Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei jeg heter Miko og fått nye eiere som virker veldig snille, jeg er 12 uker gammel og jeg har sovet stille som en mus i hele natt :)

Jeg fikk halsbånd om Tirsdagen og gikk for første gang i bånd i går, jeg syntes det gikk ganske greit men måtte leke litt med båndet da ;)

Pappa luftet meg etter han måtte vekke meg i dag men jeg var egentlig fortsatt trøtt og kunne sovet enda litt lenger selv om vi hadde sovet i hele 8 timer.

Min nye mamma trodde faktisk jeg var død da hun sover veldig lett og ikke hørte et eneste pip fra meg hele natten, men jeg er vel kanskje bare av den rolige sorten.

Jeg har bare tisset og bærsjet ute enda men det er jo ikke for sent til å glemme seg....

Vil bare ønske alle hundevenner God Morgen da jeg er ny her på forumet så jeg slenger med et lite bilde pappa min tok i går.

PS_ Pappa sier han kommer til å ta flere etter vært....

Edit-Jeg har nå vært hos bestemor en liten tur og da ble det noen flere bilder, hun syntes jeg var verdens varkeste hund :)

post-80037-1179571640_thumb.jpg

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Hmm, mener jeg har lest det en eller annen plass, men fikk det visst ikke med meg.. Kanskje noen kunne forklare hvorfor bikkja skal kna seg i dritt og døde dyr, og da helst rett før man skal inn døra om mulig. Er grusomt irriterende.. Hunden har klart seg hele turen uten å bli skitten og så rett før vi skal inn stuper han inn i en dritt.. :roll:

Lenke til kommentar
Hmm, mener jeg har lest det en eller annen plass, men fikk det visst ikke med meg.. Kanskje noen kunne forklare hvorfor bikkja skal kna seg i dritt og døde dyr, og da helst rett før man skal inn døra om mulig. Er grusomt irriterende.. Hunden har klart seg hele turen uten å bli skitten og så rett før vi skal inn stuper han inn i en dritt..

Fordi hunder synes det lukter digg! Som nystekte vafler med rømme og syltetøy :!:

Lenke til kommentar
Hmm, mener jeg har lest det en eller annen plass, men fikk det visst ikke med meg.. Kanskje noen kunne forklare hvorfor bikkja skal kna seg i dritt og døde dyr, og da helst rett før man skal inn døra om mulig. Er grusomt irriterende.. Hunden har klart seg hele turen uten å bli skitten og så rett før vi skal inn stuper han inn i en dritt..
Fordi hunder synes det lukter digg! Som nystekte vafler med rømme og syltetøy :!:

8668154[/snapback]

Sant det. :p

Men grunnen til at de har dette instinktet, er visstnok at de ruller seg i noe som lukter sterkt for å hindre at eventuelle byttedyr lukter dem. Ironisk nok. :p

Poenget er at den sterke møkklukten "overdøver" lukten av dem, og forvirrer byttedyrene.

Lenke til kommentar
hm, håper valpen min blir like fin som din baz.. :) den er forresten helt gal idag, skal bite i alt og alle.. noen tips?

8638758[/snapback]

når den biter så kjeft på den. Fortsetter den når den blir eldre, så tar du tak i underkjeven og vrir. Da får den vondt, og den slutter straks med evt. biting/bjeffing utav kontroll etter en stund.

8642037[/snapback]

aldri! har fått den til å slutte og bite meg iløpet av dagen, ved å lage små hyl når den biter, for så og gå litt vekk (så sant hun ikke ligger på meg). nå vil hun ikke bite selv om jeg tilbyr hendene mine omtrent inni munnen. den biter enda både damen, og spesielt møbler\sko\tepper og alt annet som er i lav nok høyde. prøvd å gi den bite-leker, men var liten suksess (mister ganske fort interessen for de div. lekene hun har). tenkte å kjøre på med klikker trening. tok ikke lange tiden å lære hun 'sitt'. grunnen til at jeg vil klikkertrene hunden er for at da fokuserer man på at hunden vil lære selv - istedetfor zaltmann's forslag som jeg føler blir mer "nå gjør du som jeg sier ellers.."

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
vovven_liteb.JPG

8642567[/snapback]

metoden som jeg nevnte er en metode du kan prøve om ikke annet går. Når det er verst. Mener ikke du skal vri i hytt og ver. Da gjør du hunden vondt, og det vil de fleste ikke

8642686[/snapback]

Hunden får vondt når du tar tak i underkjeven og vrir, ellers hadde det ikke hatt noen effekt. Og det er så totalt unødvendig å bruke slike metoder på hunder! Hvis man føler seg nødt til å ty til slike metoder burde man faen ikke ha hund

Lenke til kommentar

Her er noen bilder av bullmastiffene våre :)

thea_og_pus.jpg

Dette er Thea og hennes beste venn. Thea er av egen oppdrett og er forøvrig kullsøsteren til Albert som eies av ErlendRU her på forumet.

web.jpg

Litt uklart bilde, men det får gå. Hun er vel rundt to år på dette bildet.

paatur.jpg

sarah%201.jpg

Her er mor til Thea og Albert.

Bullstrand%60s%20Athea.jpg

Et siste sjarmbilde måtte også legges inn, jeg klarte ikke dy meg. Det var jo vanskelig å slutte når man først begynte å legge inn bilder av sjarmtrolla :blush:

Lenke til kommentar

Hehe, skal tidlig krøkes veitu. Nå har hun blitt stor og har tatt over soffakroken til min store fortvilelse. Hun blir alltid like frustrert hver gang jeg kommer hjem og setter meg på plassen hun mener er sin.

Lenke til kommentar

Jeg har en tispe med navn Penny. Fikk hun i 25.august i 2001, da hun var 1 år.

Hun er blanding mellom Border Collie og Golden Retriver.

De tidligere eierene slo hun og sånn( :realmad: ) så hun er litt redd for lange gjenstander. Ellers er hun en utrolig god kosehund. Hun er veldig snill, untatt når hun ligger i sofaen, noe hun ikke har lov til :p Hun er leken av og til.

Hun har masse leker, og de passer hun godt på. Ellers elsker hun snø, og turer.

Hun liker ikke være alene hjemme, så hun står derfor i vindus-karmen og ser ut når vi ikke er hjemme.

*Velge ut noen bilder*

DSC01279.jpg

Picture_0039.jpg

Picture_0012.jpg

:love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...