Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var ute og kjøpte redningsvest til hunden idag :)

Gleder meg til og få prøvd den ut med en lang båt tur i helga.

8895233[/snapback]

Det som er mest praktisk med redningsvesten er bærehåndtaket. :wee:

 

Her er et bilde fra tidligere i tråden: *link*

 

:p

8896377[/snapback]

Har akuratt den samme redningsvesten. Tror egentlig ikke hunden min har noe særlig behov for den ettersom han er veldig svømmedyktig og elsker å bade. Men den kan være grei og ha på visst uhellet skulle være ute.

Krabaten min er en border-collie med en liten touch buhund på ca 22 kg.

Tror du den bærestroppen tåler løft med såpass mye tyngde?

Kjøpte large for hunder fra 15 til 30 kg, syns igrunnen det håndtaket var litt tynt...

Lenke til kommentar
Har noen erfaring med hunder og tog? Det blir kanskje togferie her, dermed blir det et tog som jeg tror går i strekk i 25 timer. Vil det gå bra? Noen erfaringer?

8911719[/snapback]

Det største problemet da er vel at hunden må på do etterhvert, hvis det er snakk om så lang tur i strekk. Vet ikke om noen andre her har erfaring på det området?

 

Det kommer også an på hvor flink bikkja er til å sitte lenge stille, om den blir helt vill om den ikke får gå tur, osv.

 

Kan være lurt å ha med et bur, så den har et sted å legge seg.

 

Tror ikke jeg har hatt med bikkja på tog, har bare hatt henne med på bussen. Gikk greit det, spesielt når man har en hund det går an å ta under armen. :)

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor mye en golden retrivervalp veier, sånn ca? Bare lurte med tanke på hvis vi skal kjøpe en og ta den med framme i flyet :)  Har hørt maksvekten der er 8 kg, men jeg kan ikke se for meg at den veier så mye. Lenge siden den forrige var valp... ;)

8893376[/snapback]

Virker lite sannsynlig at den veier så mye, ja. Dachsen min veier 8 kg, og hun er fullvoksen. :p

 

Vil ikke si noe helt sikkert, så fint hvis andre har peiling...

 

Har akuratt den samme redningsvesten. Tror egentlig ikke hunden min har noe særlig behov for den ettersom han er veldig svømmedyktig og elsker å bade. Men den kan være grei og ha på visst uhellet skulle være ute.

Krabaten min er en border-collie med en liten touch buhund på ca 22 kg.

Tror du den bærestroppen tåler løft med såpass mye tyngde?

Kjøpte large for hunder fra 15 til 30 kg, syns igrunnen det håndtaket var litt tynt...

8901169[/snapback]

Den burde jo tåle det. Er vel bare å prøve. ;)

 

Han er en liten hund, jeg tenkte å gå en svært lang tur før toget slik at han får tømt seg og så håpe at han klarer å holde seg. Han har holdt seg en god stund de gangene jeg våkner sent på søndagsmorgen.

8912012[/snapback]

Hender bikkja mi holder seg ganske lenge i ferier og helger når jeg står opp sent. Det går bra det, men blir jo ikke i nærheten av 25 timer. Du burde nok for eksempel ta med noen aviser som dere kan prøve å få han til å tisse på.

 

Det er også en annen grunn til at det er greit med bur, bikkja vil nesten garantert ikke gjøre fra seg på sin egen soveplass.

Lenke til kommentar

Mona veide 8 kg da vi hentet henne, irsk ulvehund. Så jeg vil tippe at en Golden veier litt mindre ved hentig, kanskje 6 kg? Det er jo også mulig å ringe en oppdretter eller kikke rundt på sider og se etter vekstkurver, for å se sånn ca hva som er normalen.

 

Angående togtur, stopper ikke toget noe som helst sted på de 25 timene? Jeg ville heller vurdert pass for hunden, høres mye ut med 25 timer tog, hvertfall om det skal være begge veier.

Lenke til kommentar
Han ser ut som DEN kraftpluggen. Greier han å løpe fort?

 

SERIØST fort, men bare spurting ikke noe distanse! Han er som en rakett når han vil selv.. klarer ca 100 meter på null komma niks før han blir sliten og må ha seg en pust i bakken!

8913549[/snapback]

 

 

Beklager. Oswald ser bare tung ut :p

Kraftplugger ser helt anderledes ut:

 

http://farm2.static.flickr.com/1342/582078...1b2535487_o.jpg

 

Hehe :)

Lenke til kommentar

Idag var søsteren min på tur med hunden i en skog med sti igjennom. Hunden stakk selvfølgelig av, men etterhvert kom hun tilbake. Når de da skulle hjem igjen traff de på noen som hadde sett hunden min rett før hun fant tilbake igjen. Da satt hun midt i bilveien og ville ikke rikke på seg. Nektet plent å flytte seg. De som så det ringte purker siden hun har mistet den lappen hun har rundt halsen med adresse og slikt. Men tilslutt gikk hun av seg selv. Vil hunden min ta selvmord? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...