AKIRAx77 Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 ...det er bare det å fjerne Macaffe...tror jeg skal høre litt med dell support også. Se om de har noen erfaring på dette område.Har du sjekket Google?http://www.google.no/search?q=how+to+remove+Macaffe 6033743[/snapback] Nå annser jeg meg selv som en over gjennomsnitlig google bruker og PC bruker. Men jeg leter og jeg leter og jeg leter. Jeg skjønner tema er hett, men jeg finner svært lite konkrete råd. Men jeg sjekker dette innimellom jobben jeg gjør også da..så jeg er jo ikke 100% fokusert. Hvis noen har sett en side som konkret tar for seg hvordan man fjerner dette programmet når det krasjer når man prøver, så er vi alle ett steg nærmere å bli kvitt skitten!! AKIRA Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Fant dette på hjemmesiden til McAffe. Under "kategori" helt til venstre velger du installere/avinstallere. Håper du fikser det nå Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Nei, fant den også isted. Men det som stod der hjalp ikke. Prøver nå det jeg fant på Dell sine egne forum her: http://forums.us.dell.com/supportforums/bo...d=449254#M45090 men nei...de hadde ikke noe løsninger de heller...ARGH! AKIRA Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Det står som regle at man må slette virus scannner, firewall..osv FØR man kan slette Security Center. Men de valgene er ikke i add/remove programs. Og når jeg velger uninstall så får jeg opp: "internett Explorer Script error" An error has occurred in the script on this page Så står det HVOR feilen har skjedd. Og så om jeg vil tillate scripte å kjøre eller ikke. Ingen av de hjelpe stedene tar for seg noe av dette. AKIRA Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Tror ikke jeg kan hjelpe deg med det der. Ring Dell eller legg OS'et inn på nytt om du ikke får hjelp der heller. Har du forresten prøvd det trådløse nettverkskortet? Ser at det er noen der borte over dammen som sliter med å få det til å fungere stabilt. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) Jeg har ikke lyst til å gå online før jeg har firewall og antivirus oppe å står. Derfor har jeg ikke det nei. Men kan noen bekrefte at jeg kan bruke hvilken som helst XP CD for reinstallering, og bare bruke keyen som jeg fikk med på denne maskinen? Eller er disken som følger med unik på noe måte? AKIRA Endret 3. mai 2006 av AKIRAx24 Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Men kan noen bekrefte at jeg kan bruke hvilken som helst XP CD for reinstallering, og bare bruke keyen som jeg fikk med på denne maskinen? Eller er disken som følger med unik på noe måte?Hvis XP-lisensnøkkelen du har på den nye maskinen tillsvarer lisensen du har har for CD-platen, så bør det gå. Ting du må finne ut, er om begge f.eks er engelske og at de støtter samme service pack. Mulig du bør snakke med Mickeysoft før du starter. Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Men kan noen bekrefte at jeg kan bruke hvilken som helst XP CD for reinstallering, og bare bruke keyen som jeg fikk med på denne maskinen? Eller er disken som følger med unik på noe måte?Hvis XP-lisensnøkkelen du har på den nye maskinen tillsvarer lisensen du har har for CD-platen, så bør det gå. Ting du må finne ut, er om begge f.eks er engelske og at de støtter samme service pack. Mulig du bør snakke med Mickeysoft før du starter. 6034251[/snapback] Jeg vet bare at Dell CDene ikke fungerer med MSDN-nøkler. Sist jeg prøvde. Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Dette er grunnen til at jeg valgte å betale litt ekstra for å få med en orginal winXP Pro installasjons-CD. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) Sitter i vent på Mcafee support nå etter å ha pratet med Dell. De sa at det var ok å instalere systemet på nytt med CDene som var der da du kan velge underveis hva du vil legge inn og ikke legg inn. Så du kan få ett rent system med de discene du har der. Du bare velger å ikke instalere de andre ekstra tingene. Mcafee har man ikke med ekstra disc til engang, så en reformat vil fjerne den for godt!! Hører hva mcafee sier først nå. hvis ikke blir det noe en reinstall av hele systemet. He he..rakk knapt å si "I have a preinstall Mcafee on my Dell" før han sa "har du mail adresse? Så skal jeg sende deg software for å fjerne alt". Hmmm...noe sier meg jeg ikke er første mann! AKIRA Endret 3. mai 2006 av AKIRAx24 Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Nok om McAffe. Fortell hva du synes om maskinen. Hvordan er førsteinntrykket? Lenke til kommentar
yo_flo Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 er det slik at det er bluetooth på den AKIRAx24?? fra dell.no: Full pakke med tilkoblingsmuligheter inkludert integrert 10/100/1000 Gigabit Ethernet og Intel® PRO/Wireless 3945 (802.11a/b/g) nettverkskort som gjør din XPS bredbånd-klar for høyhastighets Internett-tilgang. Integrert tobånds antenne (2,4/5 GHz) som støtter 802.11a/b/g-standarder for trådløst nettverk og Bluetooth (!) ® 2.0 trådløse nettverksalternativer og det går ikke ann å velge maskinen med Bluetooth... Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 SÅNN!! Nå er MacFee møkka borte!! Fikk en lang mail fra dem med ting jeg skulle gjøre i regedit osv. Så sorry for at jeg ikke har fått sagt mer. Men første inntrykket mitt har blitt litt blokkert av dette irritasjons momentet. Men her er hva jeg har å si: Da jeg skrudde på skjermen så jeg at det var en del lys "blødning" fra bunn. Men det merker jeg ikke så mye nå. Den har default DPI setting til 125DPI, så alt ser for stort ut og kantete. Bare å gå å skru av med ENGANG. Men den reebooter HIMLA kjapt. Jeg jobber til det daglige mye i Flash, Photoshop, dreamweaver..osv. Men jeg har ikke fått testet de enda. BLUETOOTH Den har det, men du må ringe for å få det lagt til. Så jeg har det på min! AKIRA Lenke til kommentar
yo_flo Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 ok... takk.. men hvor mye koster det å få Bluetooth med på den..? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Litt over 400 kr. AKIRA Lenke til kommentar
yo_flo Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 WHAT!!?... da er det like greit å kjøpe en USB Bluetooth... mye billigere.. ca. 100 spenn.. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 joda, hvis du gidder å plugge inn og ut hele tiden så. Det gidder ikke jeg. AKIRA Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 Ok, begynt å bruke den litt mer nå. instalert BF 2 på den igår, og det går jo så det suser. Jeg har ikke alt på max. Men da mest pga jeg vil sørge for å en jevn god framerate uansett hva som skjer på skjermen. Pluss det er en del funksjoner som hindrer godt gameplay som jeg har skrudd av. Skjermen: Den er jo veldig bra, MEN den er veldig avhengig av at man finner nøyaktig riktig vinkel for at man skal kunne se alt jevnt. Hvis man har den for høyt eller for lavt så vil skjermen gradvis bli mørkere/lysere mot topp eller bunn avhengig av vinkelen. Dette gjør at farger kan se annerledes ut på forskjellige steder på skjermen. Men dette har mao ikke noe med skjermen å gjøre men heller vinkelen man ser på den. For meg som designer er dette litt kritisk, men ikke avgjørende. Jeg må bare være obs på det. Tastaturet er bra...men litt uvant bare. Må bare bli vant til det kontra min gamle laptop. Lyset er bare kult!! hehe..særlig at man kan bytte farger!! ytelsen er upåklagelig så langt. Men jeg har ikke begynt å jobbe heavy med den enda. Men det er tegn som forteller meg nå at jeg vil blir VELDIG glad når jeg går over til den. Så...der har dere litt mer info inntilvidere. NB!! Trådløst nettverskort har vært stabilt og fint så langt. AKIRA Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Høres bra ut Håper å få min i morgen. Hvis ikke må jeg vente til mandag. Det du sier om skjermen synes å indikere dårlig innsynsvinkel. Har jeg forstått deg riktig da eller? Lenke til kommentar
yo_flo Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 hei.. bare lurte på en ting, har Dell.no XPS'en på lager hele tiden.. står ikke noe om de har den på lager eller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå