Battone Skrevet 13. april 2007 Rapporter Del Skrevet 13. april 2007 Da var et nytt familie-medlem i hus, Bono. (1.5 år gammel) 8371878[/snapback] Var det den som var til omplassering hos Charlottes? Flotte hunder disse gordon setterne.. Var på tur for ett par dager siden og møtte 2 gordon og 1 engelsk setter i hop. Veldig fint lynne på dem.. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 13. april 2007 Rapporter Del Skrevet 13. april 2007 I morgen er det 4 uker siden første parring-. Min lille har vært kvalm , og hun har spydd 2 morgener. Hun er enormt koooosesyk, og tilbringer storparten av døgnet med å sove. Pattene hennes er blitt større også. Om 1 uke skal vi på ultralyd med henne for å se på bebisene i magen! Nå kan jeg selvsagt ikke vite 100% om hun har tatt seg enda, for de begynner først å legge på seg i uke 5-6, og man kan ikke se noe på ultralyd før etter uke 4. Årsaken til at vi skal på ultralyd er fordi det er ekstremt viktig å vite hvor mange valper det er i magen, slik at vi ikke tror hun er ferdig dersom fødselen stopper opp, og det faktisk befinner seg en liten en til der inne . Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 14. april 2007 Rapporter Del Skrevet 14. april 2007 Linn Christin; Jeg vet du kjenner Geisha godt, og det er ufattelig viktig under fødselen, for bare i løpet av de siste tre månedene så vet jeg om tre kull i Norge hvor det har kommet færre/flere enn vist på ultralyd. Stol på magefølelsen fremfor den, bare et lite tips fra meg. Og lykke til, det blir spennende Skal du bruke hennes oppdretternavn? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 14. april 2007 Rapporter Del Skrevet 14. april 2007 Var det den som var til omplassering hos Charlottes? 8374105[/snapback] Vi er et "krise-hjem" for den i et par uker, så er ikke helt bestemt om vi skal ha den enda. Men er vel ganske sikkert. Han er veldig rolig og grei, men spiser litt lite kanskje og drar litt i båndet av og til. (Og så er han litt småredd for katten ) Lenke til kommentar
Unique- Skrevet 14. april 2007 Rapporter Del Skrevet 14. april 2007 Eg har ein Border collie ved navn Bonnie. Snillaste vesent så finnest. Ho liker å vær med Pappa på jobb, kjøra bil og gå tur. Ho er veldigt aktiv og totalt avhengig av pappa. Utan ham er ho sjukt kosesjukt, og forvirra. Ho veit altså ikkje kva ho skal gjer utan han Ho er ganske smart, men ho kan væe litt små dum på eit sjarmerande vis(t.d ho kan stirre på sin eigen skygge i fleire minutt ) Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 14. april 2007 Rapporter Del Skrevet 14. april 2007 Border collier kan begynne å "gjete" skygger eller tro at de ser ting i skyggene som ikke er der Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 15. april 2007 Rapporter Del Skrevet 15. april 2007 Kom hjem etter å ha vært borte på fotball-cup i helga. Da klikka det for Kaos Han fikk et av de såkalte "idiotanfallene", der han tar noe i munnnen, setter full fart vekk fra meg, bråstopper, løper tilbake. Slik driver han på til han ikke orker mer. :!: Linn: Hvor lenge er hunder gravide da? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 15. april 2007 Rapporter Del Skrevet 15. april 2007 Vanlig svangerskap hos hund er mellom 60 og 65 dager, mener jeg å huske.. Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 15. april 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. april 2007 (endret) Vanlig svangerskap hos hund er mellom 60 og 65 dager, mener jeg å huske.. 8390271[/snapback] Stemmer. Terminen regnes ganske nøyaktig to måneder etter parring. Me want to see some pitbulls! 8390280[/snapback] Vær så god: *google bildesøk* Endret 15. april 2007 av I.A.G. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 15. april 2007 Rapporter Del Skrevet 15. april 2007 Termin er ganske nøyaktig 19. eller 20. mai har vi regnet oss fram til. Vi har en spennende tid framfor oss ja, tanta mi er oppdretter og har hatt 3 kull bare nå denne våren, så jeg har god hjelp og masse gode råd fra henne Anng. navn på valpene er jeg ikke helt sikker på hva vi skal gjøre. Jeg er ikke oppdretter, så det blir vel bare vanlige navn, men alle valpene skal ha navn på A. Geisha er babyen min, så jeg passer godt på nå ja. Hun skal få absolutt alt hun trenger av veterinærbesøk og annet som koster under og etter svangerskapet Lenke til kommentar
mushi Skrevet 15. april 2007 Rapporter Del Skrevet 15. april 2007 Linn Christin: Hvorfor ikke skaffe deg kennelnavn og gjøre det riktig papirmessig, selv om det kanskje er første og siste gang du får et kull? Morro og kunne se kennelnavnet ditt på andres hjemmesider og utstilling Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 15. april 2007 Rapporter Del Skrevet 15. april 2007 (endret) Linn Christin: Hvorfor ikke skaffe deg kennelnavn og gjøre det riktig papirmessig, selv om det kanskje er første og siste gang du får et kull? Morro og kunne se kennelnavnet ditt på andres hjemmesider og utstilling 8393424[/snapback] unødvendig morro som koster masse penger og tar unødvendig masse tid. Tar lange tider å få godkjent ett kennelnavn fra NKK, og koster noe slikt som 2000 kroner Valpene er like ekte selv om de ikke heter Linn Christins Amzing Grace eller noe . Amazing grace er mer enn bra nok og de får like fullt stamtavle og papirer Endret 15. april 2007 av Linn Christin Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 15. april 2007 Rapporter Del Skrevet 15. april 2007 Det koster ca 1700 kroner å få et kennelnavn registrert i NKK. Du kan registrere valpene senere med det kennelnavnet du får, intet problem. Men nei, det er ingen vits om du bare skal ha dette ene kullet. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 16. april 2007 Rapporter Del Skrevet 16. april 2007 Eg har ein Border collie ved navn Bonnie. Snillaste vesent så finnest. Ho liker å vær med Pappa på jobb, kjøra bil og gå tur. Ho er veldigt aktiv og totalt avhengig av pappa. Utan ham er ho sjukt kosesjukt, og forvirra. Ho veit altså ikkje kva ho skal gjer utan han Ho er ganske smart, men ho kan væe litt små dum på eit sjarmerande vis(t.d ho kan stirre på sin eigen skygge i fleire minutt ) 8385481[/snapback] Hehe, kjempe fin hund Har selv en Border Collie og har aldri lagt merke til han stirrer på sin egen skygge. Ganske morsomt i grunnen. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 16. april 2007 Rapporter Del Skrevet 16. april 2007 I hjemstaden har jeg finfin blanding av labrador og flatcoat retriever om jeg husker riktig. Oksigen har virkningen av extacy på den hårballen. Etter en lang tur føler den trangen til å sprinte rundt i huset i 30 minutter. Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 16. april 2007 Rapporter Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Jeg har veldig lyst på en til hund, men før det i det hele tatt skal vurderes seriøst lurer jeg på hvordan en valp og en generelt sett veldig snill hann-hund på 2-3 år ville gått sammen..? Han er så gpdt som aldri aggressiv eller lignende mot andre hunder, med mindre de er sinte først, og oppfører seg alltid veldig vennlig og tålmodig når vi møter valper på tur. Noen som har peiling? Endret 16. april 2007 av Kibs Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 16. april 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. april 2007 Jeg har veldig lyst på en til hund, men før det i det hele tatt skal vurderes seriøst lurer jeg på hvordan en valp og en generelt sett veldig snill hann-hund på 2-3 år ville gått sammen..? Han er så gpdt som aldri aggressiv eller lignende mot andre hunder, med mindre de er sinte først, og oppfører seg alltid veldig vennlig og tålmodig når vi møter valper på tur. Noen som har peiling? 8399198[/snapback] Det skal nok gå helt fint. Når de vokser opp sammen vil bare den eldste bli sjefen fra starten av, og det skulle ikke by på problemer. Det som kan være et potensielt problem i fremtiden, er når den eldste blir gammel og svakere, da kan den yngste begynne å skulle ta over. Noe annet som kan by på problemer, er hvis den yngste skulle dø først. Da vil den endste være vant til å ha noen å sjefe over, og vil trenge noen andre å gjøre det med. Det gjelder i hvert fall hvis de har bodd sammen alltid, og kan bli et større problem dersom det er barn i huset, da de blir sett på som nederst på rangsstigen. Men bare man er obs på det, vil det nok gå bra. Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 16. april 2007 Rapporter Del Skrevet 16. april 2007 *ting* 8399326[/snapback] Hmm.. Ingen barn i huset. Takk for svar. Så en blanding lignende min egen, avertert i avisen, og vurderer å sjekke ut foreldre, samt valper. Men vi får se. Takk igjen. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 16. april 2007 Rapporter Del Skrevet 16. april 2007 I hjemstaden har jeg finfin blanding av labrador og flatcoat retriever om jeg husker riktig. Oksigen har virkningen av extacy på den hårballen. Etter en lang tur føler den trangen til å sprinte rundt i huset i 30 minutter. http://bp2.blogger.com/_z0bPnm7Tpz4/RfC1fq...vofseavatar.jpg 8398760[/snapback] Jeg tror jeg dør på meg! SØØØØØØØØØT!! Jeg har veldig veldig lyst på en Border Collie som jeg kan drive med agilitytrening med.. men ikke har jeg plass til hund, ikke passer det nå, og ikke er jeg spesielt ekspert på hundedressering. Jeg er vant til å omgås med hunder, og er veldig trygg på dem.. men har aldri hatt valp selv før. Lenke til kommentar
different Skrevet 16. april 2007 Rapporter Del Skrevet 16. april 2007 Her er min hund, Casper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå