hifiman Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Hei! har nå laget meg en database i phpmyadmin, samt et search.htm fil og en results.php script nå jeg trykker søk så får jeg følgende error: No Record Found, to search again please close this window her er php koden til results.php til fila: <center> <table border="1" cellpadding="5" cellspacing="0" bordercolor="#000000"> <tr> <td width="60"><b>id</b></td> <td width="100"><b>title</b></td> <td width="70"><b>year</b></td> <td width="150"><b>country</b></td> </tr> <tr> <td> <? $dbh=mysql_connect ("localhost", "johnivar", "Password") or die ('I cannot connect to the database because: ' . mysql_error()); mysql_select_db ("johnivar_test"); ?> <? //error message (not found message)begins $XX = "No Record Found, to search again please close this window"; //query details table begins $query = mysql_query("SELECT * FROM details WHERE $metode LIKE '%$search%' LIMIT 0, 50"); while ($row = @mysql_fetch_array($query)) { $variable1=$row["ID"]; $variable2=$row["Year"]; $variable3=$row["Title"]; $variable4=$row["Country"]; //table layout for results print ("<tr>"); print ("<td>$variable1</td>"); print ("<td>$variable2</td>"); print ("<td>$variable3</td>"); print ("<td>$variable4</td>"); print ("</tr>"); } //below this is the function for no record!! if (!$variable1) { print ("$XX"); } //end ?> </table> </center> ser dere noe feil her ? Ps! her er url til sida : http://www.hifiman.i4host.net/search.htm og en screenshot til phpmyadmin tabellen min http://home.no.net/hifiman/php.bmp er veldig usikker på om dette passer under databaser eller php Takk for all hjelp !! Lenke til kommentar
ofredstie Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 (endret) Har du testa spoerringen i MySQL? Proev aa legg inn echo "method: ".$method"<br>"; echo "search: ".$search."<br>"; foer //query details table begins $query = mysql_query("SELECT * FROM details WHERE $metode LIKE '%$search%' LIMIT 0, 50"); saa kan du se om disse stringene i det hele tatt inneholder noe data. Endret 23. april 2006 av ofredstie Lenke til kommentar
hifiman Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 Har nå prøvd det du sa og denne finner alle poster i tabellen, http://hifiman.i4host.net/test.php hvordan skal jeg få dette til funke på results.php fila ?? Lenke til kommentar
ofredstie Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Har nå prøvd det du sa og denne finner alle poster i tabellen, http://hifiman.i4host.net/test.php hvordan skal jeg få dette til funke på results.php fila ?? 5977035[/snapback] Men la du inn echo "method: ".$method"<br>"; echo "search: ".$search."<br>"; i results.php? For ett problem kan jo vaere at det du taster inn i soekefeltet ikke blir sendt over til results.php. Lenke til kommentar
hifiman Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 Har nå prøvd det du sa og denne finner alle poster i tabellen, http://hifiman.i4host.net/test.php hvordan skal jeg få dette til funke på results.php fila ?? 5977035[/snapback] Men la du inn echo "method: ".$method"<br>"; echo "search: ".$search."<br>"; i results.php? For ett problem kan jo vaere at det du taster inn i soekefeltet ikke blir sendt over til results.php. 5977118[/snapback] Kunne du skrevet hele koden til results.php , så jeg får den riktig... takk takk hifiman Lenke til kommentar
ofredstie Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 <center> <table border="1" cellpadding="5" cellspacing="0" bordercolor="#000000"> <tr> <td width="60"><b>id</b></td> <td width="100"><b>title</b></td> <td width="70"><b>year</b></td> <td width="150"><b>country</b></td> </tr> <tr> <td> <? $dbh=mysql_connect ("localhost", "johnivar", "Password") or die ('I cannot connect to the database because: ' . mysql_error()); mysql_select_db ("johnivar_test"); ?> <? //error message (not found message)begins $XX = "No Record Found, to search again please close this window"; //query details table begins $query = mysql_query("SELECT * FROM details WHERE $metode LIKE '%$search%' LIMIT 0, 50"); while ($row = @mysql_fetch_array($query)) { $variable1=$row["ID"]; $variable2=$row["Year"]; $variable3=$row["Title"]; $variable4=$row["Country"]; //table layout for results print ("<tr>"); print ("<td>$variable1</td>"); print ("<td>$variable2</td>"); print ("<td>$variable3</td>"); print ("<td>$variable4</td>"); print ("</tr>"); } //below this is the function for no record!! if (!$variable1) { print ("$XX"); } //end ?> </table> </center> <? echo "method: ".$method"<br>"; echo "search: ".$search."<br>"; ?> Lenke til kommentar
hifiman Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 Fila di ga meg en error: Parse error: parse error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING, expecting ',' or ';' in /home/johnivar/public_html/results.php on line 46 http://www.hifiman.i4host.net/results.php Lenke til kommentar
ofredstie Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 (endret) Fila di ga meg en error: Parse error: parse error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING, expecting ',' or ';' in /home/johnivar/public_html/results.php on line 46 http://www.hifiman.i4host.net/results.php 5977633[/snapback] Saa en liten feil, glemte ett punktum: <? echo "method: ".$method."<br>"; echo "search: ".$search."<br>"; ?> Du kan evnt proeve: <? print("method: $method <br>"); print("search: $search <br>"); ?> Endret 24. april 2006 av ofredstie Lenke til kommentar
hifiman Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 nå funka det , men fortsatt samme gammle error... da er det vel tabellen min som ikke funker ,eller ?? takk hittil for hjelpa... Lenke til kommentar
roac Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 nå funka det , men fortsatt samme gammle error... da er det vel tabellen min som ikke funker ,eller ?? takk hittil for hjelpa... 5977881[/snapback] Fra en som ikke har jobbet med PHP på en stund, hva gjør snabel-a'en før mysql_fetch_array? Og ikke minst, burde man ikke sjekke at spørringen går greit før man begynner å bruke $query? Videre er viser du jo klart at du ikke har en kolonne som heter ID, så sjekker du på resultatet fra denne, og lurer på hvorfor det feiler? Du bør kanskje opprette id-kolonnen først? Lenke til kommentar
hifiman Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 Et lite copy and paste fra phpmyadmin: -- Table structure for table `discography` -- CREATE TABLE `discography` ( `ID` int(2) NOT NULL auto_increment, `Year` varchar(4) NOT NULL default '0000', `Title` varchar(255) NOT NULL default '', `Country` varchar(255) NOT NULL default '', PRIMARY KEY (`ID`) ) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=3 ; -- -- Dumping data for table `discography` -- INSERT INTO `discography` VALUES (1, '1976', 'High Voltage', 'Australia'); INSERT INTO `discography` VALUES (2, '1977', 'T.N.T', 'Australia'); Lenke til kommentar
roac Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 (endret) Pst! Sjekk scope for variablene dine Edit: I php-koden altså Endret 24. april 2006 av roac Lenke til kommentar
hifiman Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 (endret) Pst! Sjekk scope for variablene dine Edit: I php-koden altså 5979498[/snapback] Hva vil det si ? veldig nybegynner jeg gjerne skriv koden som du mener er feil... Endret 24. april 2006 av hifiman Lenke til kommentar
roac Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Pst! Sjekk scope for variablene dine Edit: I php-koden altså 5979498[/snapback] Hva vil det si ? veldig nybegynner jeg gjerne skriv koden som du mener er feil... 5979508[/snapback] PHP er et veldig svakt språk. Det vil si følgende i pseudokode: hvis (sann) så ( var1 = 1; ) print var1 inne i hvis blokken oppretter du en variabel, men scope til denne variabel er da begrenset til hvis-blokken. Når du så tar print var1 etterpå, så er det en ny variabel som heter det samme. Derfor feiler koden din, du oppretter variabelen inne i en blokk, og prøver å bruke den utenfor blokken senere i koden. Det du har støtt på er en av de mange svakhetene ved PHP, som gjør at mange sterkt misliker PHP (og VBScript for den slags skyld). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå