Gå til innhold

Tips og tricks til Dell XPS 1710


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har dillet med 7900GTX go kortet? Dvs som kan si meg hvilken volt kortet kjører på.

6705914[/snapback]

 

Skulle til å bumpe meg selv, men.. oi, der gjorde jeg det jo. Uansett så fant jeg vel ut at det ikke har noe så i si for jeg kan ikke øke volten på 7900GS med å flashe biosen. Er vist ikke støttet på G71baserte kort.

Lenke til kommentar
Jeg er avhengig av linux i jobbsammenheng, pluss at linux er mye morsommere. Windows bruker jeg kun til Spill og msn.

Spill -- ok, men hvorfor msn? Man har jo bitlbee og slikt til den type ulumskheter.

Hehe. Tror du ikke jeg har brukt msn-kloner i linux før? Gi meg noe med støtte for ms-msn sin videokonferanse i linux da? - Ikke viktig med videokonferanse sier du? Nei, men det er morro, akkurat som spill.

Lenke til kommentar

arg, var jo dum nok til ikke bestille den complete Care greia.

Bestiller man den kan man kaste pcen i bakken, slik at den ikke kan repareres og få nye innfor garanti tiden...

Siste gang jeg spare på slike forsikringer.... Hvorfor kan man ikke bestille det i etter tid?

Lenke til kommentar

For de som har sikla på XPS'en lenge - sånn som meg.

Nå kan tida være inne til å kjøpe.

Core 2 Duo har erstattet Core Duo - uten å legge på prisen.

Og i tillegg har de redusert prisen noe på diverse oppgraderinger!

Dermed blir pc'en jeg har blinka meg ut kostende 19.100 istedenfor 20.300 - og det altså i tillegg med en Core 2 Duo - gøy!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
arg, var jo dum nok til ikke bestille den complete Care greia.

Bestiller man den kan man kaste pcen i bakken, slik at den ikke kan repareres og få nye innfor garanti tiden...

Siste gang jeg spare på slike forsikringer.... Hvorfor kan man ikke bestille det i etter tid?

6768626[/snapback]

 

Jeg gikk til Gjensidige og fikk "Verdigjenstandforsikring" til kr 500 i året. Den dekker whatever i ett år (det er for en PC til 18000.).

 

Med andre ord, ikke gidd å ha garanti hos Dell, det e dyrt, bedre å få det fra ett stort forsikringsselskap som regner dette som en småsak. For dell vil jeg tro det er en av hovedmåtene å dra penger, spesielt fra bedrifter (pga forbrukerkjøpsloven ikke gjelder dem).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen andre som har problem med høytaleren?

 

Jeg vet ikke helt hva som er galt, og driver med litt testing akkurat nå, men det virker som om når pcen står på en stund, kanskje snakk om endel timer, så "røyker" høytalerne og jeg må kjøre en restart, og akkurat rett når pcen stopper for det halvesekundet før reboot så kommer det en ekkel lyd fra høytalerene, men når jeg er i XP igjen så er alt flott.

 

Er litt beskrymret, vil ikke levere inn XPS, har ingen andre pcer :p den andre ligger hjemme, fordi den trengde jeg ikke

Lenke til kommentar

Hvilket merke av ramtypen bruker M1710'en og hvilken modell av det merket? (f.eks Value)

 

Altså Curcial, Corsair, Twinmos.. osv.. ?

 

Og finner man akkurat samme ram i nettbutikkene, slik at man kan oppgradere sånn at man får 2 identiske rambrikker i maskinen?

 

 

Edit:

Ifølge minnevelgeren til komplett, så påstår komplett at m1710 bruker Crucial DDR2 SO-DIMM 1024MB CL5 Non-ECC,1.8V,128Mx64,200p DDR2 PC2-5300. Stemmer dette?

Endret av Naitsan
Lenke til kommentar

Får min XPS imorgen! :D

Men jeg har "bare" 1gb ram. Hadde tenkt å oppgradere til 2gb, men vet ikke hvilke brikker jeg bør kjøpe... Merom har jo en fsb på 667 mhz, så er det noen vits i å kjøpe minne med høyere hastighet enn 667 mhz?

Går det forresten an å overklokke pc'en?

Jeg har valgt 80 gb, 7200rpm, men vil gjerne oppgradere senere. Bør man kjøpe en intern eller ekstern hd? Isåfall, kan dere komme med anbefalinger? Vil helst ha 7200rpm minimum.

Lenke til kommentar
Noen som har problemer med blåskjerm? Får stadig vekk vekk full stopp og noe greier med "Parity error" på minnet. Virker som Dell har byttet ut en del av de standard BSOD skjermene med sin egen.

6931665[/snapback]

 

Nei, det har jeg ikke opplevd. Høres ut som om du har fått dårlig RAM. Ring dell og avtal å få det byttet ut.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

jeg leste litt i I9400 tråden. Der anbefalte de sterkt at man ringte til Dell. Selgerene får provisjon så de kan gi deg en bedre pris enn på internett. Dessuten får man flere valgmuligheter.

Jeg valgte:

T7200

1024 mb Ram

80gb HD(7200rpm)

DVD-brenner

7900 GTX

og XPS sekken.

 

Er litt skuffet over HD'en. Istedetfor 80 gb, var det bare 68...

Men ellers er jeg fornøyd. DVD-brenneren var forresten litt treg i begynnelsen, men kanskje jeg ikke lukket den helt igjen, eller noe...

Prisen jeg fikk var visst inkludert rabatt. I farten glemte jeg å prute, så det kan godt være at man får XPS'en til en billigere pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...