Gå til innhold

Vi venter fortsatt på quad-SLI

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Arokh:

Jeg antar at du mener GPU og ikke CPU? Ser du lister opp dualcore CPU'er. Jeg snakket om GPU.

Macfan:

Men vil 4 kort på 20W yte bedre enn ett kort på 80W? Har vi noen tenkte eksempler hvor det kunne være mulig?

Hvilke kort kunne vi hatt et tankeeksperiment med?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Arokh:

Jeg antar at du mener GPU og ikke CPU? Ser du lister opp dualcore CPU'er. Jeg snakket om GPU.

Macfan:

Men vil 4 kort på 20W yte bedre enn ett kort på 80W? Har vi noen tenkte eksempler hvor det kunne være mulig?

Hvilke kort kunne vi hatt et tankeeksperiment med?

5980172[/snapback]

Ja, lurte på det samme selv, og om det er tilfellet, hvorfor lager man ikke bare et "quad-core"-kort?

AtW

Lenke til kommentar

ATW:

Det er gjort forsøk på dual-GPU kort, men da kan man kanskje komme bedre ut med SLI*2, siden det blir litt av det samme men at det var nevnt begrensninger i forhold til bruken av minnet og størrelsen på kortet.

Men Dualcore GPU kort husker jeg ikke om er nevnt i noen faser hos leverandørene, men det burde være et potensiale der på lik linje med dualcore CPU. Et Dualcore GPU 7900GT kort med 512-1024MB GDDR4 og 40% lavere strømbruk enn 7800GTX*2SLI?

Spørsmålet er hvilken arkitektur man hadde klart å utnytte best, operert mest sømløst og gitt best utbytte ift. pris, strømbruk, ytelse osv. 2*SLI eller en dualcore løsning.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hvis man skal ha et sånn oppsett så må man være spesielt interessert.

Og en annen tinget at han må ha en stor lommebok for og klare og finansiere noe sånt.

Men tjener man rundt 600 000,- brutto, så skal vel det ikke være noe problem 

For en vanlig bruker så er dette overkill, men på en 30” W-screen så er dette kanskje vært et for der er jo oppløsningen 2560x1600 som da er ganske stort.

Dell satser jo på denne typen på grunn av Renegade – serien som da skal beskytte tittelen og som da er den ultimate for en 30”

Men, du får jo noe frekkere hvis du bygger selv da. :roll:

Endret av Åsmund@ATi
Lenke til kommentar

Jeg synes dette blir for mye fokus på fillrate og grafikk, kan vi ikke heller snakke om scene interaction, gameplay og geometri-detaljer i spill? Har dere glemt applausen når de viste fram fysikk egenskapene til Half Life 2

Hvis nVidias fysikkløsning blir noe av brukes 'overskuddkraft' til fysikkberegning. Kanskje ikke QuadSLI blir så dumt allikevel..

5978001[/snapback]

Jeg vil heller at en PPU som Ageia PhysX tar av enn en liksom-løsning med GPU. En dedikert PPU som er laget for slikt og har sin egen PCI/PCIe plass med kjøleløsning og båndbredde enn noe som må sloss om plassen på de allerede store not GPU'ene.

Walls and surroundings should be fully destructible within games - ever been driving a tank in a game like Call of Duty: United Offensive and been stopped by a shrub? Or why is it you can't blow a hole in a wall and kill your opponent behind that wall? The reason for many of these anomalies? The lack of horsepower under the CPU hood to fulfill those desires. Ageia's PPU is an important step in the right direction as it can take the current limit of 30-40 bodies of today's high-end CPUs to a maximum of 40,000. One can truly see, when looking at those kind of numbers, just why a PPU is the right thing for gaming and should be a technology we all keep an eye on.

http://www.gdhardware.com/interviews/agiea/001.htm

http://www.ageia.com/

http://physx.ageia.com/footage.html

Sjekk ut Cellfaktor

litt nede for øyeblikket

Her er en rask link til CellFaktor filmen

http://www.gamershell.com/download_13166.shtml

(jeg fikk 444KB/s derfra)

Endret av Gambler FEX online
Lenke til kommentar

Gambler:

Helt enig i det du sier. Samt at man burde kunne se spor etter en stridsvogn i terrenget, striper i luften etter noen av flyene, sporlys fra ildgivning et annet sted. Men mye her som kan forandre spill og gjøre de ennå mer realistiske.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
NVidia-råtass ikke for folk flest

Selges kun ferdig montert Med en veiledende utsalgspris separat på rundt 15 000 kr,  (kopi)

http://www.itavisen.no/php/art.php?id=300650

5979397[/snapback]

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320245 Lurer på hvordan man monterer den oppgraderingspakken der da... Kanskje komplett må gjøre det for deg eller noe.

EDIT: Så ikkje at Seinfeldt posta først.

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar

dette minner meg egentlig bare mer og mer om de tidligere voodoo kortene.

blir feil å bare kaste inn flere og flere grafikkort for å øke ytelsen syns jeg. om man skal benytte flere skjermer er det jo noe helt annet selvfølgelig, men for bedre ytelse burde de heller lage bedre kort, ikke kaste sammen mange av de.

har dog ikke noe imot sli, ikke i det heletatt. er ikke umulig at jeg kjøper et kort til senere selv for å øke ytelsen litt i høyere oppløsninger.

men frykten om at vi om en 2-3 år sitter med 4-8 grafikkort i maskinen for å spille ett spill på full grafikk osv... hmm, ja, dere kjønner sikkert hva jeg mener. :p

Lenke til kommentar

Skjønner de som vil ha en SGI erstaning i PC form som bruker 50.000 på en PC. Og de som har altfor mye penger å bruke på spillpc, da kunne kanskje jeg tenke meg å eksperimentere litt også, men det hadde ikke blitt en brukspc, kun når jeg skulle spille kraftigere spill.

Så egentlig når man ser det i perspektiv med alle andre produkter i samfunnet så er det kanskje på tide man fikk noe saftig som virkelig skiller klinten fra hveten her også. De som bruker flere hundre tusen på stereoanlegg kan nå bruke 50.000++ på en spillpc.

Jeg derimot kommer til å kjøpe "good bang for smaller bucks" og lete etter spesielle komponenter til god pris.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...