Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

privatisteksamen engelsk muntlig

Anbefalte innlegg

jeg skal ta engelsk muntlig om to uker

men jeg har ikke lest den romanen jeg førte opp på leselisten

får jeg spørsmål/oppgaver fra romanen jeg skal ha lest?

eller at jeg må gi et referat fra boken?

ville tro det blir vanskelig for de som skal lage oppgavene såfall, fordi det finnes så mange bøker å velge mellom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg skal ta engelsk muntlig om to uker

men jeg har ikke lest den romanen jeg førte opp på leselisten

får jeg spørsmål/oppgaver fra romanen jeg skal ha lest?

eller at jeg må gi et referat fra boken?

ville tro det blir vanskelig for de som skal lage oppgavene såfall, fordi det finnes så mange bøker å velge mellom.

5977812[/snapback]

Hmm. Tror nokk ikke sensor har lest alle bøkene nei. Så du får nokk sansynligvis i oppgave og fortelle litt om bokens innhold og slikt. Så har hun/han kansje noen smarte spørsmål som: Hva tror du er budskapet i boken, vil forfatteren fram til noe, likte du boken og hvorfor osv.

Jeg skal selv ta eksamen som privatist om en måned. Føler det er litt vanskelig for oss og hvite hvordan en slik eksamen er.. Men tror kansje det er smart og ringe til en skole som har noe med oss privatister og gjøre og forhøre deg litt?

Lenke til kommentar

jeg var oppe i 3timers engelsk muntlig eksamen som privatist i fjor, det var helvette på jord!!

De bøkene (2) jeg skulle lese hadde jeg ikke lest, men jeg så filmene til bøkene da.. of mice and men og en annen

også skal du kunne noe om nesten alle lesestykkene i leseboka, der hadde jeg heller ikke lest noe særlig.

og jeg suger i uttale av engelsk, spesielt når jeg er nervøs. også skulle jeg kunne noe om englang.. f.eks politikk, de spurte om det var flest som gikk på privatskole eller offentlig, svarte feil... også spurte de om hvem som var statsminister, og fra hvilket parti han kom fra... det hadde akkurat vært valg der da, så det var sikekrt derfor..

å btw, fikk 2, "så du slipper å komme igjen til neste år", var det de sa... :w00t:

Endret av jalejale
Lenke til kommentar

jeg skal ta 1ENG5 eller engelsk første klasse allmennfag. 5timers.

har hatt engelsk første og andre klasse på yrkesskolen men mangler 1 time på å få studiekompetanse, så må ta hele pakken som privatist

Lenke til kommentar

Har du ikke lest boken bør du dæven døtte meg sette i gang, du setter ikke opp boken uten grunn vettu :)

Forruten engelsk og amerkansk historie/geografi, samt samfunnsoppbyggng vil nok de bøkene ha mye å si.

Jeg tok hele 5-timers faget på grunnkurs og da leste vi boken Of Mice And Men, som visstnok mange leser. Og den ble det terpet mye på foran eksamen, tviler på at det var uten grunn. Du bør i det minste kunne komme med en oppsummering av boken slik at du kan vise at du forstår engelske bøker og kan fortelle fra de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...