Gå til innhold

Tips og tricks til Dell XPS 1710


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Har hatt lyst på en M1710 i et par måneder nå, og etter mye jobbing i sommer har jeg endelig råd (dumme GE MoneyBank som ikke ville gi meg betalingsutsettelse :tease: ).

 

Har lest litt rundt i denne tråden, og funnet ut at man får best tilbud og valgmuligheter om man faktisk ringer en selger, istedenfor å konfigurere på nett.

Har da kommet frem til at jeg kanskje bør si at jeg har tenkt på noen andre PCer også (som ikke er fra Dell), for å presse selgeren litt.

 

Så det jeg lurer på; kan noen av dere gi meg noen tips om andre PCer, som kan sammenlignes med M1710, både på pris og ytelse?

 

Takk!

Lenke til kommentar
Til dere som har denne maskinen:

 

Vil maskinen bråke for mye til å ha den i en forelesningssal?

6579712[/snapback]

Denne maskinen er utrolig stillegående.

Publikum vil ikke legge merke til at maskinen suser.

6579749[/snapback]

 

 

Sweeeet. Perfekt. Var litt bekymret for dette :love:

 

 

 

 

Er det noen som skal bruke denne pcen til skolebruk, altså ta den med på skolen og slikt? Vet at den er litt tung, men noe må man jo ofre.. eller?

Lenke til kommentar

Er det noen som skal bruke denne pcen til skolebruk, altså ta den med på skolen og slikt? Vet at den er litt tung, men noe må man jo ofre.. eller?

6580805[/snapback]

 

 

Ja, jeg.

Går på ntnu og der fikk jeg kjøpt en super skolesekk som akkurat tar 17``

Med alt annet utstyr til pc,n så blir det liten plass til bøker. Men jeg har også ordnet meg med skap på skolen.

 

Det er en stasjonær bærbar, og derfor ganske tung. Til sammens ca 9kg med mine ting i sekken.

Lenke til kommentar

Er det noen som skal bruke denne pcen til skolebruk, altså ta den med på skolen og slikt? Vet at den er litt tung, men noe må man jo ofre.. eller?

6580805[/snapback]

 

 

Ja, jeg.

Går på ntnu og der fikk jeg kjøpt en super skolesekk som akkurat tar 17``

Med alt annet utstyr til pc,n så blir det liten plass til bøker. Men jeg har også ordnet meg med skap på skolen.

 

Det er en stasjonær bærbar, og derfor ganske tung. Til sammens ca 9kg med mine ting i sekken.

6582090[/snapback]

 

Maskinen veier rett under 4 kg. Så ut av de 9 kgene er over 5 kg dine ting. Syntes det tallet satte maskinen i ett uheldig lys siden den veier mindre enn halvparten av alt du har i sekken din.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Skjønner. Men akkurat nå virker det som jeg kan leve med vekta, til tross for at jeg skal drasse på den hit og dit.

 

 

Men hvor viktig mener dere det er med en slik laptop-ryggsekk? Blir jo liten plass til andre ting da.

 

Eller går det helt greit med en skolesekk, selv om laptoppen ikke sitter så formfast som i laptop-ryggsekken?

Lenke til kommentar
Så en sekk / bæreveske beskytter laptopen betraktelig mer enn en vanlig sekk? F.eks en sekk med bøker og penal + laptop..

 

 

Forresten, på bestillingssiden til XPS M1710, den XPS-veska,er den en veske, eller sekk?

6589764[/snapback]

 

En gjennomført sekk som koster ca 400 NOK i USA og litt over 1000 NOK her til lands, hurrafornorgesyttendemaiogoljenogaltdetderederhei.

 

Bilder av den:

 

http://www.notebookforums.com/showthread.p...ht=XPS+backpack

Endret av JoonGoii
Lenke til kommentar

Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en XPS 1710 til å erstatte den gamle stasjonære PC-en jeg nå har. Til høsten regner jeg med å bli student. Jeg har derfor lite lyst til å drasse med meg den gamle skraphaugen av en PC samt en TV, radio og annet krams.

 

Derav virker en XPS 1710 med TV-tuner ganske fristende samt at det er en tilsynelatende lettvint løsning.

 

Mitt spørsmål:

 

Hvis jeg velger MCE 2005, følger det da med en fjernkontroll? Eller gjelder det bare hvis man velger den eksterne TV-tuneren?

I så tilfelle, er dette den typen med LCD display på toppen og bakgrunnsbelyste taster?

Endret av xm8
Lenke til kommentar
Er det plass nok til å ha denne på fanget når man sitter på bussen? Slike busser som kjører bussturer på 30 mil.

Da bør du ha med deg ett par ekstra batterier. Hvis du bruker masse 3D-grafikk (i spill f.eks)

genereres en god del varme i tillegg til at batteriet brukes opp på ett par timer.

Lenke til kommentar

Ikke bare at det er feil forum, i tillegg så er CS for et for dårlig spill til M1710, vi snakker om spill som sprenger grensene, pluss HL serien.

 

Den produserer endel varme på fanget, og du blir steril minst innen en uke hvis du sitter med den for langt innpå fanget.

 

Det å ha et lag mellom deg og maskin, som. feks en avis er flott, batteriet går på ca. 2 timer med normal bruk, men med spill så spyr maskinen strøm.

 

Jeg skal å bruke min på skolen, men jeg skal gå på strøm, jeg har til og med sluttet nesten å bruke den stasjonære fordi denne er bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...