print Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 "-Prosessor? Er den forran eller bak?!""-Den er inni." "-Inni?! Det sier meg INGEN ting!" Blir så forbanna på hun blondinen... Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Jeg startet som nybegynner med Fedora, og har aldri følt noe behov for å bytte. Innstallering av programmer går som en drøm. Jeg brukte apt-get som pakkebehandler tidligere, men nå bruker jeg yum. De er like enkle å bruke begge to. Her er screenshots av installsjonsprosessen av Fedora. Da kan man prøvekjøre før man skrider til verket. Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 (endret) Dersom du allerede har installert Mandriva, så ser jeg ingen grunn til å installere noen annen distro. Overgangen fra Windows blir ikke enklere om du velger Ubuntu eller Fedora. Jeg kjørte Mandriva i godt over ett år etter jeg byttet. Har nå installert ubuntu, og ser at jeg nok ville slitt litt mer dersom jeg skulle strartet direkte med Ubuntu. Men det vet jeg jo forsåvidt ikke noenting om. Noen gode linker om urpm (Pakkestyrer for Mandriva): Urpm på linuxguiden - Her står det du trenger å vite om urpm. Genial guide Easy Urpmi - En bra side for å legge til nye "nedlastings sider" Ellers så kan du alltids laste ned live cder og teste distroer før du installerer dem på harddisken. Uansett hva du velger, så må du regne med at du må kjøre det en stund for å komme inn i det. Skal du lære deg det skikkelig, så anbefaler jeg deg å kun ha det installert på maskinen, og ikke dual boot med XP. På den måten må du nesten lære deg linux. I starten hadde jeg dual boot med Mandrake (Som det da het) og XP, og endte som oftest opp med å velge XP . inntil jeg fjernet det helt, da /k Endret 27. april 2006 av kakkle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå