lokeland Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 (endret) Chipsetblokka mi, av Asetek, er en lekkasjemaskin og jeg tenkte jeg skulle bruke sjansen til å kanskje prøve å lage en vannblokk. Så, hvor får jeg mål for mitt Abit AV8 (S939)-hovedkort, hvor får jeg tak i materialer (har prøvd blikkenslager uten hell) og hvordan får jeg lagd blokka uten no særlig med ressurser? Jeg har en kobberkjøler som satt på grafikkortet mitt før, med noen millimeters finner. Selveste kobberplata er vel litt over en halv centimeter tykk. Tenkte jeg skulle slipe ned kobberfinnene rundt en firkant. Men sliter litt med hvordan jeg gjør det med plexien. Jeg har forresten 2 stk. 3/8" hurtigkoplingsnipler som skal brukes, men vet ikke hva det tilsvarer i millimeter når jeg skal gjenge (må vel kjøpe på clas ohlson). Så jeg håper på tips og råd, for dette blir nok en utfordring for min del. Derfor jeg begynner med en enkel chipsetblokk. Glemte noe: Hva burde jeg bruke for å rense opp UVtilsetningsslam som legger seg i kjøleblokkene (skal demontere de å rense de også) og i pumpa (pumpa ligger i vanntanken) og; hvordan lager jeg en effektiv vanntømmingsfunksjon? Som jeg nettopp leste i en annen tråd, tenkte jeg på det å blåse det ut. Så jeg tenkte jeg kunne dra slangen fra pumpa, ut, bak kabinettet og lage en mekanisme som gjør at jeg kan koble av den ene slangen og blåse ut vannet, slik at det havner i en balje jeg setter under. Tenkte forresten å lage en klappsammen blaje som jeg kan ha med meg på LAN. Og helt til slutt, hvordan kan jeg lage min egen lufttømmefunksjon. Tenkte på en eller annen funksjon i topp. Men vet ikke helt hvordan jeg kan gjøre dette. Håper dette ikke ble for mange spørsmål på en gang. Endret 24. april 2006 av Glisevask Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå