Kizzaz Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 quickset og bios...i biosen kan du skru dem helt av slik at du ikke kan endre på de el. i OS. Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Er det noen som vet om XPSen har SATA2 eller SATA i HDD skuffen? Lenke til kommentar
hallvis Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Noen som har oppgradert til 4 gig ram her? Hvor mye er det å hente? Driver mye med bilder og videoredigering, så jeg vet jo egentlig svaret Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Noen som har oppgradert til 4 gig ram her?Hvor mye er det å hente? Driver mye med bilder og videoredigering, så jeg vet jo egentlig svaret Min XPS er for gammel til å kunne kjøre 64-bits OS. Derfor blir mine 2x2 Gigg brikker kun lest som omtrent 3.5GB. De siste 0.5MB går med til minne på skjermkortet. Det er jo så billig nå med minne, så løp og kjøp. Lenke til kommentar
hallvis Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 For gammel for 64 bits? Explain.... Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) For gammel for 64 bits?Explain.... Det er en dual-core (T2600) CPU i den, men den vil ikke boote med 64-bits OS. Den nekter i hvertfall å boote x86_64 Live CD med linux. Har ikke testa 64-bits Vista. Om noen vet om jeg kan bytte ut CPU med en skikkelig Core 2 Duo, så rop;) Det kan se ut som sokkelen er lik: https://prisguiden.no/product.php?productId=39902 https://prisguiden.no/product.php?productId=47958 Endret 18. desember 2007 av DrPhlux Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Bumper denne tråden jeg. Noen som kjenner til om CPU-bytte på våre maskiner er en "intrikat" affære? Har tenkt til å bytte ut cpu til denne: Intel Core 2 Duo T7200 Lenke til kommentar
ventle Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Det skal ikke være noe problem. Maskinen blir levert med C2D-prosessor nå og spesielt på såpass store maskiner er det en kurant oppgave å gjøre byttet. Bare vær nøye med å legge ett passelig tykt/tynt lag kjølepasta på den nye prosessoren. Lenke til kommentar
And.rs Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Noen som har oppgradert til 4 gig ram her?Hvor mye er det å hente? Driver mye med bilder og videoredigering, så jeg vet jo egentlig svaret Min XPS er for gammel til å kunne kjøre 64-bits OS. Derfor blir mine 2x2 Gigg brikker kun lest som omtrent 3.5GB. De siste 0.5MB går med til minne på skjermkortet. Det er jo så billig nå med minne, så løp og kjøp. Har et spørsmål angående minne. Burde jeg kjøpe det fra Dell.no, eller er det like greit å kjøpe minne et annet sted. Hvordan er det med ytelse/pris med tanke på dette? Og hvor stor forskjell vil jeg merke fra 2 gig? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Det har sjelden vært god butikk å kjøpe maks minne fra Dell, da de tar grov overpris for oppgradering. Kjøp med minst mulig minne fra Dell, og kjøp 2x2GB brikker ett annet sted (beste pris finner du i prisguiden). Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Det skal ikke være noe problem. Maskinen blir levert med C2D-prosessor nå og spesielt på såpass store maskiner er det en kurant oppgave å gjøre byttet. Bare vær nøye med å legge ett passelig tykt/tynt lag kjølepasta på den nye prosessoren. Men en ny prosessor er det vel bare mulig å kjøpe hos Dell? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Helt vanlige C2D-prosessorer får man kjøpt hos de fleste nettbutikker bare pass på at det er med 667Mhz buss hastighet (T7200, T7400, T7600 og T5500 og T5600 skal i hvertfall passe). Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Helt vanlige C2D-prosessorer får man kjøpt hos de fleste nettbutikker bare pass på at det er med 667Mhz buss hastighet (T7200, T7400, T7600 og T5500 og T5600 skal i hvertfall passe). Jeg fikk tak i en stk. "INTEL Core 2 Duo T7200" Mobile CPU til rett i underkant av 2000,- på AMENTIO. Nå skal det bli godt å få inn Vista 64bit. Har forresten også sjekket at hovedkortet er identisk med de hovedkortene som nå selges med nye CPU'er. (T7-serien) Endret 3. januar 2008 av DrPhlux Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Hepp. Jeg har søkt endel i google etter bilder og forklaringer på prosessor-bytte på xps m1710, men jeg har ikke funnet noe. Er det noen som har sett noen slike websider? Jeg tør ikke å begynne å skru på måfå. Tnx Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Hei, noen her som har fått sprekker på sin xps m1710, fremme på laptopen på sidene sjekk bildet under. http://bildr.no/view/138053 Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Jeg har ikke. Men min begynner å bli så gammel at "lakken" forsvinner på de områdene som hendene er mest på og skrapper her og der. Noen som har ekstern skjerm og anbefale..har bare plass til en 22" på pulten (hater det siden da får jeg ikke full oppløsning), tenkte enten dell sin eller en av Samsungene...er det noen andre som har ekstern skjerm på sin XPS? Endret 4. januar 2008 av Kizzaz Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 så din er overhode ikke sann som min er?, på sidene Kizzaz? Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 så din er overhode ikke sann som min er?, på sidene Kizzaz? På min har en liten bit knekt av: Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 så din er overhode ikke sann som min er?, på sidene Kizzaz? På min har en liten bit knekt av: Sann skal det ikke være eller?, jeg sendte mail til dell, får se hva jeg får som svar, min XPS hjem på døra support gikk ut for 1 mnd siden:/ Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Min er "perfekt" i formene, og jeg kan ikke se noen form for skade i den klassen på min Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå