Svulst Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Hei! Jeg mener å huske at man kunne dobble kapasiteten til minnebrikken til k750i ved å formatere den. Men finner ikke noen artikler om det.. mener å huske at den stod i it-avisen.... :S har søt uten hell.. noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Hei, Kortversjon: Dette fungerer ikke. For den lange forklaringen, siterer jeg min egen post på forum.unlock.no om samme sak: -- Enhver windows-formatert disk har noe som heter FAT, File Allocatio Table. Denne tabellen forteller Windows hvordan filer skal skrives til disken og hvor stort volumet er. Av ukjent grunn tror Windows sin Disk Manager at den kan formattere 512-brikken til 1024 MB. Den skriver dermed en FAT som tilsier dette. Den faktiske størrelsen er dog kun 512 MB, så når man begynner å skrive til disken og kommer over 512 MB så forteller FAT til systemet at den skal starte på nytt, og skrive den 513. megabyten der den 1. megabyten står. Dette vil ikke brukeren se fordi FAT gir inntrykk av at alle filer eksisterer og har den størrelsen de er definert til å ha. FAT lurer med andre ord både seg selv og brukeren. I praksis vil det se ut som at man får 7-0-900 MB inn på brikken, men når man prøver å bruke filene i etterkant vil de ikke fungere. En MP3-fil vil for eksempel stoppe opp midt i avspillingen. For å få et feilformatert kort tilbake til normal tilstand, formaterer man det på nytt via telefonen. Gå til Meny --> Filbehandling og trykk på høyre menytast. Velg så Form. Ekst. Minne. -snubbel Lenke til kommentar
Svulst Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 ok.. Da takker jeg for utdypende svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå