Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://home.online.no/~rugdeli/OZC%20valper.jpg

også henter jeg en av disse små om 6 uker

Nææh, hvilken sort er de? Selv om hunden min bare er 1 1/2 år så kribler det i fingrene etter å ha en kvalp! Men, det blir vel om noen år.

Kan dele en lite hyggelig hendelse dog. Jeg var ute å gikk med bikkja mi, miks av border collie og elghund (ergo ikke så stor, pluss det er tispe), så kom det en kjemepdiger schæfer gående fritt (med eier). Han sprang bort til vovsen min og han kleppet kjeften rundt nakken hennes.

Jeg ble forskrekket og hunden min var så liten og underlegen at hun bare peip mens hun prøvde å rygge. Han holdt vel fast i 15-20 sekunder før jeg fikk noen fine fulltreffere med foten min... Da sprang schæferen sin vei mens han saut. (Ikke sa eieren til schæren noe heller, hun bare gikk.

Heldigvis ble ikke bikkja mi skadet, men hun var litt ekstra kosete den kvelden, så hun husker det nok! Poenget med historien er å poengtere hvor jævlig shit det er å la hunden gå uten bånd. For uansett hvor snill hunden(e) deres er kan det alltid gå galt :ermm: Til og med med min hund!

Lenke til kommentar
Prøver å få hun til å skjønne at klikk betyr belønning, men er litt vel opphengt i belønningen virke det som, skjønner liksom ikkje sammenhengen.

8543549[/snapback]

Jeg er ikke noe ekspert akkurat, men kanskje du ikke klikker på riktig tidspunkt? Det er jo heller ikke sikkert at klikk-metoden fungerer på alle hunder. Kanskje noen andre her vet?

Lenke til kommentar
Prøver å få hun til å skjønne at klikk betyr belønning, men er litt vel opphengt i belønningen virke det som, skjønner liksom ikkje sammenhengen.

8543549[/snapback]

Jeg er ikke noe ekspert akkurat, men kanskje du ikke klikker på riktig tidspunkt? Det er jo heller ikke sikkert at klikk-metoden fungerer på alle hunder. Kanskje noen andre her vet?

8545971[/snapback]

alle hunder lærer under samme prinsipper - så JO, alle hunder kan klikkertrenes ;)

Endret av sid_
Lenke til kommentar
Opplevde nettop at jeg klødde Henri bak øret mens haken lå på hånflaten min. Etter en stund hørte jeg et snork, og jammen hadde han sovnet. Noen som har opplevd det før? :)

8547647[/snapback]

Litt anerledes. Om jeg klør Kaos på nakken mens han ligger på siden begynner han å sparke med venstre bein. Tror jeg trigger en nerve. :p

Lenke til kommentar

Slippe Lara løs er nok egentlig ikke noe problem, men da skal man gjerne se etter a. Med inngjerda hage kan hu løpe fritt ut og inn uten at vi må se etter henne hele tia. Blir i hvert fall veldig kjekt i sommer, da vi kan ha verandadøra oppe hele tia, om vi vil. Rottweiler er ikke noe båndbikkje (:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...