Gå til innhold

Asus X850PE, merkelig pipelyd i spill

sjarken

Anbefalte innlegg

Har et Asus X850XT PE grafikkort. Plutselig nå begynner det å komme et pip i pc-høytalern (tror jeg, det kan jo være fra grafikkortet) med korte intervaller under spill. Har cpu temp på 38 grader og 44 grader i kabinettet. 72 grader viser ati-kontrollpanelet.. Noen som har ideer.....??

Endret av sjarken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De er ikke på, lyden kommer fra pc-høytaleren (den lille inni kabinettet, det kan jo være en slags alarm på grafikkortet selvsagt). Den kommer bare under spilling så det må jo være varme-relatert da. Som sagt så er tempen på 72 grader når jeg slår av spillet og sjekker.

Endret av sjarken
Lenke til kommentar

Har nettopp gjort det. Til versjon 0606 for hovedkortet. Er det vanlig at når biosen blir oppdatert forsvinner alt som heter raid-oppsett. Måtte formattere diskene og legge inn alt på nytt etter biosoppdatering. Ser at det allerede er kommet en ny bios. Er ikke sikker på om det er hovedkortet som reagerer. Jeg har 3 st. 120mm vifter og 2 stk. 90 mm. En BigTyphoon på Cpu + en stor vifte på psu. De to 120 mm foran drar luft inn. En 120mm og en 90mm drar ut luft bak, samt en 90mm som drar ut luft på toppen. Likevel viser Asus Probe 45 grader på MB og 36 grader på Cpu på idle load. Jeg hører at vifta på grafikkortet går mer nå enn den har gjort tidligere. Kan det være noe galt med kjøleløsningen på grafikkortet. Bruker grafikkortet å gi fra seg støtvise pipelyder??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...