Backbone Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 jeg fikk beskjed om å få kontrollert glødeanlegget på bilen min (diesel). Hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Hvis du har åpent glødesystem, så kan du åpne panseret og be en kamerat vri om nøkkelen. Du ser i motorommet. Hvis du ser at det gløder ved siden av/oppå hver sylinder, så er glødeanlegget i orden. Det kan være litt vanskelig å se i dagslys, så det anbefales å gjøre det når det er mørkt. Hvis du har lukket glødesystem, så må du koble fra dieseltilførselen. Det er lettest å gjøre det ved dieselfilteret vanligvis. Det kan lett bli litt søl av diesel. Kontrollen fungerer ved at du sjekker om det blir varmt i forkammeret. Det ligger rett under kamakselen. Jeg bruker et steketermometer som jeg stikker inn. Minimum 80 grader, da er det godkjent. Lenke til kommentar
Backbone Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 (endret) vel, det der var litt amatør. det jeg var ute etter er hvordan man kontrollerer glødeanlegget litt mere pro stuff. har etterforsket litt nå, og det jeg kom fram til var at du skal måle om glødepluggene får spenning (V). man skal også ohm'e glødepluggene (måle motstanden). Hvis motstanden er lik "uendelig" er glødepluggene garantert defekt. Endret 24. april 2006 av Backbone Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 OK, da går vi for din løsning. Du trenger altså et multimeter. Veldig enkelt å bruke og koster fra ca 200 kroner. Lenke til kommentar
Backbone Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 eh, var vel omtrent det jeg sa! er ikke helt amatør Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Er det noe feil med hele anlegget eller? Lenke til kommentar
sa|o Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 ohm-verdien på hver glødeplugg skal ikke være over 1 ohm og målingene skal være så gjevn som mulig på alle glødepluggene. du kan også bruke tangamperemeter og smette over hver ledning som går til glødepluggene for å se hvor mye strøm de trekker mens man gløder. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 eh, var vel omtrent det jeg sa! er ikke helt amatør 5980391[/snapback] Ser ut om om du har funnet løsningen da, smartass. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Knust førstebil. IKKE min skyld! Ovæææ, korleis skjedde dette? Lenke til kommentar
Backbone Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 Knust førstebil. IKKE min skyld! Ovæææ, korleis skjedde dette? 5988655[/snapback] en tulling som absolutt skulle kjøre forbi et vogntog + en personbil, rett før en bakketopp. og på andre siden av bakketoppen kom jeg helt uvitende. pang. hvis du har "Blink" kan du lese hele historien der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå