SolidBluR Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) Ok, endret på det nå, gjør en restart i bakgrunnen her. Mener jeg husket at dere pratet om et dpi problem tidligere, men siden jeg trodde det ville gjøre ikonene større så endret jeg ikek på det. AH, nå har den boota her og det ser LEKKERT ut Takker så mye! (DrPhlux, hvis du har samme maskin som meg, bytt til 90dpi og se forskjellen i ikonene i høyre hjørne ved klokka etter restart Litt tilleggsinfo: Jeg hadde ingen problemer med å avinstallere mcAfee på normal måte (legg til/fjern programmer) bare jeg avsluttet det først. Jeg har trolig aldri sett en så krystallklar skjerm før, og alle som har sett den klarer såvidt å gå vekk fra den. Dette inkluderere arbeidskollegaer som er 30+. Da jeg kjørte 3dmark05 tok jeg på alle testene og endte på 8045 marks, noe jeg trodde skulle være litt høyere, men så har jeg enda ikke overklokket. FEAR fungerer feiende flott, det er nesten som å spille quake 2 igjen når man ser hvor glatt det går. Har alt på max og frameraten ligger som oftest så høyt at jeg ikke kan se noe drop whatsoever. Lysene har blitt satt på en nydelig blåfarge som matcher den nydelige høyoppløste blå bakgrunnen min, pad-LED er skrudd av siden det ødela med rødt oppi alt det blåe. Viftelysene ble litt pimp også, så de er av inntil videre Tror jeg satser på å ankomme første dag på westerdals med alle lysene KNALL rosa hahaha. Hello first impression. Mediadirect fungerer greit, selv om selve media center appelerte sånn til meg grafisk sett at mediadirect så ut som homebrew etterpå Nyttig å ha uansett, hvis man vil vise film/bilder raskt. Vekten er ikke i nærheten så ille som man skulle ha det til, og jeg kan utmerket dra med meg denne til skolen i bagen. Kan tenke meg at den blir adskillig lettere uten batteri også, noe jeg strengt talt ikke trenger så sårt (jeg liker å fore skatten min med en ren, god kilde strøm). Endret 8. juni 2006 av SolidBluR Lenke til kommentar
andrstov Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Klarte får 10 min siden å velve ett fullt glass med vann over tastaturet til datan min.. skrudde den av tørket med papir alt det våte. og holdt den opp ned med hårføner.. alt fungerer fint, men er det noe mer jeg bør gjøre? takk! 6230621[/snapback] Auda, bra den funker da. Jeg har problemer med venstre piltast. Det skal ufattelig lite trykk til på den før den aktiveres. Faktisk mindre trykk en tuchpadden for å flytte musa. Noen med tips? 6232184[/snapback] Snakket med Dell Support i England. De skal sende meg et nytt tastatur og så skal de over telefon jobbe meg igjennom skifte av tastatur. Ser på "owner's manual" at det ikke er det største styret å skifte tastaturet. Likk skruer og et knekk men det burde gå greit. Må bemerke at jeg ringte Dell Support her i norge, men de satt meg over til xps1710 support i england, de var veldig service instillt og hyggelige. Veldig rask ordning til problemet. Dell har en fungerende og god support her Lenke til kommentar
SolidBluR Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Nå har jeg flashet bios og overklokket akkurat som i guiden, Jon Men jeg begynte å lure underveis: Er det ikke bare å sette nye frekvenser i nvidiapanelet og save der? Hvorfor gjøre alt det andre (flashing osv)? Bare for å ha det som default? Lenke til kommentar
PolarCow Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Har akkurat fått min XPS M1710, og ser allerede noen utfordringer: 1. Pixlene er litt "kornete". Skal forsøke å følge oppskriften over. 2. Fikk fjernet McAffee (hva skal vi med den?), men er usikker på om dette problemet var der før jeg fjernet programmet: jeg får ikke satt hjemmesiden i IE til noe annet! Hvis jeg endrer, får jeg trykket Apply og OK, men når jeg så trykker "Home"-ikonet (ser ut som et hus) i IE kommer den gamle startsiden opp, og Tools -> Internet Options -> Homepage har endret seg tilbake. Nå har jeg Dell sine hjemmesider i en brukerprofil, mens jeg har MSN.no i en annen. Noen som vet hvordan jeg får fikset dette? 3. Maskina henger ofte rett etter oppstart, men etter noen minutter når jeg f.eks. har startet to programmer samtidig. Starter jeg bare ett går det greit. Noen tips? Ellers er skjermen utrolig bra, ser ikke noe til det lysdroppet som tidligere var nevnt i tråden her nederst på skjermen når den er helt svart (ikke av... ). Star Wars - Empire at War fungerer rasende bra (skulle bare mangle), og gleder meg til Oblivion kommer i postkassa. Forøvrig tok det nesten nøyaktig 3 måneder og 6 bestillinger hos Dell fra jeg bestilte meg en 9400, til jeg fikk den XPS M1710 som jeg har i hende nå. Schenker greide til og med å rote bort pakka for to uker siden, og jeg måtte bestille ny... Men nå er jeg fornøyd... Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Har akkurat fått min XPS M1710, og ser allerede noen utfordringer:Grattulerer:) 1. Pixlene er litt "kornete". Skal forsøke å følge oppskriften over. Jeg skjønner ikke at endring av fontstørrelsen (dpi) skal ha noe for seg. Det hadde ingen betydning hos meg, bortsett fra at bokstavene ble alt for små. Forsøk heller å stille på "hue", "saturation" og "contrast"....etc i nvidia-oppsettet. 2. Fikk fjernet McAffee (hva skal vi med den?) Det er prinsippet med snikinnføringen av sponsorprodukter som jeg er i mot. Antivirus-programmer er jo ikke akkurat unødvendig i disse tider. Jeg vil anbefale: AGV Free Edition jeg får ikke satt hjemmesiden i IE til noe annet! Jeg vet det kan høres klysete ut, men kutt ut IE og bruk Opera eller Firefox i steden. Det løser problemet ditt, og forhindrer også fremtidige usikkerhetsaspekter med IE. 3. Maskina henger ofte rett etter oppstart, men etter noen minutter når jeg f.eks. har startet to programmer samtidig. Starter jeg bare ett går det greit. Noen tips? Henger den etter at windows er ferdig lastet, eller er det mens den starter opp at det henger? Endret 9. juni 2006 av DrPhlux Lenke til kommentar
PolarCow Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 1. Pixlene er litt "kornete". Skal forsøke å følge oppskriften over. Jeg skjønner ikke at endring av fontstørrelsen (dpi) skal ha noe for seg. Det hadde ingen betydning hos meg, bortsett fra at bokstavene ble alt for små. Forsøk heller å stille på "hue", "saturation" og "contrast"....etc i nvidia-oppsettet. 2. Fikk fjernet McAffee (hva skal vi med den?) Det er prinsippet med snikinnføringen av sponsorprodukter som jeg er i mot. Antivirus-programmer er jo ikke akkurat unødvendig i disse tider. Jeg vil anbefale: AGV Free Edition jeg får ikke satt hjemmesiden i IE til noe annet! Jeg vet det kan høres klysete ut, men kutt ut IE og bruk Opera eller Firefox i steden. Det løser problemet ditt, og forhindrer også fremtidige usikkerhetsaspekter med IE. 3. Maskina henger ofte rett etter oppstart, men etter noen minutter når jeg f.eks. har startet to programmer samtidig. Starter jeg bare ett går det greit. Noen tips? Henger den etter at windows er ferdig lastet, eller er det mens den starter opp at det henger? 6272612[/snapback] 1. Jeg forsøker alle tips jeg... Det er stort sett ikonene nede ved klokka, og websider som er kornete, ikonene på skrivebordet ser bra ut. 2. Kjører Norman AV, som jeg synes er mer enn bra nok. Fikk denne med bredbåndet mitt. Å bytte fra IE føler jeg ikke er gunstig (ennå), da de fleste dessverre fortsatt lager websider beregnet på IE, og ingen andre browsere. Dermed blir gode webbrowsere som Firefox og Opera litt håpløse å jobbe med. Og problemet i IE løser seg jo ikke ved å skifte webbrowser. 3. Windows er ferdig lastet. Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 1. Jeg forsøker alle tips jeg... Det er stort sett ikonene nede ved klokka, og websider som er kornete, ikonene på skrivebordet ser bra ut.Hmmmm. Kanskje Antialiasing er avskrudd? Forsøk å sette den til "Application-controlled" i NVIDIA-oppsettet. 2. Kjører Norman AV, som jeg synes er mer enn bra nok. Fikk denne med bredbåndet mitt.Kjempebra Å bytte fra IE føler jeg ikke er gunstig (ennå), da de fleste dessverre fortsatt lager websider beregnet på IE, og ingen andre browsere. Dermed blir gode webbrowsere som Firefox og Opera litt håpløse å jobbe med. Og problemet i IE løser seg jo ikke ved å skifte webbrowser. Dette kan bli en diskusjon som egentlig ikke hører hjemme i dette forumet. Personlig mener jeg at Firefox for lengst er blitt god nok til å erstatte IE. Opera har jeg ikke erfaring med. Når det gjelder ditt problem med skifting av default hjemmeside, ville jeg forsøkt google 3. Windows er ferdig lastet.Merkelig. Tipper den forsøker å starte noe som tar veldig lang tid. Det er så flott med windows at man aldri vet hva den egentlig driver med i bakgrunnen Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Når det gjelder problemet med grisete fonter i Internet Explorer, kan kanskje følgende hjelpe: 1. start opp Dell QuickSet 2. Gå til "Display Settings" 3. Skru av "Internet Explorer Scaling". Hvis din "QuickSet" ikke inneholder "Display Settings", kan du hente ned siste versjon her: Dell QuickSet Endret 9. juni 2006 av DrPhlux Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Nå ser jeg også at Dell har sluppet nye drivere til skjermkortet på denne maskinen: nVidia GeForce Go 7900 GTX Versjonsdato: 06/06/2006 Da jeg fikk maskinen min, måtte jeg forresten endre endel på defaultinstillingene under "NVIDIA Control Panel" under "Control Panel": 1. Gå til category "Display" 2. Gå til "Adjust Desktop Color Settings" 3. Lek litt med de forskjellige instillingene. Akkurat nå bruker jeg: Brightness: 50% Digital Vibrance: 11% Contrast: 39% Image sharpening: 0% Gamma: 8% Det er sikkert mulig å få den ennå bedre. Post dine egne instillinger her hvis du mener du har funnet den perfekte balansen. Endret 9. juni 2006 av DrPhlux Lenke til kommentar
andrstov Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Har hatt diverse problemer med maskinen som er blitt løst fra forskjellig hold. Nyeste er at nå har MediaDirect sluttet å fungere . Har prøvd mye rart for å fikse dette, alt fra å reboote maskinen til den dagen jeg sist brukte MediaDirect til å snakke med Support i england. Tror ikke noen har de samme problemene men tipset mitt er å ringe 815 35 043. Det er et norskt nr som setter deg over til support i England. Du betaler kun norsk takst. Da xps 1710 er et "high end" produkt til dell så er det for tiden 24 timers support :!: på maskina. Snakket 30 min med noen i går natt kl 0400 for å prøve å fikse problemet. De er veldig hjelpsomme. Er glad jeg har en ny pc. Lenke til kommentar
SolidBluR Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Polarcow, dpi-settingen skal fikse problemene med pixlete ikoner i nedre hjørne. Iallefall for meg. Grunnen er vel at 125dpi presser ikonene til å frenmstå som større enn de er, og iom at de trolig ikke er vektorgrafikk, så scaler de ikke akkurat bra. Mine ikoner er flotte nå, det eneste problemet mange har er at de blir for små. Men det kan jeg fint leve med, jeg liker den ekstreme oppløsningen Endret 9. juni 2006 av SolidBluR Lenke til kommentar
PolarCow Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Tok en re-installasjon av hele maskina, da den er ny er det jo lite jeg har lagt inn, og så slipper jeg alle snikprogrammene fra Dell. Etter reinstallasjon og innleggelse av drivere som fulgte med ser ikonene bedre ut. (Slik de skal være). Maskina henger ikke etter oppstart og ferdig lasting av programvare (kan være grunnet overnevnte avsnitt). Men hjemmesiden lar seg fortsatt ikke endre på. I regedit får jeg bare beskjed om at jeg ikke får lagret over keyen Start Page (Can't edit Start Page: Error writing the value's new content). Default_Page_Url får jeg endret, men når jeg kjører endringen for å resette til Default IE settings (og resette hjemmesiden) får jeg nok en feilmelding, og registeret stiller seg tilbake til det det var. Ringer Dell i morgen tror jeg... Har ikke gjort noen endringer, så dette er oppsettet fra Dell-cden... Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 (endret) Bestilte selv en slik maskin for 3-4 dager siden, og venter for tiden på papirer fra GE-MOney Bank i posten. Så lenge jeg har maskinen før 12. juli (aller helst før 5.) så er jeg fornøyd siden jeg ikke er hjemme før det uansett. Selv gikk jeg for en maskin med 1GB Ram, 100 GB harddisk, type rask (7200 rpm), 256MB skjermkortet (GS), dvd brenner, 2 GHz cpu, WinXP Pro og 4 års garanti. I tillegg la jeg på stående dockingstasjon, ekstra batteri og fancy fargeinnlegg til baksiden av skjermen Gleder meg stort til denne da jeg for tiden ikke har annen pc enn en gammel dell med 64MB skjermkort, ikke-fungerende batteri og 20 GB disk som stort sett kun holder til litt musikk og film. Gav bort begge de stasjonære pcene mine til lillebrødre før jeg dro inn i army'n, siden jeg ikke hadde så mye bruk for de lengre Virker maskinen robust? Noen som har hatt noen uhell med å miste den i gulvet/el? Skal ha den med på flytur i sommer, men tar den nok som håndbagasje uansett. Noen som har bestilt med docking? er litt spent på den også edit: prisen kom på ca 24000 hvis noen lurte (bestilt online uten noen form for tilbud) Endret 10. juni 2006 av Melfacion Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Ser litt på dell sine sider bare for gøy akkurat nå. Der står det: "Den unike XPS M1710-utformingen med børstet LCD-skjerm av rødmetall..." Hvis jeg ville bestillt denne med sort på toppen, hva skulle jeg gjort da? Har sett mange bilder av denne PC'n i sort men kan ikke se noen steder det går ann og konfigurere dette... Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Rød var en spesial modell bare i salg i USA. Du får enten SORT eller med sånt klart innlegg for egne bilder. Slik var det ihvertfall da den var ny. AKIRA Lenke til kommentar
PolarCow Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Du får enten SORT eller med sånt klart innlegg for egne bilder. 6295323[/snapback] Du får den som svart uansett, det klare innlegget kommer i tillegg. Blir du lei det, kan du ta av hele holderen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Du får enten SORT eller med sånt klart innlegg for egne bilder. 6295323[/snapback] Du får den som svart uansett, det klare innlegget kommer i tillegg. Blir du lei det, kan du ta av hele holderen. 6295902[/snapback] Det var da virkelig en smart og grei løsning. Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Nå har jeg flashet bios og overklokket akkurat som i guiden, Jon Men jeg begynte å lure underveis: Er det ikke bare å sette nye frekvenser i nvidiapanelet og save der? Hvorfor gjøre alt det andre (flashing osv)? Bare for å ha det som default? 6266638[/snapback] Det lar seg nok ikke gjøre. Klokkehastighetene er låst i biosen. Den eneste måten å sette de høyere på er derfor å endre biosen. Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Testet noen nye klokkehastigheter i dag. 9660 i 3dMark05 med 644/737. Hadde håpet å krysse 10k merket men antar at det er vanskelig all den tid jeg kun har 1gb ram. Vriket stabilt, men jeg stresstestet ikke. For den lille ytelsesforskjellen fra 564/737 (9350 i 3dMark05) er det ikke verdt det. Dere som har 2gb ram kan dog forsøke. Artig om noen hadde klart å bryte grensen Lenke til kommentar
sjurs Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Heisann! Har etpar ting jeg lurer på. Alt er relatert til xps m1710, men toucher innom andre emner som kanskje diskuteres i andre tråder. Håper likevel det er greit jeg poster alt her siden alt er relatert til m1710. Som dere ser er jeg ny på forumet, og dessuten er jeg i dette forumets sammenheng grønn på data (når det gjelder overklokking etc, selvom jeg bruker data mye og til og med i sin tid har byttet både skjermkort og RAM på en stasjonær pc selv.. ) Utgangspunkt: Jeg trenger en ny bærbar maskin da min gamle har tatt kvelden. Har som dere skjønner kommet over m1710 og synes den ser griselekker ut, samt at den selvfølgelig har rå spesifikasjoner. Og dertil kommer selvfølgelig prisen. Men jeg hadde i utgangspunktet tenkt ( i hvert fall før den gamle bærbare kræsja) å vente med å kjøpe ny maskin til Windows Vista var kommet. Nå er jo det en stund til og jeg har lyst på maskin nå! Trenger å spille utover sensommeren/høsten. Derfor lurer jeg på etpar ting om m1710/Vista. Er det "vits" i å vente på Vista? Hvorfor/hvorfor ikke? Står jo at m1710 er Vista-kompatibel. Men hvordan er det å skifte OS fra xp til vista for en som ikke er helt komfortabel med å skulle begi seg ut på ukjent data-terreng? Har flere kompiser som har formatert gamle hardisker/lagt inn samme OS på nytt, og jeg synes at det alltid går rakt åt skogen - det dukker alltid opp problemer. For må man/bør man slette absolutt alt som ligger på dataen når man skifter OS? Photoshop, Dc+, andre programmer, bilder, musikk, filmer? Sikkert dumme spm for durkendrevne datafolk, men hva med skjermkortdrivere, dvd-drivere etc? Må dette legges inn på nytt eller ligger dette inne i Vista? Og så kom jeg over en maskin fra netshop via nettavisen (trykk på ikonet nederst til høyre for å få leselig skrift) Netshops maskin Den har slett ikke så verst spesifikasjoner i forhold til m1710, og koster bare 16.000 kontra den m1710 jeg har konfiguert på dells sider til ca 23.500 Dells maskin Så spm er da om det er verdt å legge 7.500 kroner i mellomlegg? Ser skjermkortet er litt bedre på dell, samt selve skjermen - men 7.500? Tilslutt - hvordan er erfaringene deres med xps m1710 nå som dere har brukt den en stund? Håper dere/noen gidder å gi meg noen svar! Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå