AKIRAx77 Skrevet 21. november 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Et tips ang høy prosessorbruk og oppdatering av Nvidia display driver; Jeg har til irritasjon hatt rundt 40% prosessorbruk permanent på min XPS M1710, den gikk nesten aldri under 35%. Prosessene som brukte mye var csrss.rxe, nvsvc.exe (tror jeg, den er borte, renamet nå) og tildels spoolsv.exe. Prøvde å google litt etter andre med samme problem, men fant egentlig ut lite annet enn at den ene av prosessene kunne ha med grafikkortet å gjøre (nvsvc.exe). Csrss.exe er en klient-server runtime prosess og siden den tok mest kraft, prøvde jeg å stenge ned mySQL service, apache server osv uten at det hjalp noe. Slo meg egentlig til ro med at den antakelig måtte jobbe litt, og hadde ikke noen reelle problemer med for dårlig kraft heller... Men idag prøvde jeg å stoppe én og én service, og da jeg kom til Nvidia Display Driver servicen droppet endelig prosessorbruken til 1-5% Installerte derfor nyeste driver fra Nvidia sine nettsider, ForceWare v 84.63, og problemet er nå løst for godt Forrige versjon jeg hadde tror jeg var 84.39, og var installert da jeg fikk PCen i juli. Med en drøy bug, tydeligvis... Jeg vet selvfølgelig at man alltid bør ha nyeste driver, men gidder sjelden å oppgradere uten at det er et problem jeg vil løse siden enkelte drivere har en tendens til å skape problemer også... Håper dette kan hjelpe noen andre av dere også! Nå kan endelig lappisen få jobbe med full kraft!! 7328841[/snapback] Hei, jeg prøvde å oppgradere til referance driverne fra Nvidia for noen mnd siden. Det var ikke en like blid opplevelse. Når jeg lukket lukket så krasjet PCen til bluescreen og i feks BF 2 fikk jeg masse rullende skjermer osv. Så jeg måtte gå tilbake til de gamle driverner. Har du opplevd noe lignende? Men her er det underlige. Når jeg ser på hva slags driver versjoner jeg har så har jeg 8.4.6.3 fra 25.04.2006 så det ser jo ut som om vi har samme versjon...men den er jo fra April. AKIRA Endret 21. november 2006 av AKIRAx24 Lenke til kommentar
steinsho Skrevet 21. november 2006 Rapporter Del Skrevet 21. november 2006 Et tips ang høy prosessorbruk og oppdatering av Nvidia display driver; Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Jeg har til irritasjon hatt rundt 40% prosessorbruk permanent på min XPS M1710, den gikk nesten aldri under 35%. Prosessene som brukte mye var csrss.rxe, nvsvc.exe (tror jeg, den er borte, renamet nå) og tildels spoolsv.exe. Prøvde å google litt etter andre med samme problem, men fant egentlig ut lite annet enn at den ene av prosessene kunne ha med grafikkortet å gjøre (nvsvc.exe). Csrss.exe er en klient-server runtime prosess og siden den tok mest kraft, prøvde jeg å stenge ned mySQL service, apache server osv uten at det hjalp noe. Slo meg egentlig til ro med at den antakelig måtte jobbe litt, og hadde ikke noen reelle problemer med for dårlig kraft heller... Men idag prøvde jeg å stoppe én og én service, og da jeg kom til Nvidia Display Driver servicen droppet endelig prosessorbruken til 1-5% Installerte derfor nyeste driver fra Nvidia sine nettsider, ForceWare v 84.63, og problemet er nå løst for godt Forrige versjon jeg hadde tror jeg var 84.39, og var installert da jeg fikk PCen i juli. Med en drøy bug, tydeligvis... Jeg vet selvfølgelig at man alltid bør ha nyeste driver, men gidder sjelden å oppgradere uten at det er et problem jeg vil løse siden enkelte drivere har en tendens til å skape problemer også... Håper dette kan hjelpe noen andre av dere også! Nå kan endelig lappisen få jobbe med full kraft!! 7328841[/snapback] Hei, jeg prøvde å oppgradere til referance driverne fra Nvidia for noen mnd siden. Det var ikke en like blid opplevelse. Når jeg lukket lukket så krasjet PCen til bluescreen og i feks BF 2 fikk jeg masse rullende skjermer osv. Så jeg måtte gå tilbake til de gamle driverner. Har du opplevd noe lignende? Men her er det underlige. Når jeg ser på hva slags driver versjoner jeg har så har jeg 8.4.6.3 fra 25.04.2006 så det ser jo ut som om vi har samme versjon...men den er jo fra April. AKIRA 7330880[/snapback] Denne installerte jeg: http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_mobile_84.63.html - er det den samme du prøvde? Står at den er fra 5. juli på siden, men 3DMark sier 25. april ja... Har ikke opplevd bluescreen eller andre problemer etter jeg oppgraderte. Spiller dessverre ikke BF2 (eller noen andre grafikkrevende spill). Står i Driver Installation Hints at eksisterende driver må avinstalleres og antivirusprogrammer slåes av mens du installerer ny versjon også, jeg gjorde det for sikkerhets skyld. BTW: Har XP Pro English. Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 22. november 2006 Rapporter Del Skrevet 22. november 2006 Noen her som har en bra måte på å forklare meg hvordan lightfx fungerer? får bare en error når jeg instalerer det fatter også null hva jeg ska gjøre. Lenke til kommentar
do_or_die Skrevet 22. november 2006 Rapporter Del Skrevet 22. november 2006 Lurer på om det er noen av dere som har den originale sekken/vesken til xps'en? Får man plass til skolebøkene i sekken i tillegg til lappisen(seff) og no ekstrautstyr, eller må jeg bruke skolesekken og heller kjøpe dell bæreveksen? Evt. er det noen andre høykvalitets sekker beregnet på 17" som har plass til bøker? Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 22. november 2006 Rapporter Del Skrevet 22. november 2006 Targus Sport Delux e fantastisk.....bøker og pcen passer nydelig Lenke til kommentar
BjP Skrevet 23. november 2006 Rapporter Del Skrevet 23. november 2006 Grafikkortet mitt går varmt, kjøpte Gothic 3 og hadde problem med kraftig lagging inni mellom, det viste seg at temperaturen til grafikkortet gikk over grensa på 102, dette skjer kun under spilling, ved vanlig bruk ligger temperaturen på 60-65. Har 7900GTX, ingen overklokking. Hva er vanlig temperatur under spilling? Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 23. november 2006 Rapporter Del Skrevet 23. november 2006 (endret) Grafikkortet mitt går varmt, kjøpte Gothic 3 og hadde problem med kraftig lagging inni mellom, det viste seg at temperaturen til grafikkortet gikk over grensa på 102, dette skjer kun under spilling, ved vanlig bruk ligger temperaturen på 60-65.Har 7900GTX, ingen overklokking. Hva er vanlig temperatur under spilling? 7341885[/snapback] Nei, slik skal det IKKE være. Aner ikke hva normal "spilletemperatur" skal være, men den skal ikke overstige 100 grader. Sjekk at du har skikkelig gjennomlufting. Det skal komme luft ut fra hullene på siden bak. Hvis du ikke kjenner varm luft fra disse hullene når du spiller, så er det enten tett, eller så er en eller flere vifter defekt. - kontakt i så fall DELL. Endret 23. november 2006 av DrPhlux Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 23. november 2006 Rapporter Del Skrevet 23. november 2006 Lurer på om det er noen av dere som har den originale sekken/vesken til xps'en?Får man plass til skolebøkene i sekken i tillegg til lappisen(seff) og no ekstrautstyr, eller må jeg bruke skolesekken og heller kjøpe dell bæreveksen? Evt. er det noen andre høykvalitets sekker beregnet på 17" som har plass til bøker? 7339362[/snapback] Jeg har XPS sekken. Faar plass til masse rart i den. Sekken er forresten enorm! Men den er vanntett og polstret. Og behagelig er den ogsaa. Faar med meg alt jeg trenger i den ihvertfall. Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 23. november 2006 Rapporter Del Skrevet 23. november 2006 Nvidia driverne til 7950 gtx som jeg lasta ned fra dell.support siden klarer ikke å gjennkjenne 7950 gtx hos meg står bare Unknown noen som vet hva jeg kan gjøre?, Noen her som også vet hva NVIDIA® PureVideo™ Technology gjør for noe? Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 23. november 2006 Rapporter Del Skrevet 23. november 2006 (endret) Nvidia driverne til 7950 gtx som jeg lasta ned fra dell.support siden klarer ikke å gjennkjenne 7950 gtx hos meg står bare Unknown noen som vet hva jeg kan gjøre?, Noen her som også vet hva NVIDIA® PureVideo™ Technology gjør for noe? 7344394[/snapback] Hvorfor laster du ned fra Dell sine sider? Er det ikke bedre aa laste ned fra Nvidia sine sider? Eller er det akkuratt det samme? Endret 23. november 2006 av Raijin Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 24. november 2006 Rapporter Del Skrevet 24. november 2006 hah, jeg ringte xps supporten for å spørre om jeg sletta directmedia vis jeg la inn clean install av winxp så guidet han meg gjennom install osv, han var så hyggelig at jeg la inn nvidia driverne fra dell siden som han sa, hvilken drivere fra nvidia siden kan jeg bruke da, kan vell ikke ta de man har til vanlige kort? Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 24. november 2006 Rapporter Del Skrevet 24. november 2006 Grafikkortet mitt går varmt, kjøpte Gothic 3 og hadde problem med kraftig lagging inni mellom, det viste seg at temperaturen til grafikkortet gikk over grensa på 102, dette skjer kun under spilling, ved vanlig bruk ligger temperaturen på 60-65.Har 7900GTX, ingen overklokking. Hva er vanlig temperatur under spilling? 7341885[/snapback] Du kan kjøre 3dMArk05 for å teste om kortet fungerer som det skal. For øvrig er jeg enig i det som er sagt tidligere. M1710 har en meget god kjøling av kortet og selv om jeg har overklokket kortet, blir det aldri så varmt som det du opplever. Lenke til kommentar
Sti9nsky Skrevet 24. november 2006 Rapporter Del Skrevet 24. november 2006 Lurer på om det er noen av dere som har den originale sekken/vesken til xps'en?Får man plass til skolebøkene i sekken i tillegg til lappisen(seff) og no ekstrautstyr, eller må jeg bruke skolesekken og heller kjøpe dell bæreveksen? Evt. er det noen andre høykvalitets sekker beregnet på 17" som har plass til bøker? 7339362[/snapback] Jeg har XPS sekken. Faar plass til masse rart i den. Sekken er forresten enorm! Men den er vanntett og polstret. Og behagelig er den ogsaa. Faar med meg alt jeg trenger i den ihvertfall. 7342880[/snapback] Finner ikke denne på nett, hvordan bestille. Viktig for meg at veska er vanntett da jeg kommer til å være mye på farten fra nyåret. Er det en form for polstring ift beskyttelse mot kulde/varme? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 24. november 2006 Rapporter Del Skrevet 24. november 2006 Ikke testet i kulde, men her har du en veldig bra link med detalj bilder av den. En fordømt tøff sekk ! Kun innholdet som er kulere egentlig http://www.notebookforums.com/showthread.p...ht=XPS+BACKPACK Lurer på om det er noen av dere som har den originale sekken/vesken til xps'en?Får man plass til skolebøkene i sekken i tillegg til lappisen(seff) og no ekstrautstyr, eller må jeg bruke skolesekken og heller kjøpe dell bæreveksen? Evt. er det noen andre høykvalitets sekker beregnet på 17" som har plass til bøker? 7339362[/snapback] Jeg har XPS sekken. Faar plass til masse rart i den. Sekken er forresten enorm! Men den er vanntett og polstret. Og behagelig er den ogsaa. Faar med meg alt jeg trenger i den ihvertfall. 7342880[/snapback] Finner ikke denne på nett, hvordan bestille. Viktig for meg at veska er vanntett da jeg kommer til å være mye på farten fra nyåret. Er det en form for polstring ift beskyttelse mot kulde/varme? 7348738[/snapback] Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 24. november 2006 Rapporter Del Skrevet 24. november 2006 Ja, den er vanntett og polstret. En kollega av selgeren som solgte meg maskinen hadde visst mistet sekken paa bakken flere ganger uten at det hadde skjedd noe. Sekken ser töff ut paa bilder, men vaer klar over at det er et beist av en sekk naar det gjelder störrelse. Dette er jo forsaavidt positivt hvis du vil ha mye i sekken, men man ser ikke akkuratt saa töff ut naar man gaar rundt med den. Lyser Geek lang vei. Men det er ikke et problem for meg, saa jeg bryr meg ikke saa mye om det. Jeg er ogsaa litt lavere enn gjennomsnittet. Sekken er veldig komfortabel aa bruke ihvertfall! Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 24. november 2006 Rapporter Del Skrevet 24. november 2006 (endret) Noen her som har fått lightfx til å fungere på spill?, har fått det til å fungere til winamp. Endret 24. november 2006 av Thyrfing17 Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 24. november 2006 Rapporter Del Skrevet 24. november 2006 hva er lightfx? Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 24. november 2006 Rapporter Del Skrevet 24. november 2006 det er sann at lysene på dell xpsen kan blinke etter musikken eller feks blinke rødt vis man blir truffet av skudd i et spill. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 25. november 2006 Rapporter Del Skrevet 25. november 2006 Den er ikke helt vantett nei, har prøvd i regnet i bergen i 2 timer, ble vått inni, heldigivis uten skade på maskinen. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 25. november 2006 Rapporter Del Skrevet 25. november 2006 oi! Takk for opplysningen. Visste jeg ikke. Stolte paa selgeren jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå