Gå til innhold

Tips og tricks til Dell XPS 1710

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

skulle ha fått den i dag av dell, men den ble 1 dag forsinka! :/ heldigvis kom jeg ikke opp i noe i muntlig eksamen denne runden, så jeg har fri til neste mandag! blir testing av pc'en da! :)

EDiT: Da har pc'en kommet til jobben! Skal hente den klokka 13:00, fy som jeg gleder meg!! :D

Endret av them33p
Lenke til kommentar
skulle ha fått den i dag av dell, men den ble 1 dag forsinka! :/ heldigvis kom jeg ikke opp i noe i muntlig eksamen denne runden, så jeg har fri til neste mandag! blir testing av pc'en da! :)

EDiT: Da har pc'en kommet til jobben! Skal hente den klokka 13:00, fy som jeg gleder meg!! :D

8744234[/snapback]

Fikk du din på den datoen Schenker ga deg?

Lenke til kommentar

Aner egentlig ikke, fikk aldri gått inn på ordrestatus, men fikk vite at jeg ville få den den 30 på mail, så ringte de og sa den hadde blitt sendt feil sted, og ventes 31, altså i dag.. og da fikk jeg den :) er storfornøyd!

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått min dell xps m1710, med vista home premium.. Men jeg vil ikke ha vista, så jeg skal innstallere Windows XP Media center. Fordi jeg greier ikke å spille nesten noe spill på vista driten.

Hva skal jeg gjøre så?

Jeg vet jeg skal sette in Media center CD’en..

- Men skal jeg innstallere med engang det kommer opp, eller skal jeg reboote og starte CD’en fra bootmenyen?

- Og hvilken partisjon skal jeg innstallere på? OS( C: ) Eller Recovery (D: )?

- Også vil jeg bare ha en partisjon J Hvordan skal jeg fikse det?

- Og når jeg har innstallert XP - Er det bare så innstallere alle CD’ene jeg fikk med fra dell, BORTSETT fra Windows Vista CD’en?

Så har jeg min M1710 Akkurat sånn den var da jeg fikk den, bortsett fra jeg ikke har Vista driten?

Er litt redd for å drite meg ut, siden den er helt ny :p

Så derfor henvender jeg meg til proffene - altså dere :cool:

Lenke til kommentar
Nå har jeg fått min dell xps m1710, med vista home premium.. Men jeg vil ikke ha vista, så jeg skal innstallere Windows XP Media center. Fordi jeg greier ikke å spille nesten noe spill på vista driten.

Hva skal jeg gjøre så?

Jeg vet jeg skal sette in Media center CD’en..

- Men skal jeg innstallere med engang det kommer opp, eller skal jeg reboote og starte CD’en fra bootmenyen?

- Og hvilken partisjon skal jeg innstallere på? OS( C: ) Eller Recovery (D: )?

- Også vil jeg bare ha en partisjon J Hvordan skal jeg fikse det?

- Og når jeg har innstallert XP - Er det bare så innstallere alle CD’ene jeg fikk med fra dell, BORTSETT fra Windows Vista CD’en?

Så har jeg min M1710 Akkurat sånn den var da jeg fikk den, bortsett fra jeg ikke har Vista driten?

Er litt redd for å drite meg ut, siden den er helt ny :p

Så derfor henvender jeg meg til proffene - altså dere  :cool:

8767565[/snapback]

cden fra bootmenyen

C: installere du på seff

det du kan gjøre da er å slette C: også deler du den på 2, så du får en enda en partisjon?(bare partisjon J:?)

jepp alle driverne ligger der, ekke sikker på om de cdene du fikk fra dell med driverer er oppdatert fra sist oppdatering men du kan jo også laste dem ned fra www.dell.no

skal ikke drite deg ut på det nei, du finner også en liten partisjon som heter mediadirect hvis du sletter den så sletter du mediadirect , jeg fikk ikke noen recovery.

Endret av Thyrfing17
Lenke til kommentar

Det første jeg gjorde da jeg fikk min XPS var å formatere harddisken og legge inn Windows på nytt. Du putter i XP cd'en restarter velger å boote fra cd, velger hvilke partisjoner du har og vips, så har du en fersk XP-innstallasjon. Driverne laster du ned fra dell.no så har du de nyeste.

Lenke til kommentar

De du trenger. Du kan jo selvfølgelig bruke de driverne du finner på cd'ene fra Dell, men du får nok mest ut av pc'en ved å innstallere de nyeste driverne. Til sammenligning oppnådde jeg en tre ganger så høy 3dmark score etter å ha innstallert den nyeste skjermkortdriveren sammenlignet med den som var på cd'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...