Rikkely Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Finnes det noe sånt som den store Dell XPS M1710 Tråden? Om ikke, så bør noen opprette en =) Jeg lurer på om det er noen flere som opplever enormt støy fra harddisken? Harddisken min bråker som et jagerfly med rabbies! Jeg har en 7200 RPM btw. Noen som har peiling på om den skal bråke sånn? Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Finnes det noe sånt som den store Dell XPS M1710 Tråden?Om ikke, så bør noen opprette en =) Jeg lurer på om det er noen flere som opplever enormt støy fra harddisken? Harddisken min bråker som et jagerfly med rabbies! Jeg har en 7200 RPM btw. Noen som har peiling på om den skal bråke sånn? 8086180[/snapback] Min bråker ikke. Bare når den loader, men det er nesten ikke hørbart. Trur du bør få sjekket det ut. Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Min har en tedens til å bli et jagerfly av og til 5400 her Av og til er det tedens og av og til er det utrolig rolig Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Det skal følge med en cd med cyberlinkdvd på, installer den. Eller bare bruk VLC... 8074188[/snapback] Cd med cyberlink, hva er det? Fant ikke noen cd som det stod noe slikt på. Jeg lurer på om det er noen flere som opplever enormt støy fra harddisken? 8086180[/snapback] Min 7200rpm harddisk knitrer også rimelig høyt når den jobber. Mye høyere enn min forrige 5400rpm hdd. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Min 7200rpm harddisk knitrer også rimelig høyt når den jobber. Mye høyere enn min forrige 5400rpm hdd. 8087974[/snapback] Har også en 7200 seagate disk som "knitrer" når maskinen er i bruk! Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Jeg har slitt en periode med høye temperaturer på grafikkortet. Etter å ha kjørt ATItool i ca. 10 minutter lå temperaturen jevnt på 97 grader. Etter å ha blåst litt med komprimert luft, er det mye bedre. Temperaturen ligger nå på ca. 84 grader. Problemet er at jeg i grunn ikke kan huske hva temperaturen var når jeg fikk maskinen. Kan noen med samme grafikikkort kjør en test med ATItool og poste temeperaturen etter 10 minutter. Finnes det noe sånt som den store Dell XPS M1710 Tråden?Om ikke, så bør noen opprette en =) Hva du kaller barnet er en smakssak, men for øvrig vil jeg tro at denne tråden oppfyller alle kriteriene til en samletråd om dette produktet. Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Fikk min m1710 i går, og den er smooth...men dell har bundla så mye rart inn i oppstarten, så jeg tenkte å kjøre en clean install. Tenkte også å gjøre 2 win xp-installasjoner, 1 som jeg bruker til vanlig, og 1 til gaming. På den siste vil jeg skrelle av mest mulig, og kun kjøre de nødvendigste tjenestene. Skrur av brannmuren, siden jeg har en på routern, kjører kun on-demand virusscan osv osv...videre disabler jeg alle unødvendige tjenester via services.msc, både av ressurshensyn og raskere oppstart. Når jeg vil spille, vil jeg spille NÅ Dermed trenger jeg 3 partisjoner, 1 for hver win installasjon, og 1 lagrings-partisjon. Jeg har 100 GB, som fremkommer som 88 i Windows. Vil det være en grei inndeling med f.eks. 20 GB til windows 1, 10GB til windows gaming og resten data? Endret 6. mars 2007 av angry_norwegian Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) tenkte å gjøre det samme, men blir for mye styr. Samtidig virker ikke mediadirect med flere aktive partisjoner. Så har kun en C, samt en lagringspartisjon. Har reinstallert vista 3 ganger nå siden en fikk den, før en fant ut at problemet var et lite program. Skal du ha mediadirect, må denne cden brukes først. Den sletter alt på HD. Endret 6. mars 2007 av EG-s Lenke til kommentar
Rikkely Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Hva du kaller barnet er en smakssak, men for øvrig vil jeg tro at denne tråden oppfyller alle kriteriene til en samletråd om dette produktet. Den er grei. Jeg husker at en moderator korrigerte en person som spurte om hjelp her inne, men om det er greit nA sA er det vel ingen sak. Harddisken min suser hele tiden. NAr den jobber knitrer den som F.... Det er en veldig rar lyd. Det er som om jeg hOrer at plata inne i harddisken spinner hele tiden, og det hOyt! Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Umoddet 7900GTX ligger på 68 grader idle hos meg ca. 90 under CnC demoen sist jeg så Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Umoddet 7900GTX ligger på 68 grader idle hos meg ca. 90 under CnC demoen sist jeg så 8089447[/snapback] Takker og bukker, Kizzaz. Da ligger jeg der jeg skal være. Alt som skulle til var litt trykkluft. Lurer på hvor lenge jeg slipper unna med det. Har ikke spesielt lyst til å åpne opp for å gjøre rent Merkelig nok, merker jeg overhodet ingen temperaturforskjell når jeg oc'er til 567/737. Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Jeg skal invistere i en Zalman notebook kjøler...har et håp om at de stygge viftene skal slutte å lage så mye viftestøy....starter og blåser med turbinen annenhvert minutt Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 De gjør vel ikke det med mindre du spiller grafikkkrevende spill vell? I motsatt fall bør du blåse den ren slik jeg gjorde. Det tok meg to minutter og forskjellen var som natt og dag. Nå slår viftene ikke inn i det hele tatt Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Hvordan blåser jeg den ren? Har ikke gått i så mange grafikkrevende...og den slår mest ut på media player Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 For å sjekke hvordan ståa er, kan du laste ned ATItool her. Kjør "Scan for artifacts" og sjekk temperaturen. Den bør ikke overstige 90 grader. I mitt tilfelle gjorde den det. Jeg fryktet feil med grafikkortet eller viftene og kjørte derfor Dell Diagnostic fra bootmenyen. Om du velger extended check, sjekker programmet alt av hardware. I mange tilfeller er problemet likevel forårsaket av støv. Du får kjøpt komprimert luft på elektronikkbutikker som elkjøp og expert. Ta ut strømledningen og batteriet og spray luften inn i ventilasjonskanalene på baksiden av maskinen. Husk å spraye ut i luften en kort stund før du sprayer maskinen så du er sikker på at all fuktighet er borte. Lenke til kommentar
manlord Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) Angående bråk fra harddisken: Det er et valg i biosen hvor du kan velge mellom mer støy og høyere ytelse, eller mindre støy og lavere ytelse. Har ikke testet dette og sammenlingnet, men se selv hva dere foretrekker. Endret 7. mars 2007 av manlord Lenke til kommentar
And.rs Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Fikk min M1710 i går og er veldig fornøyd! Stillegående og en utrolig god skjerm. Men jeg finner ingen drivere til skjermkortet (Win Vista) Har ikke nvidia sluppet noen enda? (7950 skjermkortet) Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Du må nok prøve deg på BETA-driverne: http://www.nzone.com/object/nzone_download...betadriver.html Lenke til kommentar
And.rs Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 En annen ting har dukket opp nå. Når jeg skal installere Farcry kommer det opp feilmld om "fatal error". Dette skjer når den undersøker maskinvare osv før selve installeringen. Noen med Vista her som kan prøve ut spillet og sjekke om det samme skjer? Og takk for all hjelp så langt! Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 tenkte å gjøre det samme, men blir for mye styr. Samtidig virker ikke mediadirect med flere aktive partisjoner. Så har kun en C, samt en lagringspartisjon. Har reinstallert vista 3 ganger nå siden en fikk den, før en fant ut at problemet var et lite program. Skal du ha mediadirect, må denne cden brukes først. Den sletter alt på HD. 8088859[/snapback] Jeg har nå partisjonert disken i 3 partisjoner, C: 15GB, D: ca 55GB, E: 25GB. Bruker første som "normal" partisjon der jeg installerer alle programmer og drivere som normalt. D: bruker jeg som lagringspartisjon. E: har en installasjon av XP der jeg kun har installert de viktigste driverne, og har disablet alle unødvendige tjenester. Her installerer jeg spillene. Ingen antivirustjeneste, den kjører jeg fra den andre partisjonen med on-demandscanning innimellom på volum E. Ingen personlig brannmur, siden jeg spiller bak en ruter med brannmur. Vurderer etterhvert å kun vanligvis logge meg inn som vanlig bruker for å øke sikkerheten noe. Det fine med denne inndelingen er at jeg kan installere i vei på C: uten å tenke på ytelsesreduksjon når jeg spiller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå