Gå til innhold

Hvordan kompilere?

Anbefalte innlegg

Har lastet ned et open source program..

Dette står på siden:

"As promised the complete Unprotect 9.0/10.0 source code is available for download. Check out our download area. Please read the enclosed license regulations before using the source code. You'll need MS Visual C++ 6.0 Professional or newer to compile the source code."

Er jeg nødt til å bruke MS Visual C++ 6.0 Professional eller nyere, eller kan jeg bruke et annet c++ program? Er det bare å trykke på en knapp for å kompilere, eller blir det vanskelig for en som ikke har vært borti slikt før?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går sikkert å bruke en annen kompilator, så sant den blir satt opp riktig. Det spørs hvilke libraries som skal linkes inn, etc. Når det er spesifisert VC++ så betyr det antagelig at det følger med en VC++ prosjekt fil som inneholder alt som trengs, dermed blir det (nesten) bare å trykke på knappen.

Hvis du ikke har brukt kompilator før, så blir det veldig vanskelig.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-01 16:46, skrev Rosa Tanga:

Er jeg nødt til å bruke MS Visual C++ 6.0 Professional eller nyere, eller kan jeg bruke et annet c++ program?

Så vidt jeg husker har Borland en gratis C++ compiler. Sjekk http://www.borland.com

Quote:

Er det bare å trykke på en knapp for å kompilere, eller blir det vanskelig for en som ikke har vært borti slikt før?

Det varierer fra program til program, men de fleste jeg har prøvd (enten det er C++, Java eller C#), har vært "bare å trykke på en knapp".

Eivind.

Lenke til kommentar

takker ja :smile:

Blir vel ikke aktuelt å bruke MS visual c++, er jo sikkert en formue å laste ned det. Finnes det ikke noen gratis programmer da tru..

(borland klikker bare til meg (bluescreen))

*lete lete*

Nei, har ikke vært borti slikt før, så jeg blir vel både gul å grønn før jeg får det til. kommer sikkert tilbake med flere spørsmål etterhvert

[ Denne Melding var redigert av: Rosa Tanga på 2002-10-01 22:37 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...