Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hunden vår greide å rulle seg i noe drit i dag, så hun måtte dusjes. Måtte lokke henne inn på badet, men så stilte hu seg villig opp. Men å bli tørka nekta hun :p

8766651[/snapback]

Må ofte dusje henne når vi har gått tur i sølevær. Hun hater det, men skjønner at hun må, så hun bare står der og ser molefunken ut mens hun lar meg dusje henne.

 

Nå går det forøvrig mye bedre med labben hennes. Hun har ikke vært så slapp i dag, i motsetning til i går. Tydelig at det gjør vondt, hun pep en del i dag morges, men det ble bedre uover dagen. Går ganske bra nå, hun løper opp og ned trapper, og virker ellers ganske sprek.

 

Litt tungvint når vi skal ut, da, ettersom hun må ha plastpose på beinet for å unngå at bandasjen blir våt... :roll:

Og sånn skal den sitte i to uker. :ermm:

Lenke til kommentar

En liten video fra NDCK sitt Mai Treff :)

http://www.youtube.com/watch?v=S8vvGljRtLo

 

Og her er en liten montasje av min menneske-etende kamphund-djevel som leker seg med uskyldige sjeler.. ehem..

http://www.youtube.com/watch?v=61Zu2zcWGL0

I andre nyheter skal vi på utstilling i Drammen i morgen tidlig, Ring 16, klokka 10:00, om noen er intressert så kom bort en tur og hils, men vær obs. du kan bli slikket ned og kost ihjel, min hund er farlig:)

Lenke til kommentar
Noen tips til å få hunden til å slutte å være redd støvsugeren?

8771631[/snapback]

Støvsug hver dag, uten å gi hunden noe spesiell oppmerksomhet når du gjør det. Bare la den befinne seg i samme rom eller naborommet uten å være for pågående med støvsugeren. Det er en type atferd du blir kvitt om du går gradvis frem.

Lenke til kommentar

Jeg har overnattet hos en kamerat, og huset vårt har stått tomt i helga. Jeg har gått på tur med han hver morgen/ettermiddag/kveld de siste dagene, men i dag tidlig lånte jeg nøkkelen til broren min som måtte hente noe. Deretter dro han med den til Drammens-området, og Kaos har ikke vært ute siden 22-23 tiden i går kveld, for jeg kommer ikke inn :(

Lenke til kommentar
Jeg har overnattet hos en kamerat, og huset vårt har stått tomt i helga. Jeg har gått på tur med han hver morgen/ettermiddag/kveld de siste dagene, men i dag tidlig lånte jeg nøkkelen til broren min som måtte hente noe. Deretter dro han med den til Drammens-området, og Kaos har ikke vært ute siden 22-23 tiden i går kveld, for jeg kommer ikke inn  :(

8772236[/snapback]

stakar, er ikke bra at han er så lenge inne..Blir sikkert drit glad når han ser deg :)

Lenke til kommentar

Hehe, det gikk heller dårlig ja, Fikk kvalitet 3, "Too leggy, not right prop. Head an expressions hould be better, Too narrow chest, enough angulation, free movement, straight back"

 

Lockheed er usedvanlig høy for rasen så det kommer ikke som en bombe med "Too leggy, not right prop, narrow chest" kommentaren, han har ikke begynt å vokse ut i bredden før den siste uken, så det blir nok litt bedre over tid, hode kommentaren stiller jeg meg totalt uforstående til, men mulig at dommeren dømte hunden rent ut fra standaren uten å tenke på alder, jaja :)

 

Neste: Mentaltest!

Lenke til kommentar

Hehe, klart det er noe skuffende, men det viktigeste er at hunden din er glad og glad i deg, mentalt stabil og sterk, ustilling har ingenting å si, en hund kan være flott om den ikke er Champ også, det vil bare si at den ikke er helt 100% med det som blir definert som "standaren".

Lenke til kommentar

Utstilling krever en del trening, hvertfall med raser som Rottweiler :) Mye energi og bevegelser i den ringen, hehe.

Snabben: Vil anbefale deg med å vente med å stille ut til hunden er eldre. Det er jo en nokså sent utviklet rase. Her i huset så ikke pelsen ut før...tja, nå i det siste! Og hun ble to år i mars :p En stor og treig kropp.

Lenke til kommentar

Vovven min var på NBK utstillig i Hokksund nettopp.

 

 

Kritikk : White and brindle coat. Good brickshaped skull. Good bone and front. Good spring of walk. Good topline. Good strong arch of neck. Good movement. Needs to go to handling classes. In exelent condition!

 

Kom til finalen, men ikke lenger p.g.a oppførsel han er IKKE vant med og bli utstillt + at det ikke var meg som var med, men en kar som ikke har vært i ringen før han heller (hehe)

 

Skal slikke dommeren og gå dit HAN vil og ikke dit fremmede vil!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...