Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Grattis Linn det var artig så nå har du klart å bli bestemor i en så ung alder ;)

Da har navnet blitt bestemt og valget falt på Miko :)

Er det noen som vet hvor man skal hendvende seg ang dressurkurs? Jeg har søkt på Gule sider og internett generelt men finner ikke noe?

Nå gled vi oss virkelig til Fredagen :love:

NB-Flere bilder kommer senere

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Måtte fange øyeblikket. :)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
DSC03431.JPG

8616071[/snapback]

så søt, er det ein Cavalier King Charles? :love:

8616301[/snapback]

Nært, en King Charles Spaniel. :)

8619347[/snapback]

ok :) de er jo ganske like, er vel berre snuten på dei som er forskjel? :p fin hund var det iallefall :)

Lenke til kommentar

Vel, de rasene med lite instinkter vil jo være enklere enn de med mye ;) Kommer vel litt an på også hva en selv syns er enkle egenskaper å hanskes med. F. eks en Cavalier King Charles Spaniel anses som en enkel hund, i motsetning til en Malinois som krever veldig mye mer på en annen måte.

Lenke til kommentar
hm, håper valpen min blir like fin som din baz.. :) den er forresten helt gal idag, skal bite i alt og alle.. noen tips?

8638758[/snapback]

når den biter så kjeft på den. Fortsetter den når den blir eldre, så tar du tak i underkjeven og vrir. Da får den vondt, og den slutter straks med evt. biting/bjeffing utav kontroll etter en stund.

Lenke til kommentar
hm, håper valpen min blir like fin som din baz.. :) den er forresten helt gal idag, skal bite i alt og alle.. noen tips?

8638758[/snapback]

når den biter så kjeft på den. Fortsetter den når den blir eldre, så tar du tak i underkjeven og vrir. Da får den vondt, og den slutter straks med evt. biting/bjeffing utav kontroll etter en stund.

8642037[/snapback]

nei.

du skal finne et bein som han kan bite på.

gjør så det blir spennende og bite på beinet.

Lenke til kommentar

8638758[/snapback]

8642037[/snapback]

aldri! har fått den til å slutte og bite meg iløpet av dagen, ved å lage små hyl når den biter, for så og gå litt vekk (så sant hun ikke ligger på meg). nå vil hun ikke bite selv om jeg tilbyr hendene mine omtrent inni munnen. den biter enda både damen, og spesielt møbler\sko\tepper og alt annet som er i lav nok høyde. prøvd å gi den bite-leker, men var liten suksess (mister ganske fort interessen for de div. lekene hun har). tenkte å kjøre på med klikker trening. tok ikke lange tiden å lære hun 'sitt'. grunnen til at jeg vil klikkertrene hunden er for at da fokuserer man på at hunden vil lære selv - istedetfor zaltmann's forslag som jeg føler blir mer "nå gjør du som jeg sier ellers.."

vovven_liteb.JPG
Endret av cozmos
Lenke til kommentar

8638758[/snapback]

8642037[/snapback]

aldri! har fått den til å slutte og bite meg iløpet av dagen, ved å lage små hyl når den biter, for så og gå litt vekk (så sant hun ikke ligger på meg). nå vil hun ikke bite selv om jeg tilbyr hendene mine omtrent inni munnen. den biter enda både damen, og spesielt møbler\sko\tepper og alt annet som er i lav nok høyde. prøvd å gi den bite-leker, men var liten suksess (mister ganske fort interessen for de div. lekene hun har). tenkte å kjøre på med klikker trening. tok ikke lange tiden å lære hun 'sitt'. grunnen til at jeg vil klikkertrene hunden er for at da fokuserer man på at hunden vil lære selv - istedetfor zaltmann's forslag som jeg føler blir mer "nå gjør du som jeg sier ellers.."

vovven_liteb.JPG

8642567[/snapback]

metoden som jeg nevnte er en metode du kan prøve om ikke annet går. Når det er verst. Mener ikke du skal vri i hytt og ver. Da gjør du hunden vondt, og det vil de fleste ikke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...