Gå til innhold

Tips og tricks til Dell XPS 1710


Anbefalte innlegg

Thyrfing17:

Driter du penger eller? Blir uansett en fet maskin du kommer til aa faa.

Alle driverne du trenger foelger med paa cd'er.

Det foerste jeg gjorde da jeg fikk den var aa formatere harddisken og installere OS og drivere paa nytt.

Men du boer oppgradere driverne via internett naar du faar den. Eller kanskje du faar en nyere versjon av grafikkdriverne?

Jeg fikk ihvertfall mer enn dobbelt saa god ytelse i 3dmark etter aa ha oppgradert driverne.

Er det forresten noen som vet ytelsesforskjellen mellom 7950 GTX og 7900 GTX?

7213885[/snapback]

 

haha, nei jeg driter ikke penger men jeg trenger en laptop som er bra nok til autocad og 3d programer"hoste*gaming*hoste", + at jeg skal ha vista når det kommer ut. da går jeg for å legge inn clean install om 1 mnd,

 

3DMark06 - Default Test 1280x1024

GeForce Go 7950 GTX (575/700)

Merom 2.0GHz 5214

GeForce Go 7900 GS SLI (375/500)

Turion 64 2.2GHz 5124

GeForce Go 7900 GTX (500/600)

Merom 2.0GHz 4745

GeForce Go 7900 GTX (500/600)

Yonah 2.16GHz 4707

 

http://www.hothardware.com/viewarticle.aspx

 

jeg kommer til å oppdatere alt av drivere med en gang jeg får den 30/11 :)

 

edit: mamma og pappa (penger) :D :!: :):dribble::tease::w00t:

Endret av Thyrfing17
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gratulerer helddiggris. Nei for jeg tenkte bare at du kunne spare en del penger paa f.eks aa velge T7200 istedetfor T7400. Du kunne ogsaa installert ekstra minne og stoerre harddisk selv. Dell tar godt betalt for RAM og harddisk. Menmen, det er jo ikke du som betaler ;)

Takk for 3dmark scorene forresten.

Noen som vet om det blir en stor ytelseforskjell naar Intel kommer med nytt brikkesett og hoeyere FSB neste aar?

Endret av Raijin
Lenke til kommentar

På notebookforumes var det en fyr som testa 7950 gtxen i 3dmarks05 med en gang han fikk laptopen og han fikk:

 

Got 9141 on 3dmark05 running with all the crapware from dell, and without any driver update or tweak, that is running exactly as it came from dell. I just disable bluetooth and wireless.

 

:D

Lenke til kommentar
På notebookforumes var det en fyr som testa 7950 gtxen i 3dmarks05 med en gang han fikk laptopen og han fikk:

 

Got 9141 on 3dmark05 running with all the crapware from dell, and without any driver update or tweak, that is running exactly as it came from dell. I just disable bluetooth and wireless.

 

:D

7219908[/snapback]

 

Det er ca. 600 mark mer enn 7900GTX med samme specs. Slett ikke verst :)

Lenke til kommentar
Noen som vet om det går an å få kjøpt denne pc uten operativ system? Har sett på andre produsenter av bærbare pc'er som selger uten. Prøver å spare noen kroner her og der.  :)

7244450[/snapback]

Dell er gift med microsoft. De får helt sikkert en bra pris på OEM-software fra Mickey$oft hvis de lover å levere alle slike maskiner med. Unntaket er servere og annen hardware rettet på bedriftsmarkedet.

 

Korrupt? Ja! :p

Endret av DrPhlux
Lenke til kommentar
Hmm... Bestilte i går, og i dag er den sendt. ;)

Står at det er 21/11 som er estimert leveringsdato, men håper det går raskere. Bor i nord-norge, så det blir vel noen ekstra dager.

7243092[/snapback]

 

woooot? jeg bestilte 31/10 og den ekke sendt en gang bare 2. Produksjon ikke startet

Estimert leveringsdato (på eller før denne datoen): 11/30/2006, jaja er sikkert pga nvidia 7950 gtx :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...