Heineoen Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 (endret) Hei! Er stadig bak og foran i bilen min for å stille på utallige instillinger for å gjøre lyden bedre Rart når jeg har funnet en som jeg synes er kjempe lekker så neste gang jeg starter bilen finner jeg ut at Oi..! Denne var jo bedre! Men hvis dere hjelper meg forklare litt bedre hva de forskjellige instillengere er så kanskje jeg skjønner litt mer.. Forsterkern (Boss Riot RT 1045 1600w): Low Pass Hz 45-90 (vridbar) 1 Low Pass, 2 Full, 3 High Pass (hakk) Spillern (Pioneer DEH-P7700MP): Mer kommer... takk for all hjelp Endret 24. april 2006 av Heineoen Lenke til kommentar
Defus Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Sett forsterkeren på low pass, og still filteret til 50 - 60 hz. Det burde fungere utmerket, men om du har ti tommere kan du vel kanskje komme unna med å stille den litt høyere. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 Takk! Har merket meg at det blir mye mer trøkk i subben om jeg setter den til hakket Full. Men det anbefales ikke? Lenke til kommentar
Defus Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Det at du merker at det blir mere trøkk er bare fordi subben prøver å spille alt av frekvenser som blir spilt. Derfor får du ett løft i lyden helt fra bunnen av, derfor lures øre ditt til å tro at den spiller høyere enn den gjør. En subb er lagd for å spille mellom 20 hz til 300-500 hz (veldig vitt spekter) og er ikke sikker, men den kan ta skade av å spille høyere enn det der. Men uansett, det området hvor en subb "trøkker" er rundt 50hz, så å ha den på full er bortkastet Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 lyse toner kan skade bass element. Low Pass Hz 45-90 (vridbar) Dette er at du kan stille forsterkeren til å slippe igjennom fra 90 og nedover eller 45 og oppover på HZ er ikke helt sikkert(Tror det er nedover.) 1 Low Pass, 2 Full, 3 High Pass (hakk) Low pass er at man spiller på de dype tonene(Bass) Full er hele skalaen, dette vil da virke som lyden rett fra cd. High pass er mellomtone/diskant Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå