Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det bare jeg som hate små drittunger som oppfører seg som de aldri har sett en hund før når jeg går tur med han? Nei, det er ikke gøy for noen parter å trampe forran hunden.

8701947[/snapback]

Enig.

Er alt for mange som overhodet ikke vet hvordan man oppfører seg ovenfor en hund. :nei:

De kommer løpende bort og skal klappe, og er det noe bikkja definiivt ikke gidder, så er det å bli klappet av unger som oppfører seg sånn.

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som hate små drittunger som oppfører seg som de aldri har sett en hund før når jeg går tur med han? Nei, det er ikke gøy for noen parter å trampe forran hunden.

8701947[/snapback]

Hvis man setter grenser og gir ungene tips om hvordan de skal oppføre seg så blir dette bare en positiv opplevelse.

Kan de ikke barna oppføre seg så er det bare å få hunden vekk.

Lenke til kommentar

Barn er dessuten altfor naive, hunden bør absolutt få lov til å snuse litt på deg osv. før du klapper den. Unger løper bort og begynner å klappe de med en gang...

EDIT: Barn som i under 9-10 år, ikkje som i 12-13 år.

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar
Da er det opp til dere som eier å opplyse litt om dette på en hyggelig måte, eller trekke hunden unna på en bestemt men høflig måte.

8702428[/snapback]

Jeg sa det på min måte men kjære darkness utaler det enkelt som vanlig ;)

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Bruker normalt å bare gå unna hvis jeg ser noen unger når jeg går tur, jeg tar bare en omvei eller går tur annensteds. Når de oppfører seg slik får til og med jeg lyst til å bite de. Henri har aldri bitt noen men på noen gjester som kommer virkelig nære glefser han (merk: ikke biter) for å skremme de vekk. Han er svært reservert, og trenger god tid å bli kjent med folk.

Lenke til kommentar

Er jo hyggelig at de vil klappe, men Connie vil som regel ikke bli klappet, i hvert fall ikke hvis de kommer brått på uten å være rolige og la henne snuse først. Hun er som oftest mer interessert i å gå tur enn i å bli klappet av fremmede.

Skjønner heller ikke hvor alle har det fra at de absolutt skal klappe hunden oppå hodet. Ikke rart den stakkars bikkja blir forvirret!

Faller meg aldri inn lenger å klappe fremmede hunder oppå hodet, begynner allid under haka/på halsen.

Lenke til kommentar

Heisann folkens. Etter å ha snakket om og planlagt et valpekjøp i lenger tid fikk vi hjem lille Igor i går kveld. Jeg har fulgt denne hundetråden med interesse, men ventet med å poste her til vi skaffet hund. Igor er en shiba på 14 uker.

Han klarte seg veldig fint i bilen hjem i går kveld, selvom det var over tre timer å kjøre. Det vil si, når vi hadde 50 meter igjen å kjøre spydde han som en gris. Men dette er vel litt av sjarmen med å ha valp!

Igor%20032.jpg

Lenke til kommentar

Her er et lite of topic spørsmål.

Hva ser dere i hunder?.

Jeg personelig HATER de!.

Her er noen argumenter:

De fleste hunde eiere lever for hunden sin, hvis de har unger så er det mange tilfeller hvor faktisk hunden kommer først :ermm:

Mange hunde eiere tar hunden sin med på ofentlige strender for og bade de, noe som "normale" folk syns er noe helt forferdelig slitsomt og grisette.

De står ute om natten og bjeffer!,

Også en grunn til at jeg syns hunde eiere rett og slett er dumme (fordi de lar hunden sin stå og bjeffe, og dermed holde hele nabolaget oppe noe som er sinnsykt frekt :ermm::nei: )

Hunder er alt for nysjerige, skal snuse og lukte på ALLE som er i nærheten av de, noe som de fleste ikke liker\hater.

De klarer seg ikke sjøl (må gå tur med de hver dag, imotsettning til katter)

De lukter vondt.

De ser rett og slett stygge ut, uansett størelse og form (syns nå jeg :) ).

Dette er bare noen av veldig mange argumenter jeg har mot hunder.

Ikke meningen og rote opp i deres idylske tråd da men :D

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...