Gå til innhold

Tips og tricks til Dell XPS 1710

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nettop bestilt min første laptop, blir da en XPS :D

Oppsett ble sånn ca. slik:

XPS M1710 Duo Processor T2500 (2.0 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB) 17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife

2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)

80GB (5,400 rpm) Hard Drive

Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive with Software

XPS 512MB NVIDIA GeForce Go 7900 GTX

Europe - Intel Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) for Duo Processors

European - Dell TrueMobile 350 internal Bluetooth Module

Upg to 3Y NBD (Next Business Day) On-site

+ masse software drit jeg ikke kommer til å bruke....

Pris ble no sånt: 14500 NOK

Kjekt å bestille gjennom bedrift, momsfritt + at du har mulighet for å få trekt det av lønna før skatt og dermed få den enda mye billigere.

Så i mitt tilfelle ender jeg opp på rundt 10k :D

Prøvde å sette opp like specs på dell.no og endte opp på rundt 23k, så er godt fornøyd. :thumbup:

Forentet leveringsdato er 30. mai, gleder meg som en liten unge :dribble:

Lenke til kommentar

Da har jeg fått min i hus :w00t: Førsteinntrykket er meget bra. Ingen lekkasje fra skjerm og den er meget behagelig å se på. Noe mindre innsynsvinkel enn Fujitsuen jeg hadde før, men mer enn godt nok for mitt bruk. Holder nå på med å fjerne unødvendig programvare som var installert av Dell. Jeg vil poste flere inntrykk og benchmarks senere.

Lenke til kommentar
Si ifra om du sliter med å fjerne Mcafee. Så sitter jeg på en løsning. Den innebærer at du må kjøre masse små programmer, rydde opp i registry selv og mekke masse rart.

AKIRA

6069150[/snapback]

Høres lovende ut :no: . Jeg skal fjerne McAffe straks jeg får logget meg på internett og lastet ned programmet som jeg skal bruke som en erstatning. Kan ikke du endre den første posten din og legge inn framgangsmåten der. På den måten vil tråden være bedre for nye brukere etterhvert som den blir større.

Lenke til kommentar

Kjørte 3dmark05 uten å fornye drivere. Resultatet var da på 8345 marks. Etter å installert nyeste driver, steg det tallet til ca. 8410. Er meget fornøyd med det.

Ser forresten at Dell har låst biosen og at det er umulig å endre klokkefrekvensen på skjermkortet. Er det noen som kan gi en enkelt forklaring på hvordan man lager en bootable cd, eventuelt et boot image.

Lenke til kommentar

Nå er jeg veldig spent her!

Grunnet at XPS m1710 er en kraftmaskin av de sjeldne, sluker den også strøm.

Har noen testa å se film på pcen?

Hvor lenge tar det før maskinen går tom for strøm når man ser film?

Håper på svar, ettersom jeg lurer sinnsykt på dette!

Lenke til kommentar
dere må huske og prøve og overklokke maskina :D  regner med både cpu og gpu kan klokkes bra uten noen konsekvenser i form av varme

6074699[/snapback]

Forsøkte i går, men slet med å få laget en bootable cd. Tror jeg har funnet de riktige verktøyene nå. For å overklokke gpu'n må man nemlig flashe videobiosen. Men den lar seg lett overklokke. Klokkefrekvensen er satt til 500/600 som default, men kjører stabilt på frekvenser som 600/720 som gir ca. 9400 i 3dMark05 :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...