Otern Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 hva er den letteste måten og komme til cpu viften?? min xps er blitt ganske varm i det siste og regner nesten med at den er full av støv.Noen tips??? Den har ingen vifte på CPU'en, men en kjøleribbe som er dratt ut til venstre sidevifte. Tar du viftene noen runder med støvsugern, bør det egentlig holde. Hvis du har greid å få støv inn på selve kjøleribba, så må du kanskje skru opp dekselet og tastaturet. Det er en komplisert jobb. var det jeg fryktet... omg dell, hvorfor kan dere ikke gjøre som alle andre og ha en Luke til cpu.... Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 ...hvorfor kan dere ikke gjøre som alle andre og ha en Luke til cpu.... Har de? Har ikke vært borti en eneneste laptop med egen luke til CPU. Det var kanskje vanligere før? Lenke til kommentar
Otern Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 ...hvorfor kan dere ikke gjøre som alle andre og ha en Luke til cpu.... Har de? Har ikke vært borti en eneneste laptop med egen luke til CPU. Det var kanskje vanligere før? Jeg jobber med laptoper hver dag og veldig mange har egen luke til cpu/vifte Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 m1710 har ikke det så vidt jeg husker. skrudde på en slik på jobb selv for noen uker sia og det var et sant helvete. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Har de? Har ikke vært borti en eneneste laptop med egen luke til CPU. Det var kanskje vanligere før? Min pc har det. Dell XPS m1330 har også det. Sikkert mange fler også. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 de fleste har det ja, men det er noen som ikke har det. har vært borti flere stk på jobben sia jeg begynnte der i januar Lenke til kommentar
w4zz Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Bestilte min nye 1710 idag Savnet Inspiron 9400'en min såpass at det slo igjennom. Gleder meg Lenke til kommentar
zhitler Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Fler enn meg som ikke får opp SP1 til Vista home i windows update? Har prøvd å oppdatere det meste av drivere,men dukker fremdeles ikke opp automatisk... Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 det er noen driverproblemer med vista enda, dvs at dersom du sitter med de driverne som skaper problemer så vil ikke sp1 lastes ned. det blir vel fiksa regner jeg med. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 God historien: Min 1710 med nVidia 7900 GTX 512 fikk plutselig horisontale stripe med artifakter på skjermen. En del minnebrikker på skjermkortet hadde tatt kvelden. Ringte Dell XPS support og fikk pratet med noen i nederland. Etter at vi fikk bekreftet at skjermkortet var gåent ymtet han innpå at jeg var utenfor min garantiperiode. Jeg sa meg enig i det, men sa at jeg bor i Norge og der har vi 5 års reklamasjonsrett på produkter som er ment å være så lenge. Han ble litt usikker og sa han måtte prate med en kollega. Noen minutter etterpå kom han tilbake og sa at jeg hadde helt rett og bytte er gratis. Det jeg ikke fikk var på stedet bytte. Jeg måtte sende maskinen avgårde. (Takk gud for min Dell XPS M1330 så jeg kunne jobbe videre). Og det er her det virkelig kule kommer inn. Jeg kjøpte min 1710 med engang modelle kom ut. Men jeg så det som lite sansynlig at de fortsatt hadde 7900 skjermkort igjen. Var det mulig at jeg fikk en gratis liten oppgradering? Det gjorde jeg!! Splitter nytt Geforce 7950 GTX 512 MB sitter nå i min maskin! Ikke kjempestor oppgradering!! Men definitivt et pluss i boka til Dell og kundeservice!! Fikk den også tilbake 3 dager før jeg forventet den. AKIRA Lenke til kommentar
da9mt Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 God historien: Min 1710 med nVidia 7900 GTX 512 fikk plutselig horisontale stripe med artifakter på skjermen. En del minnebrikker på skjermkortet hadde tatt kvelden. Ringte Dell XPS support og fikk pratet med noen i nederland. Etter at vi fikk bekreftet at skjermkortet var gåent ymtet han innpå at jeg var utenfor min garantiperiode. Jeg sa meg enig i det, men sa at jeg bor i Norge og der har vi 5 års reklamasjonsrett på produkter som er ment å være så lenge. Han ble litt usikker og sa han måtte prate med en kollega. Noen minutter etterpå kom han tilbake og sa at jeg hadde helt rett og bytte er gratis. Det jeg ikke fikk var på stedet bytte. Jeg måtte sende maskinen avgårde. (Takk gud for min Dell XPS M1330 så jeg kunne jobbe videre). Og det er her det virkelig kule kommer inn. Jeg kjøpte min 1710 med engang modelle kom ut. Men jeg så det som lite sansynlig at de fortsatt hadde 7900 skjermkort igjen. Var det mulig at jeg fikk en gratis liten oppgradering? Det gjorde jeg!! Splitter nytt Geforce 7950 GTX 512 MB sitter nå i min maskin! Ikke kjempestor oppgradering!! Men definitivt et pluss i boka til Dell og kundeservice!! Fikk den også tilbake 3 dager før jeg forventet den. AKIRA Hvilken avdeling hos Dell var det du ringte? Eg har akkurat samme problemet, berre at eg har 7900 gs. Eg får altså hjelp sjølv om garantien er gått ut?? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Du får hjelp fordi den norske Forbrukerkjøpsloven gir deg 5 års reklamasjonsrett på feil og mangler ved varen. Dette er noe alle som selger varer til norske forbrukere må forholde seg til - også Dell. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 God historien:Det gjorde jeg!! Splitter nytt Geforce 7950 GTX 512 MB sitter nå i min maskin! Ikke kjempestor oppgradering!! Men definitivt et pluss i boka til Dell og kundeservice!! Fikk den også tilbake 3 dager før jeg forventet den. AKIRA Hvilken avdeling hos Dell var det du ringte? Eg har akkurat samme problemet, berre at eg har 7900 gs. Eg får altså hjelp sjølv om garantien er gått ut?? Bare å ringe Dell Kundeservice og oppgi service taggen på maskinen din så blir du satt over til Dell XPS service. Som XPS eier skal du ha litt bedre service enn vanlig Dell maskiner. AKIRA Lenke til kommentar
da9mt Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 God historien:Det gjorde jeg!! Splitter nytt Geforce 7950 GTX 512 MB sitter nå i min maskin! Ikke kjempestor oppgradering!! Men definitivt et pluss i boka til Dell og kundeservice!! Fikk den også tilbake 3 dager før jeg forventet den. AKIRA Hvilken avdeling hos Dell var det du ringte? Eg har akkurat samme problemet, berre at eg har 7900 gs. Eg får altså hjelp sjølv om garantien er gått ut?? Bare å ringe Dell Kundeservice og oppgi service taggen på maskinen din så blir du satt over til Dell XPS service. Som XPS eier skal du ha litt bedre service enn vanlig Dell maskiner. AKIRA Teknisk kundestøtte, sant? Lenke til kommentar
B0P Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Både kundeservice og teknisk support kan sette deg over. En god del XPS maskiner som er kjøpt som firmakjøp dog, og da er det noe andre regler som gjelder. Men skader aldri å ringe.. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Hvor lang tid tok det fra du sendte maskinen til du mottok den? 3dkortet mitt er ogsaa herpet. Klarer ikke aa vise 3d i lengre tid. Blir overopphetet tror jeg, og saa blir hele skjermen helt blurry. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Hvor lang tid tok det fra du sendte maskinen til du mottok den? 3dkortet mitt er ogsaa herpet. Klarer ikke aa vise 3d i lengre tid. Blir overopphetet tror jeg, og saa blir hele skjermen helt blurry. Den ble hentet med bud på onsdag og lå og ventet på meg på jobben mandag morgen. I ditt tilelle høres det mmer ut som overoppheting. Du må få renset maskinen. Er noe i stykker bør det sees umidelbart. Varme utvikler seg over tid (ved bruk). AKIRA Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Hadde problemet tidligere ogsaa. Da kom de hjem paa doeren og skiftet ram og grafikk-kort. 2 uker senere var problemet tilbake igjen. Det som er irriterende er at det kan gaa alt fra 10 til 120 minutter med spilling/compiz aktivert foer det skjer noe. Tok ikke saa voldsomt lang tid for deg, saa skal hoere med dem imorgen. Jepp det var ram'en forrige gang ogsaa. Videoram'en. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 snakket med xps-support naa og fikk beskjed om at garantien min var utgaatt. Han kunne heller ikke finne noe om reklamasjonstiden paa 5 aar. Hvordan gaar jeg frem? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Hvis du vil vise ham reklamasjonstiden på 5 år kan du henvise til forbrukerkjøpsloven samt en ikke alt for gammel domsavsigelse (fra Oslo Tingrett om jeg ikke husker feil) som fastslår at bærbare PC-er kommer inn under lovens ordlyd som sier at reklamasjonstiden er 5 år hvis varen er ment å vare vesentlig lengre enn to år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå