PT Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 (endret) Har funnet ut at jeg trenger å få meg en jobb, og skal søke både sommerjobb og fast jobb. Skal jeg da sende to seperate jobbsøknader til samme arbeidsgiver, en felles som beskriver begge søknadene, eller en kun for fast jobb og håpe på at den faste jobben automatisk skaffer meg sommerjobb også? EDIT: Og er det noen vits å sende ved CV/Vitnemål når jeg kun har hatt jobb som avisbud og en liten jobb på Rimi for 3/4 år siden (er 17 nå). Endret 23. april 2006 av PT Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Jeg ville sendt to søknader Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Jeg ville skrevet alt på en søknad. "Søknad på sommerjobb med mulighet for fast ansettelse" Eller så er det greit å snakke med sjefen og si at du gjerne skulle ha jobbet sommerferien og kanskje utover dette. Lenke til kommentar
PT Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 Okei, tror jeg kommer til å sende en søknad. Hvordan er det forresten med sjefer? Er de ofte lett tilgjengelig på arbeidsplassen, eller er det slik som da jeg jobbet på RIMI for tre år siden at han var tilgjengelig annenhver dag mellom klokken ditt og datt? Er det stor sjanse for å treffe på en som har mulighet til å ansette meg, for å si det slik? Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Okei, tror jeg kommer til å sende en søknad. Hvordan er det forresten med sjefer? Er de ofte lett tilgjengelig på arbeidsplassen, eller er det slik som da jeg jobbet på RIMI for tre år siden at han var tilgjengelig annenhver dag mellom klokken ditt og datt? Er det stor sjanse for å treffe på en som har mulighet til å ansette meg, for å si det slik? 6031632[/snapback] Gå innom og spør når han/hun jobber. Siden det bare er sjefen som kan ansette nye folk. Husk å hils ordentlig og ta personen i hånden og bruk øyekontakt. Er så mange som ikke gjøre dette. Du tjener masse på dette Og så er det jo lov å mase litt. Butikker får stort sett mange søknader i måneden. Og det er vanskelig å velge. Men når du viser at du vil ha jobben og at du er positiv så tror jeg du har en sjanse. Men, husk: Snakke med sjefen Lenke til kommentar
PT Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 Ok, takker for tips. Har valgt meg ut noen steder jeg kan ta med meg en søknad til, og stikker nok ut i morgen. Er forresten 17, og blir 18 midt i sommerferien, så hvis noen har tips til hvor jeg kan søke jobb er det bare til å spytte ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå