Initium Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Vet ikke om dette er rette stedet, men bildene i serien The Fallen er absolutt verdt en titt. Bildene vant Pulitzerprisen i fotojournalistikk, og de forteller historien om en 23 gammel kvinne, som får sin mann marinesoldaten James J Cathey hjem fra krigen i Irak. Død. Fotografens navn er Todd Heisler / Rocky Montain News Bildet viser enken, liggende på gulvet på en madrass foran sin manns kiste, natten før begravelsen. Marinesoldatene står æresvakt, som ledd i den æreskodeks bundet i mottoet " Never leave a man behind ". En kortversjon av fotoreportasjen sto i oversatt versjon i Dagbladets Magasinet på lørdagen, originalversjonen kan leses / sees HER For de som ikke har forstått at et bilde sier mer enn 1000 ord, les artikkelen, se på bildene og døm selv. Initium Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Bildene har jeg sett før, ihvertfall noen av de. Men å sette disse sammen med teksten er sterkt. Det er en meget sterk historie som fortelles her, og jeg anbefaler alle å lese den selv om det tar litt tid. Lenke til kommentar
andreash Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 En VELDIG gripende og sterk historie som alle bør lese. Bildene som følger med gjør det enda sterkere. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 For de som ikke har forstått at et bilde sier mer enn 1000 ord, les artikkelen, se på bildene og døm selv. 5977560[/snapback] Om jeg må lese en 7 sider lang artikkel for å forstå et bilde, sier bildet ikke mer enn 1000 ord. Gjør heller slik: Tenk litt over bildet, gjør opp en mening, og les artikkelen for videre tolkning. Lenke til kommentar
Eivind_bh Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Jeg syns dette er veldig flotte bilder, og forteller om en meget tragisk historie, som en bi-effekt av krigen "mot terror" (host). Leste selv historien i magasinet i lørdagens Dagbladet, og fikk der et bra inntrykk av historien, og syns det er utrolig bra dokumentert, både litterært og fotografisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå