DrPhlux Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Har\hadde problemer med at drevet forsvinner etter\mens en brenner dvd, og en må restarte. Ut av en spindel på 100 dvd, ble det 40-50 feilbrenninger. Er nå tom, så har ikke sjekket på en stund. Installerte Nero 7 på min maskin (kjører nå Vista) Vet av erfaring at brennehastigheten er avgjørende, så jeg satt den ned til 4x (8x er max). Første og eneste plate ble brendt feilfritt. Jeg har også mye bedre erfaring med DVD-R enn med DVD+R. Både når det gjelder data og film. Kanskje dette hjelper deg? Lenke til kommentar
Etnies Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Okei, det funker ikke.. nå begynner jeg å bli lei. Hva gjør jeg feil? Deg jeg gjør er: Tar Ultimat Boot CD'en i maskina. Restarter. Trykker F12 Når dell Logoen kommer opp Og da kommer det 4 alternativer opp: 1. HDD 2. USB 3. CD/DVD rom ( det står noe mer 4. Ekstern harddisk Jeg velger selvfølgelig nr 3. Og da bare starter maskinen opp som vanlig Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Jeg velger selvfølgelig nr 3.Og da bare starter maskinen opp som vanlig Det kan bety en av to ting: 1. CD/DVD er ikke bootbar 2. Maskinen (CD/DVD-spiller) oppfatter ikke plata som bootbar. Forsøk å boote den i en annen maskin å se om det virker da. Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Har\hadde problemer med at drevet forsvinner etter\mens en brenner dvd, og en må restarte. Ut av en spindel på 100 dvd, ble det 40-50 feilbrenninger. Er nå tom, så har ikke sjekket på en stund. Installerte Nero 7 på min maskin (kjører nå Vista) Vet av erfaring at brennehastigheten er avgjørende, så jeg satt den ned til 4x (8x er max). Første og eneste plate ble brendt feilfritt. Jeg har også mye bedre erfaring med DVD-R enn med DVD+R. Både når det gjelder data og film. Kanskje dette hjelper deg? 8788519[/snapback] bruker dvd-r, og nyeste nero. Trodde nero var årsak, og avvinstallerte. Men var samme feil i imageburn og Ashampoo Burning Studio. Hvilket dvd drev har du? Ashampoo ser ut til å være like bra som nero til 170kr, så tror ikke en installerer nero igjen. Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Hvilket dvd drev har du? Jeg får ikke sjekka nå mens jeg er på jobb. Hvor ser jeg etter fabrikat? Fysisk på selve spilleren, BIOS eller i Windows? Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Jeg har brukt Everest når jeg skulle hente ut slik informasjon. Mulig du kan lese det i biosen også. Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Du ser det også i nero når du skal brenne, samt i device manager Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Du ser det også i nero når du skal brenne, samt i device manager Nero melder om at drevet er en "Sony DVD+-RW DW-Q58A" Har ennå til gode å ha problemer med dette drevet. Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 ok, har TSST TS-L632D her. venter på ny ladning dvd-r så får teste igjen. men irritert over xps tech support som ikke vil hjelpe, sier kun software feil og gir meg et nr som ingen svarer på. Samt tre ubesvarte mail sålangt. Selvfølgelig vil det dell sjekk programmet rapportere drevet som ok, når det ikke virker riktig med vista. Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Sikker på at du brenner i riktig modus? Om du skal brenne en bootable cd må du velge "brenn image på plate" i nero. Lenke til kommentar
them33p Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 vet noen foresten om hvordan man finner ut hvilkenv ersjon grafikk driveren er? har vista, og vil gjerne få den oppdatert for å se om den kjører bedre da Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 vet noen foresten om hvordan man finner ut hvilkenv ersjon grafikk driveren er? har vista, og vil gjerne få den oppdatert for å se om den kjører bedre da 8803156[/snapback] Last ned driver for GO-kortene direkte fra Dell. Det finnes ingen offisielle oppdateringer for Vista direkte på nvidia sine sider. http://support.euro.dell.com/support/downl...6&fileid=198052 Lenke til kommentar
them33p Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 kjørte nå 3dmark06 med 1920x1200 og alle testene, fikk da 3859 poeng? er dette et greit tall? lurer også på litt om jeg skal gå over til xp :/ Lenke til kommentar
Rikkely Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 (endret) kjørte nå 3dmark06 med 1920x1200 og alle testene, fikk da 3859 poeng? er dette et greit tall? lurer også på litt om jeg skal gå over til xp :/ 8818940[/snapback] Jeg tok nettopp en 3dmark 06 test. Jeg fikk 5600. Er det en ok score for xpsen? Specs: 7950 GTX 2 Gb ram 2.1 GHz cpu (T7400) 8437148[/snapback] Hvilke specs har du? Endret 10. juni 2007 av Rikkely Lenke til kommentar
them33p Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 akkuratt det samme som deg Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Har oppdatet en greie i Vista som kanskje kan hjelpe en del av dere som bruker maskinen til å spille på. Jeg merket at ytelsen gikk drastisk ned da jeg gikk over fra XP til Vista (32 bit). Jeg trodde først det var crappy skjermkort-driver og lign. som var årsaken til problemet, men jeg tror kanskje problemet ligger i hvordan Vista gjør "Power management" på laptoppen. Jeg la merke til at maks prosessorkraft med strømpluggen i var satt til 50% Selv om maskinen sto på "High performance". Øket denne til 100% som vist på bildet. Det kan også være andre instillinger under "advanced power settings" som kan være interessante for ytelsen i Vista. Ta en titt...... Lenke til kommentar
Oternakn Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Hei. jeg har akkurat instalert 4gb i min xps 1710. Men den tar jo 1gb vekk til systemet? dette var det som sto under minne i biosen! sjønner ikke dette helt jeg. I xp kommer bare 3gb opp i systemet. Noen andre som har dette problemet? Lenke til kommentar
Etnies Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 XP tar bare 3 registrer max 3 giga ram Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Vista greier visst 3+ GB Ram Endret 11. juni 2007 av DrPhlux Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Hei, dette har ikke noe med XPS maskinen å gjøre. Det har med at du kjører ett 32 bit OS vs 64 bit. Googler du de så finner du mange techsites. Her er en: http://www.howtofixcomputers.com/bb/ftopic117376.html AKIRA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå