Gå til innhold

Tips og tricks til Dell XPS 1710


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ser ikke ut som den "premium" xps supporten er alt den skal være.

 

Fikk byttet lcd skjerm rimelig raskt, men et dvd drev som ikke fungerer normalt under vista er vel et problem for dem. Over en måned og to tlf samtaler, samt 4 ubesvarte emails senere har en ennå samme problem.

 

Irriterende å restarte maskinen flere ganger for at den skal gjenkjenne en tom dvd. 9 av 10 ganger forsvinner drevet fra device manager når en setter inn tom dvd.

 

reinstall av vista løser problemet midlertidig, men siden det er umulig å vite hvilket program eller ms oppdatering som er årsaken kommer en ikke langt.

 

google vista og TSST TS-L632D så er det flere som har samme problem, men dell nekter å hjelpe.

 

Blir gitt et nummer til "software" som ikke virker.

8875040[/snapback]

 

Har akkurat samme problem med min Inspiron 9400, samma dvd rom som du har der, utrolig irriterende :(

Lenke til kommentar

har sendt avgårde en fjerde email, og mellom linjene forlangt et nytt drev.

 

NEC/SONY Optiarc AD-5540A som flere sier virker

 

google TS-L632D med ord som vista problem vanished missing etc så finner en flere med samme problem.

 

sendte med linker til disse i emailen

 

Utrolig irriterende når en skal brenne og drevet forsvinner når en setter inn tom dvd. En må reboote og krysse fingre at den gjenkjenner disken.

 

Til nå har en snakket et par ganger med de irske folkene, og sendt email som er ubesvart.

 

Håper de svarer på siste email innen tirsdag. Vil helst ikke snakke med irsk support, lett for at enkelte gloser kommer når en hører det samme spørsmålene igjen.

Lenke til kommentar

Noen her som vet om noen bra tilbehør til xpsen som funker, kunne tenkt meg noe i likhet med logitech alto men nå hadde trådstarter kjøpt denne og han sa at den ikke passet perfekt, ellers kunne jeg tenkt å få brukt expresscard saken på xpsen min noen som vet om noe?:)

Lenke til kommentar
tror det er en feil med prosessoren min, vet noen om et program som kan sjekke cpu helse evt? den har vært på samme belastning siden jeg fikk den, altså 35% hele tiden, noen som kan hjelpe meg her?

8875184[/snapback]

 

Kan være verdt å sjekke om det er det samme problemet jeg hadde med driver til skjermkortet, les tidligere innlegg i denne tråden her: Post #478

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle prøve å overklokke mitt 7950gtx med guiden i første post. Men da trenger jeg å få fram klassisk visning i nvidia kontrollpanel.

Men det ser ikke ut til å være tilgjengelig. Jeg finner det hvertfall ikke. Bruker nyeste drivere fra Dell.

Hvordan får jeg frem klassisk visning?

 

Edit: Installerte en eldre driver, da funket det. Litt tungvint, fins det noen lettere måte?

Endret av Sneerk
Lenke til kommentar

Hmm, overklokket 7950gtx med guiden og det funket fint.

Satte først frekvensene til 645/750 da dette skulle være "optimal freqency".

Ingen artifacts i atitool og fikk 5940 i 3dmark06.

Men det ble litt for varm så klokket ned til 625/700, og har nå 5760 (2058 CPU) i 3dmark06.

En klar forberdring fra 5270 jeg hadde før.

Endret av Sneerk
Lenke til kommentar

ett spørsmål som noen her sikkert kan svare på, jeg er gamer og har blitt dritt lei av å bruke crt skjerm, så tenkte jeg skulle gå over til lcd hjemme, fungerer det å spille med laptop skjermen i raske spill som feks quake4, jeg hakke testet å spille på laptop skjermen enda siden jeg alltid bruker crt når jeg skal spille.

Lenke til kommentar
ett spørsmål som noen her sikkert kan svare på, jeg er gamer og har blitt dritt lei av å bruke crt skjerm, så tenkte jeg skulle gå over til lcd hjemme, fungerer det å spille med laptop skjermen i raske spill som feks quake4, jeg hakke testet å spille på laptop skjermen enda siden jeg alltid bruker crt når jeg skal spille.

8908634[/snapback]

Har du bodd under en stein siden forrige århundre? :p

LCD er blitt bra nok til å spille på ja. - Også den som er på 1710. ;)

Lenke til kommentar
ett spørsmål som noen her sikkert kan svare på, jeg er gamer og har blitt dritt lei av å bruke crt skjerm, så tenkte jeg skulle gå over til lcd hjemme, fungerer det å spille med laptop skjermen i raske spill som feks quake4, jeg hakke testet å spille på laptop skjermen enda siden jeg alltid bruker crt når jeg skal spille.

8908634[/snapback]

Har du bodd under en stein siden forrige århundre? :p

LCD er blitt bra nok til å spille på ja. - Også den som er på 1710. ;)

8909034[/snapback]

 

hehe nei nei, men synes det går mye glattere å spille på en crt, er det mye etterslep på skjermen til m1710en da?

Lenke til kommentar

jaja....så sitter man her å venter på den etterlengtede xps`en sin. bestilt 11/6-07, enda ikke satt til produsjon. ringte idag og spurte hva problemet var. svaret jeg fikk var at de manglet SEKKEN!?!?! jeg DRITER vel i den sekken...faen heller...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...