Gå til innhold

Tips og tricks til Dell XPS 1710


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det vel ikke støtte for Apple sine skjermer native i hverken Xp eller Vista, så du må lokke skjermlokket og i så fall bruke den som hovedskjerm, om du vil ha den oppløsningen. Det var min opplevelse med min 23" i alle fall. Med lokket åpent fikk jeg brukt den som primærskjerm, men kun i 1440x900 som er standard på min MacBook Pro, men så fort jeg lukket lokket, så funket det :-)

 

Ta forøvrig en titt i denne tråden hos Notebookreviews.com

Lenke til kommentar

Det er en Dell skjerm jeg har da....

Var noen som hevdet at til tross for at maskinen har dual DVI-D input, så støttet den ikke det likevel. Dell skal vistnok ha utelatt dette av en eller rar grunn.

 

Noen som vet når de nye skjermkortene kommer og om det er eventuelt mulig å bytte skjermkort?

 

Ser for meg at 8800 GTX kommer en eller annen gang og den BØR ha støtte for skjermen min!

Lenke til kommentar
Det er en Dell skjerm jeg har da....

Var noen som hevdet at til tross for at maskinen har dual DVI-D input, så støttet den ikke det likevel. Dell skal vistnok ha utelatt dette av en eller rar grunn.

 

Noen som vet når de nye skjermkortene kommer og om det er eventuelt mulig å bytte skjermkort?

 

Ser for meg at 8800 GTX kommer en eller annen gang og den BØR ha støtte for skjermen min!

9327638[/snapback]

 

Du kan vel bare glemme å bytte skjermkort på din bærbare?

Lenke til kommentar
mener det var noen maskiner som kan bytte skjermkort.

Mener å ha lest eller hørt at XPS er en av dem...

 

Correct me if I'm wrong...

9327788[/snapback]

 

 

 

tror der er noe med at "skjermkortet" i xps m1710 bla. ikke er loddet fast i hovedkortet, men du må sikkert ha eit annet hovudkort om en skal gå over til 8800, er ikke sikkert men, så på xps en min der eg har 7900gs kan eg vist bytte til 7950gtx siden det ikke trenger eit annet hovedkort, men hvem og hvor ein får skiftet er eg temlig usikker på:)

 

er ikke 100% sikker, men eg har lest og hørt om det, men ikke opplevd at noen har gjort det så...:)

Lenke til kommentar

Men da er det kanskje håp!

Alt jeg trenger er å vente til et skikkelig skjermkort kommer og kjøpe ett nytt hovedkort. Bør ikke sette meg tilbake mer enn 10 000? kanskje mer?

 

Eller så kan jeg prøve å sende skjermen tilbake....

Men nå er den jævla sexy da! Kunne levd med en 30" ;)

Lenke til kommentar
Tok du ikke backup av videobiosen?

9341473[/snapback]

Jo, og den orginale er på 575/600.

Så det skjønner jeg ikke hvordan det henger sammen, fordi alle kilder tyder på at 7950gtx er klokket til 575/700 på stock frekvenser.

Kan nibitor har gjort en feil når den leste biosen?

Endret av Snerk
Lenke til kommentar

Rar sak, jeg finne alle scenarioene tvilsomme, men noe må det jo være.

 

Har prøvd litt forskjellige frekvenser og akkurat kjører jeg på 610/725.

Ifølge coolbits var optimale frekvenser 645/750, men det ble for varmt.

Både med tanke på viftebråk og hvor varm pcen ble å ha på fanget.

Husker ikke hva selve GPU tempen ble på, men er fortsatt litt usikker på hvor mye varme den tåler. Sånn ca hva er innenfor "safe" for GPU temp?

Lenke til kommentar

Noen andre som har det slik at når du drar et vindu over skjermen hakker d som pokker? hvordan fikse dette hva skal jeg installere eventuelt oppdatere..(nyeste skjermdriver? Where?)

Dessuten lurer jeg på hva slags oppløsning dere kjører på?

Endret av LeanFear
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...