Gå til innhold

Vi venter fortsatt på quad-SLI

Anbefalte innlegg

Hvis nVidias fysikkløsning blir noe av brukes 'overskuddkraft' til fysikkberegning. Kanskje ikke QuadSLI blir så dumt allikevel..

Pris/ytelse derimot blir som å få svartepetter og katta i sekken samtidig, men det er alltid noe som syntes det er verdt det og de bør ha muligheten til å kjøpe. Det er i alle fall ingen som kan si det ikke hadde vært kult å ha en sånn stående hjemme ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synest at Quad-SLI blir unødvendig. nVidia bør heller satse på å lage bedre grafikkbrikker.

5978155[/snapback]

tror dem gjør det mest for pc-effekten sin skyld. skaper jo overskrifter.

kommer aldri til å kjøpe fire grafikkbrikker for å sette i pc'n, bruker heller penga andre steder da.

Lenke til kommentar
Jeg synest at Quad-SLI blir unødvendig. nVidia bør heller satse på å lage bedre grafikkbrikker.

5978155[/snapback]

tror dem gjør det mest for pc-effekten sin skyld. skaper jo overskrifter.

kommer aldri til å kjøpe fire grafikkbrikker for å sette i pc'n, bruker heller penga andre steder da.

5978168[/snapback]

Ja selfølgelig.
Lenke til kommentar

Er det i det hele tatt noen bekreftede rapporter på at Quad SLI faktisk fungerer? Hørte noen rykter om at alle offisielle presentasjoner av dette bare var tull.

Tafset på noen Quad-SLI-maskiner både på CeBit og CES, men har ikke sett noen vise virkelige benchmarks av dette.

Endret av DesertGlow
Lenke til kommentar

ITavisen har også sett på saken -=LINK=-

NVidia har derfor sendt ut beskjed til alle sine forhandlere om at de ikke ønsker at NVidia Quad SLI skal selges løst, men kun som en del av ferdig monterte PC-systemer. Årsaken er at hovedkortet må spesialtilpasses, noe som NVidia mener er for komplisert for den gjennomsnittlige PC-bygger.

Jeg syntes det lukter selvmotsigelse her, den 'gjennomsnittlige PC-bygger' kjøper neppe QuadSLI.. ;)

Lenke til kommentar

Jeg synes hele tanken på å ha 2 skjermkort i samme PC er dumt jeg. Det tar masse plass i kabinettet, lager mer varme og mer støy. Bedre å kjøpe ett vanlig 7900GTX nå, selge det om noen måneder, og så kjøpe nytt kort med bedre ytelse da. Er jo også vanskeligere å selge to skjermkort enn ett...

Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor folk spør om vi trenger så rå ytelse i dag! Det er jo bare å sette opp oppløsninga og mer antialiasing det :roll:

Lenke til kommentar

Det jeg synes blir helt feil med dette er at man forsøker å stappe 4 skjermkort i en PC og oppnår kanskje veldig lite ift. til sløsingen og problemer man skaper. Blir litt som å forsøke å få på seg konfirmasjonsdressen på reunion party 20 år og 30kg senere. Det virker som en lite smart fremgangsmåte for å få mer kraft, men det er klart at morro ikke trenger å være så veldig smart ;).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det fins jo også de som bruker PC'er til andre ting enn spilling. Kan tenke meg at 4stk Quadro FX i SLI vil rive ganske bra i CAD og diverse 3D program. Greit at man kan oppnå slik kraft i en vanlig PC i stedet for å kjøpe inn en SGI maskin til flerfoldige hundre tusen.

Lenke til kommentar

5978155[/snapback]

Det du glemmer er at det det kanskje er bedre å ha 4 GPUer i stede for 1 selv på lik ytelse. Det er grunnet at Watt/ ytelse er nesten en logaritmisk grafe. Så hvis du vil ha en stille maskin som yter svært bra så ville det ikke vært så dumt å ha 4 kort som yter bra, og ikke 1 som spytter ut mer watt enn de 4 andre til sammen. Pris messig så kan det også tenkes at det kan brukes kort med mye høyere yealds (staving?) enn top end kortene derfor så kan prisene presses kraftig nedover. Men det spørs om det er økonomisk siden dette vil ta mye mer waffer plass. En annen ting er at det som er viktig for å ha en stille maskin er ikke watt men watt/cm^2.

Samt at det kan være greit å ha 4 høyhastighet PCIe plasser for å ha shd kort. Kan jo tenkes at du kan kjøre RAID på 2 PCIe plasser og SLI på de to andre.

Er har vist kommet litt langt vek fra der jeg begynte, får slutte nå.

Lenke til kommentar

Arokh:

Det forstår jeg jo, og sier seg selv, men er det de rette kortene man får for dette da? Dette rettes mot spillere med spiller kort, virker ikke som dette er ment for å være en SGI erstatter med kort og system spesielt egnet til de oppgavene.

Macfan:

Yields. (EVE-Online miner ;) ). Men strengt tatt hvis man vil senke strømrbuken så setter man da ikke 4 kort i maskinen?

Hadde du sagt Quadcore-GPU skulle jeg tildels være enig med deg :).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Arokh:

Det forstår jeg jo, og sier seg selv, men er det de rette kortene man får for dette da? Dette rettes mot spillere med spiller kort, virker ikke som dette er ment for å være en SGI erstatter med kort og system spesielt egnet til de oppgavene.

Ikke sikker på hva du mener her, men Quadro FX har et marked, og dette markedet kan garantert dra nytte av Quad SLI.

Tror nok SLI i alle former er kommet for å bli, som andre nevner her kan man jo gjøre andre ting (fysikk kalkulering f.eks) med den ekstra kraften også. Hadde man sett bort fra prisen så hadde vel absolutt alle tatt det i bruk.

Lenke til kommentar

arokh:

Ok, hvis Quadro FX er et kort som er godt egnet for oppgaven du nevner og også fungerer godt i SLI så forstår jeg at dette kan være meget interresant for 3D/CAD utviklere.

Og jeg er enig med deg at Quad SLI da faktisk har et bra marked på akkurat dette området ;). Men til spill, nei... gi meg heller dual-core++ GPU.

Jeg hadde ikke kjørt 4 skjermkort i min maskin for å spille, om jeg så fikk de gratis. Jeg hadde testet det for morroskyld, så tatt ut 2-3 og solgt de. Dette fordi jeg bruker min PC til alt og den er ikke montert i en arkadespill automat.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Arokh:

Macfan:

Yields. (EVE-Online miner ;) ). Men strengt tatt hvis man vil senke strømrbuken så setter man da ikke 4 kort i maskinen?

Hadde du sagt Quadcore-GPU skulle jeg tildels være enig med deg :).

5978622[/snapback]

Eks så var watten på 6800 Ultra på 100W +

Du kunne da ha hatt 4 kort på 20watt noe som finnes. quadcore er sef en bedre løsning men det er snakk om et 4 x PCIe high speed (8/16/32)

Lenke til kommentar
Og jeg er enig med deg at Quad SLI da faktisk har et bra marked på akkurat dette området ;). Men til spill, nei... gi meg heller dual-core++ GPU.

X2 3800+ (2x 2GHz): 2364,-

3800+ (1x 2.4GHz) 2390,-

Må si meg uenig med tanke på at det så og si er ingen spill som drar noe nevne-verdig nytte av dualcore i dag, samt det er ingen garanti for at dette vil endre seg i framtiden.

En single core til samme pris vil i de aller fleste tilfeller gi mer ytelse (og bruke mindre strøm) for pengene. Og da snakker vi selvsagt om spill. Vil man øke ytelsen i spill drastisk

så er nok SLI det beste alternativet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...