Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rust på kanaler

Terran

Anbefalte innlegg

For en uke siden kjøpte jeg meg en Golf3 1.8lGL 94mod.

I går opdaget jeg lakken på kanalene var vablete med rust under, det er rust på bunn av hver hjulbue og jeg lurer da på om det vil lønne seg å lakkere med greit resultat, eller om det er mulig å bytte kanalene kansje? :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er snakk om overflaterust eller mindre gravrust, bør det vel gå an å slipe grundig og lakkere, med forbehold om at plata ikke har blitt for tynn og svekket av rustangrepet.

Hvis plåta er hardt angrepet av gravrust, og hvis det er hull, må det tas stilling til om deler av eller hele kanalen bør byttes.

Lenke til kommentar

Noe jeg hadde tenkt på var å fjærne rust på kanalene, grunne++ og utenpå kanalene montere skjørt. Jeg regner med at de dekker en del av kjørtene.

Og da vil det heller ikke ha noe å si hvordan de orginale kanalene ser ut...

Noen med noen forslag?

Lenke til kommentar

Om lakken er hel, med rust under......huffe....kan komme innenfra....men det beste(tror jeg) villa være og først få sjekka kanalene for rust innvendig. Dvs, ingen vits og bruke penger på lakk om det er innenfa det kommer.

Er dem ok innvendig, så Bør du få sannblåst dær det er rust, og lakkert opp på nytt.

(event med steinsprang beskyttelse).

TA mitt råd og la et verksted gjøre dette, om du ikke har kunskapen og fasilitetene selv.

For og bevare bilen og dens værdi, er det greit og få sånt orntli gjort.

Lakkpest heter det vel foresten :dribble:

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...