Gå til innhold

Tips og tricks til Dell XPS 1710


Anbefalte innlegg

har brukt to mnd for å få tilsendt nytt dvd drev.

 

for to uker siden ble de endelig enig om å sende nytt, men har en hørt noe? nei.

 

"gi en adresse du er på, mandag til fredag, 9:00 til 16:30"

 

Hvis en spør, får en beskjed om at ny vare er godkjent. Vet ikke om de har forsøkt levert, men denne premium servicen er ikke alltid bra.

 

Skifte skjerm på stedet gjør de raskt, men å sende et drev tar evigheter.

9137719[/snapback]

Ja, jeg har lest gjennom trådet og fikk med meg problemet ditt. Håper virkelig at jeg får med LG skjerm og Sony drive.

 

Men bør jeg ringe tilbake til dem i morra og be dem om å sende den fortere, eller eventuelt kreve noe for at de leverer den såpass seint?

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skal ringe selv i morgen. Latterlig at de forventer en er på samme adresse til den tiden. Ikke har en fått tilbakemelding om når de kommer.

 

Vista er reinnstallert men samme problem dukket opp med drevet rett etter installasjon igjen.

 

Så, du bør ikke få sec3155 skjerm og tsst dvd drev.

Lenke til kommentar
Hvordan er 1710 med Windows XP, hvordan kjører den med 2 gb ram?

Og Driverne fungerer perfekt?

 

Blir nokk å formatere Pcen når jeg får den, og slenge inn XP :)

9139377[/snapback]

Husk at Dell kan kreve Vista for å gi deg support.

 

For min del så kommer jeg til å bruke Vista. Får håpe det ikke blir alt for mye krøll.

Skal ringe til Dell igjen nå, og denne gangen med mye strengere tone :mad:

 

Får bare håpe at ikke ei dame med fin stemme svarer da :p

Lenke til kommentar

Forstår ærlig talt hva folk har så mye i mot Vista for. Jeg innstallerte det på min gamle bærbare HP, og den går mye bedre nå enn med XP. Og her prater vi om en pc som kosta 8k for 3 år siden. Med XP ble det bla. mye trøbbel med at nettet datt ut, dataen skrudde seg av osv. Men dette er borte med Vista. Bruker forresten Ultimate.

 

Så om du skal bestille Dell og får med Vista, så anbefaler jeg deg å teste det først, for jeg synes i alle fall at det er et glimrende OS :thumbup:

Lenke til kommentar
Vista tar mere av systemet enn det XP gjør, mye mere minne går med på å kjøre vista.

2 GB minne... har ikke alt for mye erfaring med vista men jeg veit at dn sluker masse av de 2 gb som jeg får på maskina.

Hvis ikke noen andre har andre erfaringer da...?

9142797[/snapback]

Tviler sterkt på at Vista kommer til å sluke så mye av de 2 GB som du har at du kommer til å "slite". Men jeg skal ikke si noe for sikkert uten noen personlige erfaringer med vista enda.

 

Men til en annen ting ang. XPS og Dell.

Hva er denne Mediadirect som folk snakker om? :dontgetit: Kan noen forklarer litt mer om den? (Hva gjør den, er den viktig, hvordan får jeg den osv.)

Lenke til kommentar

Bestilte idag, sto at den skulle være her 10/08, men er igjennom bedrift som de tjener fett på¨fra før av og jeg gjorden en feil i dn første bestillinga så han skulle merke det, slik at det skulle gå fort. Så da får vi se om den er her når jeg kommer tilbake fra Tyrkia:D

Lenke til kommentar
Bestilte idag, sto at den skulle være her 10/08, men er igjennom bedrift som de tjener fett på¨fra før av og jeg gjorden en feil i dn første bestillinga så han skulle merke det, slik at det skulle gå fort. Så da får vi se om den er her når jeg kommer tilbake fra Tyrkia:D

9157644[/snapback]

Jeg har også fått same "lebveringsdato".

Har ringt til Dell en del ganger :whistle: og forklart hvorfor statusen på maskinen min stadig er på "produksjon ikke startet"?

Da fikk jeg beskjed om at maskinen var satt i produksjon, men at Dell mangler glass for å bli ferdig med den.

 

Så ser ut som nesten alle nye kjøpere av 1520, 1720, 1710 må vente til 10.08 på maskinene.

Lenke til kommentar

Hei XPS'ere, har noen spørsmål om XPS m1710, denne tråden ser bra ut å stille de i.. vurderer en XPS m1710 big time :)

 

- utluftingen ser svært bra ut, regner med at den blåser lufta bakover.. merkes noe særlig varme i det hele tatt, kan man ha den i fanget over lenger tid uten at den blir varm under eller oppå?

 

- hva med mens man spiller, blir den varm under da?

 

- hvordan er batteritidene dere opplever, tenker mest på vanlig bruk og ikke spilling som jeg regner med tapper batteriet ganske fort?

 

- hvordan er Dell på evt returer, noen som har vært nødt til å sende tilbake sin XPS enda?

 

Har egentlig gått og venta på neste generasjons XPS 17xx men begynner å trenge en bærbar sårt og ser ikke ut som Dell har planer om en etterfølger med det aller første..

Endret av another_visitor
Lenke til kommentar
Vista tar mere av systemet enn det XP gjør, mye mere minne går med på å kjøre vista.

2 GB minne... har ikke alt for mye erfaring med vista men jeg veit at dn sluker masse av de 2 gb som jeg får på maskina.

Hvis ikke noen andre har andre erfaringer da...?

9142797[/snapback]

Tviler sterkt på at Vista kommer til å sluke så mye av de 2 GB som du har at du kommer til å "slite". Men jeg skal ikke si noe for sikkert uten noen personlige erfaringer med vista enda.

 

Men til en annen ting ang. XPS og Dell.

Hva er denne Mediadirect som folk snakker om? :dontgetit: Kan noen forklarer litt mer om den? (Hva gjør den, er den viktig, hvordan får jeg den osv.)

9145279[/snapback]

 

Tror at Media Direct var et linux basert OS som spiller av lyd, video og viser bilder på alt som er koplet til PC'en (minnekort, DVD, CD, HDD osv..)

Lenke til kommentar
Hei XPS'ere, har noen spørsmål om XPS m1710, denne tråden ser bra ut å stille de i.. vurderer en XPS m1710 big time :)

 

- utluftingen ser svært bra ut, regner med at den blåser lufta bakover.. merkes noe særlig varme i det hele tatt, kan man ha den i fanget over lenger tid uten at den blir varm under eller oppå?

 

- hva med mens man spiller, blir den varm under da?

 

- hvordan er batteritidene dere opplever, tenker mest på vanlig bruk og ikke spilling som jeg regner med tapper batteriet ganske fort?

 

- hvordan er Dell på evt returer, noen som har vært nødt til å sende tilbake sin XPS enda?

 

Har egentlig gått og venta på neste generasjons XPS 17xx men begynner å trenge en bærbar sårt og ser ikke ut som Dell har planer om en etterfølger med det aller første..

9158894[/snapback]

 

Første du må gjøre når du får xps er å formatere c og installere på nytt, for med all dritten dell har installert lagget selv mediaplayer på min xps

 

Jeg personlig syntes maskinen blir litt for varm til at man kan ha den på fanget dersom man kun har en lett joggebukse eller shorts, men olabukse går fint, selv under spilling :p Du kan fint se en film på omlag 2 timer med mediadirect, men ved spilling av lette spill må du nok forvente 1,5 timer. Har enda ikke forsøkt ved spill som krever mer. Med powersaver programmet holder maskinen en del over to timer ved surfing etc.

 

 

Slik jeg har forstått det sender man vel oftest ikke inn maskina, men får service på stedet dagen etter. Jeg har ikke hatt noen problemer med min maskin enda, men som sagt, ikke forvent annet enn at du må gå gjennom hele installasjonsprosessen på nytt når du får maskina.

 

Jeg ville nok ikke kjøpt xps m1710 nå til veiledende pris. Jeg kjøpte min 2000 kroner rabattert (dagstilbud) i juli. Hadde ikke kjøpt maskinen ellers. Maskinen er på vei ut, og har du ventet så lenge ville jeg ventet litt til å fått santa rosa og dx10 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...