henger. Jeg hører et kort pip idet jeg skrur den av. Men istedenfor å starte windows, står den med svart skjerm og diskettstasjonen står og lyser. Har det noe å si at jeg innstallerte os'et på en annen pc? Jeg trodde jeg bare kunne sette i harddisken i denne, for den virket på den andre pcen. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Pcen min sluttet å fungere. Den hang med svart skjerm der som windows-oppstarten skal være. Dvs rett etter minnetesten og der hvor den finner harddisk og cd-rom. Jeg trodde det var hardisken, ettersom det var feil på sektorer på denne. Men når jeg skiftet denne ut, så er det akkurat likt. Pcen står og henger. Jeg hører et kort pip idet jeg skrur den av. Men istedenfor å starte windows, står den med svart skjerm og diskettstasjonen står og lyser. Har det noe å si at jeg innstallerte os'et på en annen pc? Jeg trodde jeg bare kunne sette i harddisken i denne, for den virket på den andre pcen. 5977895[/snapback] prøvd å ta ut strømmen og holde inne på knappen i ca et halvt minutt? prøvd med et annet skjermkort? hva med sikkerhets modus? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Hadde et tilsvarende problem hvor disken på en laptop sluttet å funke. Satte inn en ny en, men måtte reinstallere os for å komme igang igjen.' Nå funker maskinen fint!! Lenke til kommentar
Asaf_p Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 sikkerhetsmodus kommer jeg ikke inn på så lenge pcen henger (svart skjerm) skjer rett etter POST. (Power on self test) Lenke til kommentar
Chb Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Prøv å ta ut diskettstasjonen! Siden den blinker kan den være problemet. Og hvis du har en CD i CD-rommen så kan problemet ligge der! Lenke til kommentar
Asaf_p Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 Nå har jeg satt i win xp-cden. Da får jeg Blå skjerm; Session3_initialization_failed Pcen er hp pavillion 8670, og det følgte med recovery disk (win98). Går det ikke an å legge inn XP da? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Nå har jeg satt i win xp-cden. Da får jeg Blå skjerm; Session3_initialization_failed Pcen er hp pavillion 8670, og det følgte med recovery disk (win98). Går det ikke an å legge inn XP da? 5982960[/snapback] kan fet legge inn xp. ingen kan stoppe deg. men sjekk om du har alt av driver og åsnt først bare sånn forsikerhetskyld. så må det sef være en lovlig versjon Lenke til kommentar
jfw69 Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Nå har jeg satt i win xp-cden. Da får jeg Blå skjerm; Session3_initialization_failed Pcen er hp pavillion 8670, og det følgte med recovery disk (win98). Går det ikke an å legge inn XP da? 5982960[/snapback] kan fet legge inn xp. ingen kan stoppe deg. men sjekk om du har alt av driver og åsnt først bare sånn forsikerhetskyld. så må det sef være en lovlig versjon 5990966[/snapback] Har hatt dette problemet selv. Fikset det med å sette inn xp cd-en og la den laste ferdig til du kan velge hvilken oppgave du vil gjøre. Da trykker de -E for å reparere et problem. Da kommer du til et sted man kan skrive inn kommandoer. Da skriver du -FIXBOOT og trykker enter. og når du får spørsmål om du vil skrive en ny oppstartsmodul trykker du -J og enter. Gjør denne prosessen noen ganger for å være sikker. Etterpå kan det være greit å skrive -CHKDSK for å sjekke opp om den finner noen feil. Når du er ferdig skriver du exit og pc'n starter på nytt håper dett løser problemet ditt Lenke til kommentar
Asaf_p Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 ja det hjalp. Takk =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå