sjarken Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 (endret) Har et Asus X850XT PE grafikkort. Plutselig nå begynner det å komme et pip i pc-høytalern (tror jeg, det kan jo være fra grafikkortet) med korte intervaller under spill. Har cpu temp på 38 grader og 44 grader i kabinettet. 72 grader viser ati-kontrollpanelet.. Noen som har ideer.....?? Endret 23. april 2006 av sjarken Lenke til kommentar
Matsols Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Skru av høytalerne og sjekk. Lenke til kommentar
sjarken Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 (endret) De er ikke på, lyden kommer fra pc-høytaleren (den lille inni kabinettet, det kan jo være en slags alarm på grafikkortet selvsagt). Den kommer bare under spilling så det må jo være varme-relatert da. Som sagt så er tempen på 72 grader når jeg slår av spillet og sjekker. Endret 23. april 2006 av sjarken Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 (endret) 72 grader er ingenting for et skjemkort. helt normal temp....... er noe annet som piper gitt, sjekk hva cpu warning temp er satt til i bios... se her.... nesten alle sammen har over 80C på skjermkortet under load: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=561595 Endret 23. april 2006 av Henrik2k Lenke til kommentar
sjarken Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 Kunne ikke finne noe ut av det i bios. Det står bare hva tempen er (39 grader).... Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Om det er en temperatur warning-alarm som går kan det jo også skyldes feilmåling o.l. Prøv å oppdater BIOS'en på hovedkortet. Lenke til kommentar
sjarken Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 Har nettopp gjort det. Til versjon 0606 for hovedkortet. Er det vanlig at når biosen blir oppdatert forsvinner alt som heter raid-oppsett. Måtte formattere diskene og legge inn alt på nytt etter biosoppdatering. Ser at det allerede er kommet en ny bios. Er ikke sikker på om det er hovedkortet som reagerer. Jeg har 3 st. 120mm vifter og 2 stk. 90 mm. En BigTyphoon på Cpu + en stor vifte på psu. De to 120 mm foran drar luft inn. En 120mm og en 90mm drar ut luft bak, samt en 90mm som drar ut luft på toppen. Likevel viser Asus Probe 45 grader på MB og 36 grader på Cpu på idle load. Jeg hører at vifta på grafikkortet går mer nå enn den har gjort tidligere. Kan det være noe galt med kjøleløsningen på grafikkortet. Bruker grafikkortet å gi fra seg støtvise pipelyder?? Lenke til kommentar
sjarken Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Er det noe problem eller jæv..... vanskelig å evnt. bytte ut vifta til skjermkortet. Hva kan da være et naturlig kjøp for bedre kjøling?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå