Gå til innhold

Tips og tricks til Dell XPS 1710

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Går det an og hvor kan man få tak i 2gb i en brikke?

6610455[/snapback]

Ja, det finnes. Ett eksempel er her.

Men hva i all verden skal du med det. Det er vanvittig dyrt og du må ha to brikker for å dra full nytte av CPU'en. I tillegg er det det intet å hente fra 4GB ram før Vista kommer. Om du bruker det nå med XP som OS vil ytelsene heller falle sammenlignet med 2GB. Nei, da er det bedre å vente inntil prisene reduseres og det faktisk er behov for så mye minne.

Lenke til kommentar

Hei.

Satt med xps'en min på knærene mine igår, satt å surfet, faktisk på hw.no, så kom det plutselig en maskingevær lyd fra undersiden av pc'en. Prøvde å skru av pcen med å trykke på on/off knappen uten at det hjalp noe. Og pcen låste seg helt fullstendig.

Etterpå ved neste oppstrat, syns jeg det går litt tregt, ettersom jeg har 2g med minne jeg satt i for 1,5 uke siden...

Hva kan ha skjedd?

Lenke til kommentar

Det høres ut som en vifte har gått føyken. Det eneste som spinner i en PC er jo vifte eller Harddisken. Hvis harddisken har gått ville du ikke kunnet starte opp igjen. Men redusert kjøling kan tvinge CPUen og klokke ned.

Ring Dell og bestill service kjapt som fy!!

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar

Hmm, når jeg starta opp pcen, var det 52 grader, ikke noe galt der da...

Viftene vet jeg ikke om fungerer eller ei iogmed de ikke har startet eller noe.

Orker ikke å ringe dell, da jeg har ringt der 3-4 ganger alerede om pcen er ikke mer enn 1 måned og da har jeg vært i syden i 2 uker.

Lenke til kommentar

Bestilte en M1710 på mandag, men nå er jeg blitt litt usikker på leveringen.

På onsdag sto det "Ekspedert" på ordrestatus, men først på torsdag kom det opp "Din bestilling er ekspedert den 08/10/2006" (altså torsdag).

Pengene ble selvfølgelig belastet når jeg bestilte den på mandag, men nå i dag så er pengene tilbake, og det står ingenting om betaling til Dell i nettbanken min.

På leveringsstatus står det fortsatt "Din bestilling er nå hos transportør og en detaljert status for levering vil være tilgjengelig om kort tid."

Noen som har noen erfaring med bestilling over telefon, og tracking av en slik ordre? Har bestilt PC via nettsidene til Dell før, og da var det ikke noe problem å følge ordren fra start til levering.

Lenke til kommentar

Dell tilbakekaller en del batterier. Det inkluderer batterier brukt i vår modell. Jeg sjekket mitt batteri og det var ikke berørt. Men dere andre her bør også sjekke.

Gå hit: https://www.dellbatteryprogram.com/Default.aspx?LN=nn-NO

Og følge instruksjonene!!

Mitt batter hadde id: C5447 som akkurat falt utenfor den nærmeste modellen som er C5446. Så jeg vet ikke hvor trygg jeg føler meg egentlig. Hva er forskjellen på de to lissom som gjør mitt batteri trygt?

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...