Snø Skrevet 20. april 2007 Rapporter Del Skrevet 20. april 2007 Jeg vil gjerne ha en Mops. Har noen erfaringer med rasen? 8422580[/snapback] Mops er veldig sjarmerende hunder. De krever ganske mye oppmerksomhet fra eieren sin, men er til gjengjeld smarte og lojale. Med en mops maa du spesielt merke deg spisevanene dens, for rasen legger lett paa seg. Ellers raader jeg deg aa velge de svarte, fordi disse røyter mindre. Spesielt viktig aa merke seg med en mops er at hudfoldene over snuten maa renses ofte. Lenke til kommentar
ainstainy Skrevet 20. april 2007 Rapporter Del Skrevet 20. april 2007 Hei.. har en border terrier.. Verdens beste hund..! veldig snill å leken.. Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 20. april 2007 Rapporter Del Skrevet 20. april 2007 (endret) Tim er virkelig blitt en hjerteknuser. Et slags kosedyr. Bortskjemt som fy på kos. Ikke bra, men så lenge han går bort og legger seg når man sier ifra, så er det greit. Tok noen nye bilder av ham litt tidligere. Skal laste dem opp senere. Tigging av kos "Hva driver du med?" edit: la til bilder, hvis noen er interessert. SnowDOG_: Pen hund!! Endret 21. april 2007 av Kibs Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 21. april 2007 Rapporter Del Skrevet 21. april 2007 Så litt bilder fra vofsen her igjen. Vi har nå tilgang til sandtak så der har vi vært en del i det siste og bygget litt muskler og fjerner vinterfettet. Så på besøk hos min søster der chelsea (min søs bc/husky/buhund blandingstispe) regjerer og er super bitchy. Setter den ivrige terrieren litt på plass. Her driver han og demper litt for hun følger med på alle hans bevegelser. Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 22. april 2007 Rapporter Del Skrevet 22. april 2007 (endret) SnowDOG_ Som vanlig KONGEbilder av vovven Ser ut som han har det skikkelig gøy i sandtaket! Det nederste bildet hadde faktisk gjort seg på veggen i stua.... Endret 22. april 2007 av ASCIWhite Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 22. april 2007 Rapporter Del Skrevet 22. april 2007 Hunden vår fikk hvalper tidligere i uken. Vannet gikk på hunden i 19-tiden på kvelden, men etter ca en time stoppet fødselen opp. Vi forsøkte da å ringe den lokale vakttelefonen til veterinær for å spørre om råd, men de svarte ikke telefonen, og ringte heller ikke tilbake til tross for at vi forsøkte på nytt ca hvert 20. minutt. Klokken 23.00 ringte jeg Vakttelefonen til Oslo Dyreklinikk og fikk snakke med dyrlege med en gang. Hun sa at jeg måtte få tak i en veterinær omgående da morkaken(e) til hvalpene var begynt å løsne (grønn utflod) og at hvalpene og mest sannsynlig hunden også ville dø i løpet av natten hvis ikke noe ble gjort. Etter MYE stress fikk jeg tak i en av de andre veterinærene som jobber på den lokale dyreklinikken. Hun hadde ikke vakt den kvelden, og ikke mulighet til å hjelpe da hun var alene hjemme med sovende småbarn i huset. Hun lovte allikevel å ta kontakt med vakthavende veterinær omgående, og han rungte meg opp etter 2-3 minutter. Enden på elendigheten var at hvalpene ble forløst ved keisersnitt klokken 03.30 etter at det ble forsøkt flere ganger å sette igang fødselen igjen med sprøyter og massasje. Forklaringen til veterinæren for at han ikke hadde svart telefonen var at "Det er så mange som ringer helt unødvendig utenfor kontortiden, så vi ringer bare opp igjen til kjente numre"!! Pga kluss når vi byttet forsiktingsselskap ved årsskiftet hadde vi tydeligvis ikke forsikring på hunden heller, så hele regningen på nesten 7000,- kroner må jeg betale fra egen lomme (dette skal jeg krangle litt med IF om, da de skulle overta ALLE våre forikringer). Hun hyggelige veterinæren jeg snakket med hos Oslo Dyreklinikk ringte meg dagen etterpå for å høre hvordan det hadde gått, og ble sjokkert over behandlingen jeg hadde fått lokalt. Hvis veterinæren hadde undersøkt hunden når vi begynte å ta kontakt ved 20-tiden hadde vi mest sannsynlig sluppet keisersnitt. Jeg lurer på om det er noen der ute som har noen tips til hvordan jeg kan legge fram saken da jeg egentlig ikke er interessert i å betale (hele) veterinær-regningen på grunnlag av omstendighetene rundt dette. Dette uavhengig av om jeg får det dekt av IF. Mor og barn har det forøvrig flott nå, og hvis det er noen som vil ha husky-hvalper har jeg 5 stk tilsalgs om noen uker... Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 22. april 2007 Rapporter Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Har ei Golden Retriver-tispe som er tre år. Hun er litt rar for avogtil sover hun på ryggen (ble sjokka første gang ). Hun fikk andrepremie i en utstillingen, der det dommerne trakk for var bagateller (øyefarge og at skallen skulle vært annerledes ) Bildene er tatt med SE K700i. 6070266[/snapback] Veldig fin! rar liggestilling da Min hund ligger da slik hele tiden Hun er en 3 1/2 års gammel 16 kg's nydelig blanding av gud vet hva, men iallefall border collie og elghund, og mye annet rart, mest sannsynlig noe golden retriever, og vi mistenker dessuten rottweiler. Major streetmix altså Skal se om eg får opp noe bilde senere. EDIT2: Dårlige mobilbilder: *zzzzzzzzzzzz* huh? godstolen (eller kurven ) trøtt Kanskje ikkje noen utstillingshund, men like fin uannsett Skal se om eg får opp et bilde av broren hennes også, ganske lik en golden. EDIT2: Fant et bilde av en hund som er slående lik vår Jeg vil også presantere hunden min. Det er en Golden retriver. Er 1 år i august. Hun heter Giha. Jeg og samboeren min har henne sammen. 6554912[/snapback] En veldig fin golden Er det ikkje så mange her som har golden? Endret 22. april 2007 av Pusur1993 Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 22. april 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. april 2007 *bilder* 8432567[/snapback] Fin vofs! Hva slags rase er det? SnowDOG_: Nydelige bilder! Kamikazesmurf: Gratulerer med valper! Bilder? Har dessverre ikke noe fornuftig svar på problemet ditt... Utrolig talentløst av dyrlegen! Veldig fin! rar liggestilling da Min hund ligger da slik hele tiden 8445633[/snapback] Min og. Rett ut på ryggen i senga! Gjerne under dyna. Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 22. april 2007 Rapporter Del Skrevet 22. april 2007 ooookay... hunden min sitter nå på altanen med den oppstoppersnoppen Hvorfor? Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 22. april 2007 Rapporter Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Her er den neste vovven min Har blitt forelska i rasen! Douge De Bordeaux! 70 kilos morroklumper Endret 22. april 2007 av ASCIWhite Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 22. april 2007 Rapporter Del Skrevet 22. april 2007 Dæven, den vil jeg klemme! Elsker feite hunder Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 22. april 2007 Rapporter Del Skrevet 22. april 2007 Feite, som i overvektige? Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 23. april 2007 Rapporter Del Skrevet 23. april 2007 Feirer dere dagen til hunden(e) deres? 8413819[/snapback] Blir vel gjerne litt ekstra oppmerksomhet, leik og godbiter. Om ikke no ny leike i tillegg. Og apropo; Lara blir 7mnd i morra (mandag) Prøve få tatt noen fine bilder ute når vi er ferdig med å setta opp gjerdet i hagan ^^ Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 23. april 2007 Rapporter Del Skrevet 23. april 2007 Feite, som i overvektige? 8448413[/snapback] Feite, som i mye å kose med Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 23. april 2007 Rapporter Del Skrevet 23. april 2007 Elsker feite hunder Er ikke feit den da Den har bare 2 nummer for stor frakk (skinn) :!: Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 23. april 2007 Rapporter Del Skrevet 23. april 2007 Elsker feite hunder Er ikke feit den da Den har bare 2 nummer for stor frakk (skinn) :!: 8449452[/snapback] Det er en nydelig hund. Vi deler samme smak i hunder vi to. Har vurdert den jeg også, men kommer ikke til å skaffe den. Den er rett og slett for lite aktiv for mitt liv. Men du har jo en som ikke krever all verden fra før, så hvorfor ikke. Dog må du passe på at det er en del problemer med rasen helsemessig og enkelte individer skulle heller ikke vært avlet på pga mentalitet Det er mye vokter i rasen, langt mer enn i din sofahund Sitter å ser på hund nr 2 jeg også om dagen seru Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 23. april 2007 Rapporter Del Skrevet 23. april 2007 Ingen tvil om meg og deg deler samme smak Øyvind Sofagris og sofagris fru blom! Det er hva du gjør det til. Meg og Ozzy labber ca 5 kilometer hver dag. Han er et lite kraftverk :!: Men så er han i myyyyyye bedre form en sine søsken og da! + at han har 10 kilo mer muskler en dem! Begynner og nærme seg 40 kilo nå! Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 23. april 2007 Rapporter Del Skrevet 23. april 2007 40 kilo er ENORMT på den der Post noen bilder og gjerne bilder der han jobber. Selv liker jeg ekstra fart og guffe på dyret, og jeg trenger en med ekstremt arbeidslyst, vilje, kraft og beveglighet. Her et av min i en skråning som nesten gikk rett opp: Vet ikke hva min neste hund blir jeg, for valget er vanskelig. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 23. april 2007 Rapporter Del Skrevet 23. april 2007 Unnarennet på en 90 meters hoppbakke (Største på Linderudkollen i Oslo) Bader: og trener: Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 23. april 2007 Rapporter Del Skrevet 23. april 2007 (endret) Skal poste noen bilder når jeg får meg (eller lånt) et kamera... K750i Mobilen er elendig på "action shots" Kåre ser VIRKELIG bra ut nå Gi ham en kraftig klø bak øret fra meg! Endret 23. april 2007 av ASCIWhite Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå