Gå til innhold

Tips og tricks til Dell XPS 1710


Anbefalte innlegg

Noen her som vet om noen bra drivere til 7950 gtx kortet?, har bare funnet dell sine, ringte dell xps support og de viste ikke om noen andre drivere, najs. noen her som vet?

7392937[/snapback]

 

Det som finnes på nvidia sine sider for "GO"-kortene er denne:

Windows XP/2000 32-bit – GeForce Go 7800/7900 Series

ForceWare Release 80

Version: 84.63

Release Date: July 5, 2006

WHQL Certified

 

http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_mobile_84.63.html

 

Det betyr at den som ligger på support-sidene til Dell er nyere.

Hva er galt med den som ligger på Dell?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg leste en post i denne tråden fra en som opplevde at tempen på grafikkortet nådde grensa på 102grader. Han skrev også at idle temp lå over 60grader.

Jeg fikk min M1710 i forrige uke. den kjører go7900gtx kortet med 512 MB RAM.

Min idle temp er helt sinnsyk, sitter nå i et rom med vinduet åpent, antar at romtemp ligger på rundt 20grader. Maskinen er ikke i bruk, skriver dette fra en annen pc. Jeg har ikke reinstallert noe, allt er orginalt. Når jeg tar oppNvidia Control panel og ser på tempovervåkingen så startet den på 70, gikk jevnt opp til 80 i løpet av 4-5 min tenker jeg. For deretter å falle tilbake til 69. Dette er vel fordi at maskinen skal være så stille som mulig når man ikke kjører den så hardt. For jeg ser at temp etter noen timer i FarCry/Quake4 eller WOW kan være helt nede i 57-58 grader. Det kommer jo av at vifta går konstant. Så det jeg egentlig lurer på er om det er mulig å stille inn ved hvilken temp vifta slår inn? Liker nemlig dårlig å ha en idle temp over 70grader :no:

7376880[/snapback]

 

Det finnes et meget bra program som lar deg styre viftene på Dell-maskiner. Det heter I8kfanGUI. Jeg har ikke sett behovet selv og har derfor ikke prøvd det, menkritikken synes å være bra. Programmet støttet ikke due core prosesorer tidligere, men det problemet synes å være løst nå. Om du forsøker dette, fortell oss andre hva du synes.

Lenke til kommentar

den bråker null, har hatt den med på skolen i en bag, må skaffe meg xps ryggsekken snart, den er jo 4 kg, men jeg synes det ikke er noe problem med tanke på at jeg bruker 2d og 3d programmer osv. Når man kan ser på hvor mye batteri det igjen på batterimålern nede ved klokka, og min har vist max nesten 3 timer, i batteri mode, jeg satt i 3 skoletimer, og skrev fra tavla, + surfa i friminuttene, og hadde 20 % av batteriet igjen etterpå, da hadde jeg lav gamma osv. hadde på minimal power management.

Endret av Thyrfing17
Lenke til kommentar

Har testa BF2142 et par ganger nå. Funka fint det. Testa på max på alle instillinger, funka ganske greit, men ikke på full server med 64 playere. (MÅTTE bare prøve.)

 

Jeg har ikke tatt ned mye av innstillingen, bare litt på lighting osv, og har funka fett på 32 og 48 players servere. Og det er med Teamspeak mens jeg prater med 4-5 av gutta som sitter med WOW og Messenger oppe. (Glemte å logge av...)

Skjønner ikke at det går så bra. :thumbup: Takket være Dual Core ikke skjermkort?

 

Jeg har 7900GS og 1024MB RAM!

 

Støy: Stille som bare det. Minimalt med vibrasjon når vifter starter opp for fullt.

Nå har jeg også PC-en på en rist på bordet, (kjøpt på IKEA) får å få max luft under også. (Anbefales!)

Lenke til kommentar
Gjest Svettie_INAKTIV

Jau... eg kan ikke svare på annet enn mine erfaringer med de to eksterne eg har.... ;)

 

Hatt de i to år, null hull!

 

Pluss x antall kompiser med samme opplevelse!

Endret av Svettie_INAKTIV
Lenke til kommentar

Nå har jeg endelig bestilt meg en XPS :) gleder meg!

Veldig hyggelig fyr jeg snakket med, Shaun. Alt kom på 20.500,- til slutt med

 

*Intel® CoreTM 2 Duo Prosessor T7400 (2.16GHz, 4 MB L2 Cache, 667MHz FSB)

*2048 MB Dual-Channel DDR2 SDRAM, 667 MHz (2x1024MB)

*100GB SATA harddisk (7,200rpm)

*512MB DDR3 nVidia® GeForceTM Go 7950 GTX graphics card

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...