Jacob b Smørdal Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Jeg har en HP laptop pavillion ze4400 og nå har jeg sannsynlighvis gjort den ene tingen man ikke skal gjöre. jeg har nemlig flashet feil bios versjon og nå er den död. Bare svart skjerm, ikke tegn til liv. Vil ikke lese cd rom, eller respondere på tastaturkomandoer. Maskinen går jo forsåvidt, men det er ingenting som skjer. har prövd en system recovery disk fra hp men det skjer ingenting. Hva kan jeg gjöre, er det håp ? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Baserer meg på at du har "flashet med feil BIOS". Hvis din laptop ikke har en basisbios som du kan aktivere slik at du kan flashe riktig må du nok levere den inn til et verksted for å få fikset BIOSen. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Det er nok lite du får gjort selv. Siden du har flashet med feil bios går det nok ikke på noen garanti heller. Lenke til kommentar
Jacob b Smørdal Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 det var det jeg fölte på meg. er det verdet spör jeg meg selv da når jeg kjöpte den for 2500 . kan vel fort bli dyrt. vet ikke om jeg har en basis bios. hva er det ? tusen takk for respons forresten! Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Bios inneholder alle settings og den styrer oppstarten på pcen. Er innholdet på den chipen borte/helt feil programvare på, har ikke pcen noe som helst mulighet til å kunne starte og styre det den skal. Så enten må du få en ny bios brikke til din pc om du er heldig og har en som ikke er fastloddet. Eller du kan høre med HP hva de skal ha for å hjelpe deg. Lenke til kommentar
berxter Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 les HPs manual: http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c00246219.pdf side 90 inneholder en tvangskjøring av ny BIOS. Lykke til Bernt K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå