Gå til innhold

Tips og tricks til Dell XPS 1710


Anbefalte innlegg

Alright, takk for info.

 

 

Og ang formatering, så må du se det an. Du kan, etter en god del arbeid faktisk klare å fjerne programmene som Dell har forhåndsinnstallert (les Macafee, verdens største drittprogram) og de andre tingene.

 

 

Men det er jo klart, hvis du skaffe alle driverene fra dell først, og får en ny clean install.. ingenting er som en helt fresh maskin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er litt skuffet over HD'en. Istedetfor 80 gb, var det bare 68...

 

Tror nok at du har fått riktig HD. PC'n leveres med Windows installasjons CD (og en delk andre prgrammer tror jeg) på en skjult partisjon på HD. Det er dette som opptar plass på HD. HD er på 80GB, men du har ikke mer enn 68 GB fri.

Lenke til kommentar
Er litt skuffet over HD'en. Istedetfor 80 gb, var det bare 68...

 

Tror nok at du har fått riktig HD. PC'n leveres med Windows installasjons CD (og en delk andre prgrammer tror jeg) på en skjult partisjon på HD. Det er dette som opptar plass på HD. HD er på 80GB, men du har ikke mer enn 68 GB fri.

6941559[/snapback]

Ja, det stemmer. Dell har også lagt inn ett "linux media center"-system på den. Du kan trykke på en av funksjonsknappene når du starter opp PC'en, så kommer du inn i ett superminimalt brukergrensesnitt hvor du skan spille DVD'er og musikk. - Har ikke testa dette selv.
Lenke til kommentar

Har noen klart å registrere Dell Media Experience programmet?

 

Når man starter den opp skal man registrere seg. Jeg kan for alt i mitt liv IKKE klare å lage alfa tegnet @. Og uten det så nekter registreringen å sende. Går ikke ann å skrive, kopiere inn eller noe.

 

Bruker det programmet veldig sjeldent, men er litt anoying når jeg først bruker det å alltid få "please register you copy".

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Etter mye stress har jeg nå klart å reinstallere maskinen. Tror det må være noe galt med OS-disken. Avogtil ville den kjøre Win setup, avogtil ikke. Veeeldig irriterende. Men det gikk til slutt! La også merke til at det faktisk var ca. 78 gb på hd'en, da jeg formaterte. Så da var jo det ok. Det der Linux media center, hva er det for noe? Er det sånn at man kan bruke multimedia funksjonene samtidig som man bruker minimalt med strøm?

Lenke til kommentar
Ironisk at lowpowerOSet ikke støtter divx, men det å lese fra en fysisk DVD i dvd-spilleren (som bokstaveligtalt sluker strøm) går an..

 

Opp i opp sier jeg da.

6947500[/snapback]

Sliter med det samme selv, utrolig irriterende.

HAr prøvd alle triks i boka for å få frem @ uten hell.

Lenke til kommentar
Har aldri hatt bærbar før... så jeg lurer på hva som skjer når man lukker lokket samtidig som pc'en er på. Går den inn i et hvilemodus? Fortsetter programmene å kjøre? Hadde jo vært greit å kunne lukke maskinen samtidig som man venter på at noe skal bli ferdig nedlastet.

6949402[/snapback]

Høyreklikk på skrivebord velg egenskaper--> skjermbeskytter--> strøm..

Der kan du velge hva som skjer når du "lukker lokket".

Lenke til kommentar
Takk for svar!

Hva får dere forresten i 3dmark?

6949703[/snapback]

 

Overklokket scorer jeg 9400 mark. Med standard klokkefrekvenser mener jeg å huske at jeg fikk rundt 8400 mark. Scorene vil variere noe ut i fra hvilke drivere som benyttes og om du har 1 eller 2GB ram. Hastigheten på CPU influerer også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...