Don Juan Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Alright, takk for info. Og ang formatering, så må du se det an. Du kan, etter en god del arbeid faktisk klare å fjerne programmene som Dell har forhåndsinnstallert (les Macafee, verdens største drittprogram) og de andre tingene. Men det er jo klart, hvis du skaffe alle driverene fra dell først, og får en ny clean install.. ingenting er som en helt fresh maskin. Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Er litt skuffet over HD'en. Istedetfor 80 gb, var det bare 68... Tror nok at du har fått riktig HD. PC'n leveres med Windows installasjons CD (og en delk andre prgrammer tror jeg) på en skjult partisjon på HD. Det er dette som opptar plass på HD. HD er på 80GB, men du har ikke mer enn 68 GB fri. Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Er litt skuffet over HD'en. Istedetfor 80 gb, var det bare 68... Tror nok at du har fått riktig HD. PC'n leveres med Windows installasjons CD (og en delk andre prgrammer tror jeg) på en skjult partisjon på HD. Det er dette som opptar plass på HD. HD er på 80GB, men du har ikke mer enn 68 GB fri. 6941559[/snapback] Ja, det stemmer. Dell har også lagt inn ett "linux media center"-system på den. Du kan trykke på en av funksjonsknappene når du starter opp PC'en, så kommer du inn i ett superminimalt brukergrensesnitt hvor du skan spille DVD'er og musikk. - Har ikke testa dette selv. Lenke til kommentar
kingleh Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Ser det er endel som har bestilt denne i det siste... Så regner med raskere svar herfra, og kanskje mer sant svar Hvor lang tid bruker dell på denne å få denne maskinen levert? Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 min i mai brukte de kanskje 2 uker, de sa 1 måned, men det gikk mye raskere, pluss at jeg purret på Schenker 5 min etter de hadde mottatt den i Stavanger Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 Har noen klart å registrere Dell Media Experience programmet? Når man starter den opp skal man registrere seg. Jeg kan for alt i mitt liv IKKE klare å lage alfa tegnet @. Og uten det så nekter registreringen å sende. Går ikke ann å skrive, kopiere inn eller noe. Bruker det programmet veldig sjeldent, men er litt anoying når jeg først bruker det å alltid få "please register you copy". AKIRA Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Etter mye stress har jeg nå klart å reinstallere maskinen. Tror det må være noe galt med OS-disken. Avogtil ville den kjøre Win setup, avogtil ikke. Veeeldig irriterende. Men det gikk til slutt! La også merke til at det faktisk var ca. 78 gb på hd'en, da jeg formaterte. Så da var jo det ok. Det der Linux media center, hva er det for noe? Er det sånn at man kan bruke multimedia funksjonene samtidig som man bruker minimalt med strøm? Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Er det sånn at man kan bruke multimedia funksjonene samtidig som man bruker minimalt med strøm?Ja, det er vel essensen Til å se på en film eller to på fly,tog eller buss f.eks. Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Problemet med dette lowpowerOSet er at det ikke støtter xvid, divx filene, eller ikke som standard. Har ikke sett noen drivere for det heller, men man kan se dvd (mer batteri da) Lenke til kommentar
Don Juan Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Ironisk at lowpowerOSet ikke støtter divx, men det å lese fra en fysisk DVD i dvd-spilleren (som bokstaveligtalt sluker strøm) går an.. Opp i opp sier jeg da. Lenke til kommentar
olern Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Ironisk at lowpowerOSet ikke støtter divx, men det å lese fra en fysisk DVD i dvd-spilleren (som bokstaveligtalt sluker strøm) går an.. Opp i opp sier jeg da. 6947500[/snapback] Sliter med det samme selv, utrolig irriterende. HAr prøvd alle triks i boka for å få frem @ uten hell. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Har aldri hatt bærbar før... så jeg lurer på hva som skjer når man lukker lokket samtidig som pc'en er på. Går den inn i et hvilemodus? Fortsetter programmene å kjøre? Hadde jo vært greit å kunne lukke maskinen samtidig som man venter på at noe skal bli ferdig nedlastet. Lenke til kommentar
shrek_2 Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Har aldri hatt bærbar før... så jeg lurer på hva som skjer når man lukker lokket samtidig som pc'en er på. Går den inn i et hvilemodus? Fortsetter programmene å kjøre? Hadde jo vært greit å kunne lukke maskinen samtidig som man venter på at noe skal bli ferdig nedlastet. 6949402[/snapback] Høyreklikk på skrivebord velg egenskaper--> skjermbeskytter--> strøm.. Der kan du velge hva som skjer når du "lukker lokket". Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg husker ikke hvordan jeg fikk det til, men jeg fikk det til på en eller annen måte. Det er et veldig basicprogram og har ikke den grafiskeprofilen jeg hadde sett for meg, selv om den ikke booter skjermdriveren, så hadde jeg likt å sitt noe alla media center men selvfølgelig litt mer pixlete Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Takk for svar! Hva får dere forresten i 3dmark? Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Takk for svar!Hva får dere forresten i 3dmark? 6949703[/snapback] Overklokket scorer jeg 9400 mark. Med standard klokkefrekvenser mener jeg å huske at jeg fikk rundt 8400 mark. Scorene vil variere noe ut i fra hvilke drivere som benyttes og om du har 1 eller 2GB ram. Hastigheten på CPU influerer også. Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Det minner meg forresten på noe jeg har spurt om tidligere men som ikke er besvart. Er det noen som har skiftet ut driverne siden de fikk maskinen. Hvilke drivere er i tilfelle benyttet og hvilke forbedringer ble registrert? Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Igår skiftet jeg til de nyeste offisielle driverne. Før driverskiftet fikk jeg 2200 i 3dmark 06, etter at jeg byttet fikk jeg 4700. Så det var en ganske stor forbedring, men vet ikke om det var noe forbedring i spill. Jeg merket ikke noen merbar forskjell i demoen av Dark Messiah M&M. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Når man er i standbymode, slutter programmer å kjøre da? Tenker på nedlastningsprogrammer eller hvis man installerer noe som tar lang tid. Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Noen andre som har problem med varme taster, det er nesten forferdelig hvor varme tastene blir, det er ikke slik at man brenner seg. Fingrene liker ikke den varmen, det er rett og slett ekkelt Forslag til løsning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå