Gå til innhold

Tips og tricks til Dell XPS 1710

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe XPS m1710 pga. de enestående spesifikasjonene som jeg må til Alienware, VoodooPC e.l. for å få tak i.

Det eneste som hindrer meg er at jeg kommer til å bruke maskinen også i jobbsammenheng, og det skjærer meg i hjertet å bare tenke på å ta med en pc som ser ut som en blanding av et juletre og horehus på kundemøter. Mange syns den sikkert er kul, men jeg syns den er innful :hm:

Finnes det noen måter å skjule baklokket på? Noen snap-on covers e.l.?

7734565[/snapback]

Jeg bruker den på jobb :!:

Blir alltid litt stille på møtene i begynnelsen... :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tok en 3Dmarko6 test nå og scoret: 5279 med 7950 gtx 512 mb, noen flere med 7950 gtx 512 mb som har tatt testen? Jeg bruker de nyeste driverne fra dell.

7737229[/snapback]

jeg scoret 5077 poeng i 3dmark06 med 7900GS. Delvis overklokket.

7737485[/snapback]

Åssen fikk du overklokket 7900GS?

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å kjøpe XPS m1710 pga. de enestående spesifikasjonene som jeg må til Alienware, VoodooPC e.l. for å få tak i.

Det eneste som hindrer meg er at jeg kommer til å bruke maskinen også i jobbsammenheng, og det skjærer meg i hjertet å bare tenke på å ta med en pc som ser ut som en blanding av et juletre og horehus på kundemøter. Mange syns den sikkert er kul, men jeg syns den er innful :hm:

Finnes det noen måter å skjule baklokket på? Noen snap-on covers e.l.?

7734565[/snapback]

Jeg bruker den på jobb :!:

Blir alltid litt stille på møtene i begynnelsen... :p

7735910[/snapback]

Etter mye googling på forskjellige søkeord, kom jeg frem til www.parts-people.com som selger "quicksnap cover" til inspiron-serien, disse hevdes å passe også til XPS 1710. Dette bekreftet en norsk Dell-medarbeider da jeg snakket med henne i dag.

Ha bedt parts people om å sende et bilde av en XPS med et slikt lokk, skal legge det ut her hvis jeg får det.

Lenke til kommentar
Jeg tok en 3Dmarko6 test nå og scoret: 5279 med 7950 gtx 512 mb, noen flere med 7950 gtx 512 mb som har tatt testen? Jeg bruker de nyeste driverne fra dell.

7737229[/snapback]

Tok nettopp testen og fikk 4926.

http://service.futuremark.com/orb/resultan...D=0&UID=7630657

Litt snodig at du fikk mer enn meg da vi har samme system bortsett fra at jeg har 2.33 ghz prossessor. :hmm:

Kan det ha noe med at jeg har 5,400 rpm hard-disk?

Angrer litt på at jeg ikke bestillte pcn med 7,200 rpm HD'en, vanskelig å bytte?

Endret av Sneerk
Lenke til kommentar

7737229[/snapback]

jeg scoret 5077 poeng i 3dmark06 med 7900GS. Delvis overklokket.

7737485[/snapback]

Søk litt rundt på www.notebookforums.com Der finner du en haug med info om hvordan du kan overklokke 7900GS en god del. Jeg for øvrig kjører mitt 7900GS-kort på 600 / 700 mhz

Lenke til kommentar
vanskelig å bytte HD?

7738991[/snapback]

Nope! Men d spørs vel om d var harddisken som var avgjørende i 3Dmark!

7740099[/snapback]

Hvordan ville man gå frem for å bytte hard disken i m1710'en?

Edit: fant ut, men finner ikke hvor på dell.no man eventuelt kan bestille en 7200 rpm sata HD til m1710.

Endret av Sneerk
Lenke til kommentar
Du kan helt sikkert bruke denne f.eks:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314983

7767672[/snapback]

Hmm, vet ikke. Hard disken til m1710 ser ganske spesial lagd ut til denne modellen. Spesielt siden bare kobles inn fra siden.

Eller passer de stort sett til alle?

Fant HDen hos dell usa. http://accessories.us.dell.com/sna/product...19&sku=341-3984

Men ser ikke ut til at dell.no har den.

Endret av Sneerk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...