henbruas Skrevet 5. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2007 Noen her som er medlem på sonen? Har bare sett Snowdog. Har forresten litt problemer med klikkertrening, virker ikkje som hunden forstår helt hva klikket har med saken å gjøre. =/ Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 5. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2007 Må ikke klikket først assosieres med noe positivt (annen belønning)? Hvordan utfører du klikketreningen? Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 5. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2007 Prøver å få hun til å skjønne at klikk betyr belønning, men er litt vel opphengt i belønningen virke det som, skjønner liksom ikkje sammenhengen. Lenke til kommentar
sid_ Skrevet 5. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2007 labradoren min http://home.no.net/benzzil/album/diverse/slides/P1012336.JPG aussien min http://home.online.no/~rugdeli/OZC%20valper.jpg også henter jeg en av disse små om 6 uker Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 5. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2007 http://home.online.no/~rugdeli/OZC%20valper.jpg også henter jeg en av disse små om 6 uker Nææh, hvilken sort er de? Selv om hunden min bare er 1 1/2 år så kribler det i fingrene etter å ha en kvalp! Men, det blir vel om noen år. Kan dele en lite hyggelig hendelse dog. Jeg var ute å gikk med bikkja mi, miks av border collie og elghund (ergo ikke så stor, pluss det er tispe), så kom det en kjemepdiger schæfer gående fritt (med eier). Han sprang bort til vovsen min og han kleppet kjeften rundt nakken hennes. Jeg ble forskrekket og hunden min var så liten og underlegen at hun bare peip mens hun prøvde å rygge. Han holdt vel fast i 15-20 sekunder før jeg fikk noen fine fulltreffere med foten min... Da sprang schæferen sin vei mens han saut. (Ikke sa eieren til schæren noe heller, hun bare gikk. Heldigvis ble ikke bikkja mi skadet, men hun var litt ekstra kosete den kvelden, så hun husker det nok! Poenget med historien er å poengtere hvor jævlig shit det er å la hunden gå uten bånd. For uansett hvor snill hunden(e) deres er kan det alltid gå galt Til og med med min hund! Lenke til kommentar
sid_ Skrevet 5. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2007 Det er korthåret vorstehhund:) Flott at det gikk bra med hunden din! Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 5. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2007 Uff, hørtest litt skummelt ut, bra at det gikk bra med hunden din ja. Skulle ikkje latt hunden få gå løs uten fullstending kontroll, eieren kunne da i det minste sagt unnskyld eller noe. Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 5. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2007 Du skulle tatt navnet på eieren og politianmeldt. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 5. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2007 Prøver å få hun til å skjønne at klikk betyr belønning, men er litt vel opphengt i belønningen virke det som, skjønner liksom ikkje sammenhengen. 8543549[/snapback] Jeg er ikke noe ekspert akkurat, men kanskje du ikke klikker på riktig tidspunkt? Det er jo heller ikke sikkert at klikk-metoden fungerer på alle hunder. Kanskje noen andre her vet? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 6. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2007 Kondisjonering av klikkerlyden Kanskje det er litt til hjelp Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 6. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2007 Har gjort det meste som stod der, men fikk noen fine tips. F.eks. så hadde eg belønningen i hånden før eg klikket, hunden var nok litt opphengt i godbiten. Takk for linken Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 6. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2007 Opplevde nettop at jeg klødde Henri bak øret mens haken lå på hånflaten min. Etter en stund hørte jeg et snork, og jammen hadde han sovnet. Noen som har opplevd det før? Lenke til kommentar
sid_ Skrevet 6. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) Prøver å få hun til å skjønne at klikk betyr belønning, men er litt vel opphengt i belønningen virke det som, skjønner liksom ikkje sammenhengen. 8543549[/snapback] Jeg er ikke noe ekspert akkurat, men kanskje du ikke klikker på riktig tidspunkt? Det er jo heller ikke sikkert at klikk-metoden fungerer på alle hunder. Kanskje noen andre her vet? 8545971[/snapback] alle hunder lærer under samme prinsipper - så JO, alle hunder kan klikkertrenes Endret 6. mai 2007 av sid_ Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 6. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2007 Opplevde nettop at jeg klødde Henri bak øret mens haken lå på hånflaten min. Etter en stund hørte jeg et snork, og jammen hadde han sovnet. Noen som har opplevd det før? 8547647[/snapback] Litt anerledes. Om jeg klør Kaos på nakken mens han ligger på siden begynner han å sparke med venstre bein. Tror jeg trigger en nerve. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 6. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2007 Nå begynner hunden min å skjønne klikkertrening, etter en haug med knekkebrød Rart hun liker det så godt egentlig. Men uannsett, når eg klikket så prøvde hum å se bak ryggen min om eg hadde noe godt til hun. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 7. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2007 Vi er nå ferdig med å gjerde inn hagan bak huset, så Lara kan løpe relativt fritt, og hu er så fornøyd at det er en fryd å se på Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 7. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2007 Bazukh: Så koselig ^^ Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 7. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) Jeg kan ikke se for meg å ha hund man aldri kan slippe løs, det må være slitsomt. Så syns jeg det er så herlig å se dem løpe løs og ha anfall og bare løøpe Endret 7. mai 2007 av Juliess Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 7. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2007 Kjempemorsomt bilde, Juliess! Hehe.. Hva er det egentlig som "klikker" i hundene når de får anfall? Det er akkurat som (iallefall på min hund) om man slår over en bryter, og "helvete" bryter løs. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 7. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2007 Slippe Lara løs er nok egentlig ikke noe problem, men da skal man gjerne se etter a. Med inngjerda hage kan hu løpe fritt ut og inn uten at vi må se etter henne hele tia. Blir i hvert fall veldig kjekt i sommer, da vi kan ha verandadøra oppe hele tia, om vi vil. Rottweiler er ikke noe båndbikkje (: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå