Gå til innhold

AM2-hovedkort fra MSI

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nforce570 sier du, når kommer så Nforce590? Vil de bli utsatt akkurat lenge nok til at folk har investert i 570, og kan irritere seg grønne over at de ikke lenger har det beste?

http://www.theinquirer.net/?article=30222

5979874[/snapback]

Tror du bør vente litt, nVidia Tritium vil bli hot... ;)

According to a tier 1 Taiwanese motherboard manufacturer, nForce 590 SLi not only has Dual x16 PCI-E as its selling point, the internal design used higher standard than AMD’s normal spec. The chipset can overclock massively without increase voltage. Also, nVidia mentioned “Tritium” platform concept: when “Tritium” MCP chipset used in with a “Tritium” GPU, north bridge, south bridge and PCI-E’s operating clock will be 1.3 times higher, or more, than normal spec, this will provide higher data transfer rate. Currently, we know only nForce 590 SLi can be certified for Tritium MCP, GPU spec has yet to be released. On a side note, a famous overclocking memory manufacturer told us, that nVidia also suggested Tritium DIMM concept: if memory manufacturer passed the Tritium and compatibility test, then the overclocking performance as well as the compatibility is guarantied when used on Tritium platform.”

Mer her:

http://www.hol.dk/nyheder.asp?nID=8972

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Wow, det har jeg ikke hørt før. Høres ut som 590 SLI er tingen for en hardbarka entusiast, eller en som bare vil ha det beste som er uten at han trenger det, som meg :dribble:

Tipper en av de 4 andre kortene MSI skulle slippe i midten av mai er et K9N 590 SLI Diamond. Dette blir spennende.

Lenke til kommentar
Wow, det har jeg ikke hørt før. Høres ut som 590 SLI er tingen for en hardbarka entusiast, eller en som bare vil ha det beste som er uten at han trenger det, som meg :dribble:

Tipper en av de 4 andre kortene MSI skulle slippe i midten av mai er et K9N 590 SLI Diamond. Dette blir spennende.

5980454[/snapback]

Mener å ha lest på nettet at 590 SLI er på gata den 06.06 d.å

Lenke til kommentar
Hvorfor er den 3. pci-porten oransje ?

5977431[/snapback]

MSI har dette på flere av hovedkortene sine for å markere at denne porten kan levere sterkere strøm til kort som har utbytte av dette, f. eks. Audiotrak Prodigy 7.1 LT med innebygd "hodetelefonforsterker". :)

EDIT: Pent kort forresten. :)

5977577[/snapback]

På min står det at det er en "kommunikasjonsport" der man skal sette msi sine trådløse nettverkskort

5978181[/snapback]

Det stemmer. Jeg mente å ha lest at den kunne levere ekstra sterk strøm, men ser nå på MSI sine sider at den er "kommunikasjonsport" ja - beklager. :)

Lenke til kommentar
Det stemmer. Jeg mente å ha lest at den kunne levere ekstra sterk strøm, men ser nå på MSI sine sider at den er "kommunikasjonsport" ja - beklager. :)

5996923[/snapback]

Ikke det beste stedet å sette en 'kommunikasjonport'. Skjermkort osv tar mye plass og det er som regel fint å ha en ledig PCI port langt unna for å få plass til alt sammen. Kan denne porten brukes til noe fornuftig eller er det serviceport?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...