Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her er min hund, Casper.

 

Pomeranian :love: Utrolig nydelig

 

Kan du fortelle meg litt om hvordan rasen er å ha med å gjøre?

 

Gneldrete? Hyper inne? Rolig? Hvordan er den med fremmede? Lettlært? Mye pels-stell? Røyter den mye?

 

Utrolig vakker rase

8404383[/snapback]

Vi har to stykk. Casper og Trulte (hun). Casper er lillebroren til Trulte, og vi fikk han for ikke så lenge siden.

Casper er ikke så glad i fremmede. Når det kommer folk på besøk blir han skeptisk og trekker seg tilbake. Trulte derimot, blir kjempeglad og hopper rundt.

De har to ting felles, de liker ikke katter og de elsker mat.

 

Jeg liker Casper veldig godt, han er lettlært, tisser ikke inne, og jeg kan gå tur med han uten bånd (vi fikk han som voksen). Begge hundene er rolige inne, med mindre du drar fram en matbit. Desverre røyter de en del, men ellers er det ikke mye pels-stell (etter min erfaring).

Når det er sagt er jeg langt i fra noen ekspert, men jeg føler de er greie hunder å ha med og gjøre. Hvis du vil ha noe litt skjeldent/spesiellt (igjen, etter hva jeg har sett), så er Pomeranian en veldig grei hund, og de er kjempeglade i kos. Du får bare spørre om det er noe annet du lurer på. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH
Her er noen bilder av min hund, en Welsh Springer Spaniel.

Helle 16 dager:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
c781a6a78d10763e05aae255819c17f3.jpg

Helle 6,5 uker:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
80e4129226cbe3e3fa5d51c1ab0420e1.jpg

Helle 6 mnd:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
88eef48e13ecd98c9c2999ce8ab76ae1.jpg

Må se og få tatt noen nye bilder nå, Helle har blitt 2 1\2 år nå :)

8370532[/snapback]

 

:love::love:

Jeg elsker den rasen, de er utrolig nydelige. Hvordan har erfaringene dine vært med den? Kjenner ingen som har, så har ikke kunne forhørt meg skikkelig om den.

Lenke til kommentar

Måtte legge ut noen bilder av kompisen min også.

 

post-103408-1176887158_thumb.jpg

7 uker gammel

 

 

post-103408-1176887193_thumb.jpg

Ca. 2 år gammel

 

Nå er han 5 år, men dessverre MYE tynnere enn på bildet. Når bildet ble tatt veide han rundt 45 kg - nå veier han rundt 36 kg. Har snakket med diverse dyrleger, men de har stort sett foreslått "kjerringråd" som jeg har prøvd; endre fôrtype, ormekur (spole/bendelorm), probiotika, kulturmelk osvosv. Han spiser nå høy-energi fôr, men han vil IKKE legge på seg. Han har tilsynelatende normal avføring, og han er ikke mer slapp enn vanlig, men jeg er fremdeles bekymret, for han SER ikke frisk ut. Ribbeina er veldig synlige, og man kan SE blodårene hans rundt brystpartiet. :dontgetit:

 

PS: Det er en Rhodesian Ridgeback, ja :)

Endret av Caze
Lenke til kommentar

Hmm, hadde samme problem med tispa vår. Så begynte hun å få en liten gulerot for dagen, pluss litt kokte poteter, pasta osv (variert, men mye grønnsaker og proteinrik mat). Mange sier "ikke gjør det, hunden blir frekk". Men det er faktisk kjempebra for hunden å få litt variert kost som er sunt for den, ikke bare kjedeligt hundefor (som tross alt er tilsatt akkurat de samme ingrediensene som jeg førte opp).

 

Litt rå grønnsaker er forresten også veldig bra for tarmene til hunden.

 

Hjalp i hvert fall for meg og hunden min :yes:

 

Ps: nydelig hund!

Endret av pinnsvin
Lenke til kommentar
Hmm, hadde samme problem med tispa vår. Så begynte hun å få en liten gulerot for dagen, pluss litt kokte poteter, pasta osv (variert, men mye grønnsaker og proteinrik mat). Mange sier "ikke gjør det, hunden blir frekk". Men det er faktisk kjempebra for hunden å få litt variert kost som er sunt for den, ikke bare kjedeligt hundefor (som tross alt er tilsatt akkurat de samme ingrediensene som jeg førte opp).

 

Litt rå grønnsaker er forresten også veldig bra for tarmene til hunden.

 

Hjalp i hvert fall for meg og hunden min :yes:

 

Ps: nydelig hund!

8411935[/snapback]

 

OM hunden blir frekk av det eller ikke kommer vel ann på hvordan du gir det til han/hun. hvis du bare hiver det ned til den mens du sitter og spiser er det jo klart at hunden vil begynne å tigge?

Lenke til kommentar
Hmm, hadde samme problem med tispa vår. Så begynte hun å få en liten gulerot for dagen, pluss litt kokte poteter, pasta osv (variert, men mye grønnsaker og proteinrik mat). Mange sier "ikke gjør det, hunden blir frekk". Men det er faktisk kjempebra for hunden å få litt variert kost som er sunt for den, ikke bare kjedeligt hundefor (som tross alt er tilsatt akkurat de samme ingrediensene som jeg førte opp).

 

Litt rå grønnsaker er forresten også veldig bra for tarmene til hunden.

 

Hjalp i hvert fall for meg og hunden min :yes:

 

Ps: nydelig hund!

8411935[/snapback]

 

OM hunden blir frekk av det eller ikke kommer vel ann på hvordan du gir det til han/hun. hvis du bare hiver det ned til den mens du sitter og spiser er det jo klart at hunden vil begynne å tigge?

8411943[/snapback]

 

 

Ja, selvsagt. Men det er ikke alle som tenker så langt. Du kommer veldig, veldig langt med hunden hvis den bare lærer seg at den skal sitte og få høre "versegod" før den får spise :D

Lenke til kommentar

Her kommer non nye bilder av Bridie. ca 5 kg slankere enn når hu kom til oss, og litt roligere.

 

Først noen bilder fra agility banen

 

SLalom:

slalom6Custom.jpg

 

 

Vippa:

vippa2Custom.jpg

 

 

Mønet:

mne7Custom.jpg

 

 

Hjulet:

hjul3Custom.jpg

 

 

hopp hinder:

hopp1Custom.jpg

 

 

 

 

Og så et bilde av henne der hu ber en schæferjypling om å roe ned nøtta si

knurr2Custom.jpg

 

 

 

Og så et par av hu og katta:

kos2Custom.jpg

 

kos6Custom.jpg

 

 

 

Sånn, fler kommer nok etterhvert

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...