Gå til innhold

Koble harddisk -> PC via USB...

Anbefalte innlegg

Jeg er litt usikker på hva en slik enhet heter, så jeg må bare spørre...

Enheten gjør det mulig å koble harddisk til PC'en via USB 2.0 port. Hva heter en slik enhet? Finnes det bedre alternativer/enheter hvor man kan koble harddisk til PC? Er ikke FireWire raskeste måte å overføre data fra disk til PC på? Finnes det slike enheter da?

En annen ting... Hvordan vet jeg om jeg har USB 1 eller 2 porter? Jeg har 6 USB porter (4 bak og 2 foran, men de foran vet jeg ikke om de fungerer) samt 2 FireWire porter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

usb-ide konverter heter det..

du kan kjøpe det på carputer.no for 120kr, men der er uten strømforsyning. Link!

usbideb.jpg

eller du kan bestille ifrå Hong Kong på ledshoppe.com for ca. 95kr..

ledshoppe har gratis frakt over hele verden. og der får du med strømforsyning også ;)Link!

PICT0038.JPG

jeg bestilte ifra Hong Kong, og er da meget fornøyd, siden det ikke var så lang ventetid før varen lå i postkassa mi :)

så fikk jeg med en sann arti liten nøkkelring lommelykt :p

samme som de har på biltema til 10kr :p

PICT0447.JPG

mye billig på den ledshoppe siden.. er tenkt å bestille mer der senere ;)

Lenke til kommentar
usb-ide konverter heter det..

du kan kjøpe det på carputer.no for 120kr, men der er uten strømforsyning. Link!

usbideb.jpg

eller du kan bestille ifrå Hong Kong på ledshoppe.com for ca. 95kr..

ledshoppe har gratis frakt over hele verden. og der får du med strømforsyning også ;)Link!

PICT0038.JPG

jeg bestilte ifra Hong Kong, og er da meget fornøyd, siden det ikke var så lang ventetid før varen lå i postkassa mi :)

så fikk jeg med en sann arti liten nøkkelring lommelykt :p

samme som de har på biltema til 10kr :p

PICT0447.JPG

mye billig på den ledshoppe siden.. er tenkt å bestille mer der senere ;)

6475762[/snapback]

Hoho. Knall bra det der med HK. Gikk svinfort å få de greiene derfra da... Utrolig. Også var det himmelsk billig også da... Kanskje ikke toppers kvalitet, meeen men... Hehe.

Takker for tipset!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk den USB greia fra Hong Kong som ble anbefalt ovenfor...

Hvordan er det man installerer driverne i den lille CD'en som følger med? Når jeg putter den inn i DVD-ROM'en, vil den ikke autokjøre... Men jeg ser en hel del mapper og filer når jeg åpner selve CD'en...

Når jeg plugger alt i (strøm og IDE til HDD), får jeg opp "Ny maskinvare funnet", men jeg kan ikke se den "Trygg fjerning av maskinvaren"-ikonet i trayen når det står at "Maskinvaren er klar til bruk" osv...

Hvordan får jeg den til å fungere?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...