Gå til innhold

Tips og tricks til Dell XPS 1710

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå funker det.. Men jeg får ikke boote fra CD'en, alt bare fortsetter som vanlig :dontgetit: Og da jeg skal innstallere XP fra Min datamaskin så kommer opp en feil melding

"This program is blocked due to compatibility issues"

Program: Windows Setup

Publisher: Microsoft

E:\i386\winnt32.exe

Jeg blir så sur på vista :ph34r:

Lenke til kommentar
Nå funker det.. Men jeg får ikke boote fra CD'en, alt bare fortsetter som vanlig  :dontgetit: Og da jeg skal innstallere XP fra Min datamaskin så kommer opp en feil melding

"This program is blocked due to compatibility issues"

Program: Windows Setup

Publisher: Microsoft

E:\i386\winnt32.exe

Jeg blir så sur på vista  :ph34r:

8770753[/snapback]

Du må endre instillingene i bios, slik at maskinen booter fra

CD/DVD i stedenfor harddisk. Du kan ikke installere XP mens

Vista kjører.

Lenke til kommentar

Okei, Hvordan endrer jeg innstillinger i biosen da? :)

For det jeg gjør hvertfall, er at jeg jeg setter inn cd'en, rebooter.. trykker f12 og trykker på boot fra CD/DVD drive. Men det funker ikke

------------------------------------------------------------------------------------------------

Også lasta jeg ned flash BIOS etter eller annet på Dell, som sto var urgent :dontgetit:

Også lasta jeg ned den, og gjorde alt som sto.. så restarta maskina jeg. og nå har den bare stått å blinka som den vanligvis gjør, bortset fra i 10 minutter :/

Er det normalt?

Endret av trysilgutt
Lenke til kommentar

Faen, nå har den stått sånn i en 1 time :(

HVA BØR JEG GJØRE? PRØVE Å TRYKKE PÅ NOE, ELLER RESTARTE MASKINA?

Svar fort helst, det haster =/

EDIT: Nå funker den igjen.. tok bare og skrudde av og på :)

Okei, Hvordan endrer jeg innstillinger i biosen da? :)

For det jeg gjør hvertfall, er at jeg jeg setter inn cd'en, rebooter.. trykker f12 og trykker på boot fra CD/DVD drive. Men det funker ikke

8770934[/snapback]

Men noen som kan svare på det? (:

Endret av trysilgutt
Lenke til kommentar

Hva slags CD/DVD har du satt inn i maskinen din??

Det er neppe installasjons-CD/DVD ??

Lenke til kommentar

Avspilling av DVD - Får du det til?

Som eier av denne tråden må til og med jeg krype til korset og klø meg i hode.

DVD avspilling fra maskinen har ikke vært høyt prioritert av meg. Jeg har rett og slett ikke fått det til. Skulle se på en idag og fikk samme feilen og tenkte: "Ærlig talt, for 25 000 kr så skulle den da spille av en DVD!". Så før jeg slenger meg på hornet til Dell support tenkte jeg å spørre dere.

Jeg har hatt noen innlegg i denne tråden før om problemer med DVD softwaren. Det handlet om at hvergang man setter i en DVD så starter jo MediaDirect software og vil registrere seg. For å kunne gjøre det må man taste inn en epost adresse. Samme hva jeg gjør av å skrive, forsøk på å lime inn, taste inn rå kode...så NEKTER det skjema å skrive alfakrøll (@). Så jeg får ikke registrert meg. Så jeg trykker på Skip og kommer inn i menyen til programmet.

Her kan jeg prøve å starte DVDen ved å trykke Play. Programmet jobber litt....og så kommer det tilbake som om den ikke fant en DVD eller noe.

Dette kjer HVER gang med alle typer DVDer jeg har testa. Man kan se at en DVD står i for man ser navnet på den i programmet, men den vil ikke spille av.

Vet noen hva grunnen til dette kan være og hva jeg bør gjøre?

AKIRA

Lenke til kommentar
Hvis XP cd'en ikke funker kan du ta å laste ned Ultimate Boot CD, brenne den ut og bruke den som oppstarts cd. Så velger du format c: restarter og prøver å boote fra XP cd'en

8777017[/snapback]

Ok.. link? Og litt nærmere forklaring :)

Unnskyld at jeg spørr så mye, men jeg er helt nabb på det feltet her..

Endret av trysilgutt
Lenke til kommentar
Her kan du laste det ned. Brenn imaget ut på en cd. restart maskinen og boot fra cd'en. når du er inne i DOS skriver du format c: Når den er ferdig med formateringen restarter du og booter fra XP cd'en.

8781698[/snapback]

Kan alt det der gå til helvete? :dontgetit:

For jeg har lite lyst på det, siden dotan er så ny, hvis dere skjønner..

Skal jeg laste ned V4.1.0 eller V4.1.1?

Endret av trysilgutt
Lenke til kommentar

DVD avspilling fra maskinen har ikke vært høyt prioritert av meg. Jeg har rett og slett ikke fått det til. Skulle se på en idag og fikk samme feilen og tenkte: "Ærlig talt, for 25 000 kr så skulle den da spille av en DVD!". Så før jeg slenger meg på hornet til Dell support tenkte jeg å spørre dere.

Jeg har hatt noen innlegg i denne tråden før om problemer med DVD softwaren. Det handlet om at hvergang man setter i en DVD så starter jo MediaDirect software og vil registrere seg. For å kunne gjøre det må man taste inn en epost adresse. Samme hva jeg gjør av å skrive, forsøk på å lime inn, taste inn rå kode...så NEKTER det skjema å skrive alfakrøll (@). Så jeg får ikke registrert meg. Så jeg trykker på Skip og kommer inn i menyen til programmet.

Her kan jeg prøve å starte DVDen ved å trykke Play. Programmet jobber litt....og så kommer det tilbake som om den ikke fant en DVD eller noe.

Dette kjer HVER gang med alle typer DVDer jeg har testa. Man kan se at en DVD står i for man ser navnet på den i programmet, men den vil ikke spille av.

AKIRA

8780002[/snapback]

Satt med det samme problemet selv. Men det gjaldt bare noen filmer, og et spill. Jeg fikk ingen feil meldinger, men det skjedde ingen ting da jeg satte inn discen. Jeg kjørte diagnose programmet for dvd spilleren, og den klarte ikke å lese discene. Det endte med at jeg ringte til Dell og fikk en ny spiller installert. Har fungert feilfritt etter bytte :)

Lenke til kommentar

AKIRA

8780002[/snapback]

Satt med det samme problemet selv. Men det gjaldt bare noen filmer, og et spill. Jeg fikk ingen feil meldinger, men det skjedde ingen ting da jeg satte inn discen. Jeg kjørte diagnose programmet for dvd spilleren, og den klarte ikke å lese discene. Det endte med at jeg ringte til Dell og fikk en ny spiller installert. Har fungert feilfritt etter bytte :)

8783502[/snapback]

Hum, interesant....

Men min dell er jo snart 10 mnd gammel..hmm..jeg får ringe å høre hva de sier.

AKIRA

Lenke til kommentar
Hvis XP cd'en ikke funker kan du ta å laste ned Ultimate Boot CD, brenne den ut og bruke den som oppstarts cd. Så velger du format c: restarter og prøver å boote fra XP cd'en

8777017[/snapback]

Hva skal jeg gjøre hvis det ikke funker da?

Lenke til kommentar

Neida, ingenting går til helvete. Du skal jo bare kjøre DOS for å formatere c.

Hvis det fortsatt ikke funker etter at du har formatert c, så kan du jo prøve med en annen XP cd for å se om det er cd'en det er noe i veien med, eventuelt teste cd'en på en annen pc. Jeg hadde egentlig litt problemer med å legge inn XP første gangen. Virket som om DVD-spilleren ikke klarte å lese XP-disken skikkelig... Men det gikk nå til slutt da.

Lenke til kommentar

8783502[/snapback]

Hvor ringte du?

Har\hadde problemer med at drevet forsvinner etter\mens en brenner dvd, og en må restarte. Ut av en spindel på 100 dvd, ble det 40-50 feilbrenninger. Er nå tom, så har ikke sjekket på en stund.

Har ringt xps tech og snakket med en irsk fyr som sier det er software feil med vista. Problemet er jo at maskinen ble levert med det. Ble gitt et software nr hvor ingen svarer. Samt to mail under "unresolved issues" formatet som er ubesvart.

Har TS-L632D drevet, skulle ønsket å få byttet til NEC/SONY Optiarc AD-5540A som det ikke ser ut til å være så problematisk.

Bare en slipper å være kasteball mellom teknisk og software som en ikke kommer i kontakt med.

Ang bytte så sender de vel drevet på døra\posten siden det er enkelt å skifte selv.

Endret av EG-s
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...